[F1] Fernandes hoopt dat problemen Trulli voorbij zijn

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

[F1] Fernandes hoopt dat problemen Trulli voorbij zijn

Bericht door Frederik »

Fernandes hoopt dat problemen Trulli voorbij zijn
27 juli 2011

Team Lotus-teambaas Tony Fernandes heeft bevestigd dat het Maleisische team in Hongarije een nieuwe stuurbekrachtiging heeft. Het systeem is vooral van belang voor Jarno Trulli, die dit seizoen veelvuldig klaagde dat hij geen goede feedback kreeg van zijn stuur, iets waar teamgenoot Heikki Kovalainen geen last van had.

"Ik ben zo druk met het besturen van de auto dat ik helemaal geen tijd meer overhoud om veranderingen aan de afstelling te beoordelen", vertelde Trulli eerder deze maand aan het Britse Autosport. "De stuurbekrachtiging zet me soms ook op het verkeerde been. Dan voel ik iets en reageer ik daarop, maar dan blijkt dat ik op iets reageerde wat niet goed was. Ik heb dan een verkeerd gevoel doorgekregen van het stuur."

"Jarno rijdt komend weekend voor het eerst met de nieuwe stuurbekrachtiging, waar we de afgelopen maanden hard aan hebben gewerkt", zei Fernandes woensdag. "We verwachten geen wonderen van het systeem als het om betere prestaties gaat, maar voor Jarno is de introductie van de nieuwe stuurbekrachtiging wel een belangrijke ontwikkeling. We hopen dat hij straks met een beter gevoel in de auto zit en daardoor meer uit de wagen weet te halen. Ik kijk ernaar uit om hem weer op de baan te zien en verwacht dat hij komend weekend harder zal pushen dan ooit."

Afgelopen weekend werd Trulli vervangen door Karun Chandhok.

Bron : GPUpdate.net
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: [F1] Fernandes hoopt dat problemen Trulli voorbij zijn

Bericht door Frederik »

Jarno Trulli razend enthousiast over nieuwe stuurbekrachtiging
29/07/2011

Team Lotus heeft Jarno Trulli in Hongarije een nieuwe stuurbekrachtiging gegeven en na de eerste dag kan de Italiaan zijn geluk niet op. Het nieuwe systeem is blijkbaar een hele verbetering ten opzichte van de vorige versie. Trulli: “Ik ben heel blij.

Hij gaat verder: “Ik wil iedereen in het team en in de fabriek bedanken voor hun geduld en inspanningen om mij een auto te bezorgen die ik echt kan voelen zoals ik dat wil. Meteen toen ik de pits uitdraaide vanochtend voelde het al veel beter, dus nu kan ik beginnen om mijn vertrouwen in de wagen weer op te bouwen. Ik kan nu echt gedetailleerd aan de slag met het verfijnen van de set-up. Het was een heel positieve dag en mijn dank gaat uit naar het team.

Bron : F1Today.nl
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Re: [F1] Fernandes hoopt dat problemen Trulli voorbij zijn

Bericht door Didier »

allée voorruit ... weer eens goed nieuws :)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Plaats reactie