Le Mans 2011 - Audi N°3 OUT - Allan Mc Nish OK

Alles over Lotus in de motorsport
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Re: Le Mans 2011 - Audi N°3 OUT - Allan Mc Nish OK

Bericht door thiva »

Man, man, man. Wij stonden in de bocht waar Mc Nish van de baan ging. Bijna niet afgeremd door de kiezel en met een serieuze knal de vangrail in. De impact was enorm. :shock:

Het was een opluchting om hem ongedeerd uit het wrak te zien kruipen. :shock:

Ik vond het een roekeloze en onnodige inhaalactie van Mc Nish, zo vroeg in de wedstrijd. :? De Ferrari trof geen schuld.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

thiva schreef:Man, man, man. Wij stonden in de bocht waar Mc Nish van de baan ging. Bijna niet afgeremd door de kiezel en met een serieuze knal de vangrail in. De impact was enorm. :shock:

Het was een opluchting om hem ongedeerd uit het wrak te zien kruipen. :shock:

Ik vond het een roekeloze en onnodige inhaalactie van Mc Nish, zo vroeg in de wedstrijd. :? De Ferrari trof geen schuld.
Ook live ginder gezien van op 20meter afstand en geef thiva gelijk.

Fout Ferrari en veel geluk gehad zowel piloot als publiek.
We stonden er vlakbij en moet zeggen dat de adrenaline serieus steeg
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Dit is nu net hetzelfde risico en situatie als bij vrij circuit rijden, mensen met veel snellere wagens MOETEN omheen de tragere deelnemers rijden, en dus afwijken van de ideale lijn en zeker niet nog snel de bocht induiken voor de tragere rijder.

Helaas zie ik dat wel nog es gebeuren en hou ik bijgevolg ook altijd het snellere wagens zeer goed in de gaten. Dit belemmert mij wel niet om regelmatig circuit te rijden, maar dit toch altijd in het achterhoofd houdende ... Laat dit bepaalde mensen duidelijk maken dat hun acties niet altijd zonder gevaar zijn!

Dergelijke egoïstische acties zouden ze moeten penaliseren in elke race, én ook bij het vrij rijden.

Heb zeer veel Le Mans gekeken dit weekend, en heb me meermaals gestoord aan de manier van rijden van de meeste LMP1's. Wat maakt het verschil om de tragere wagens voorbij te gaan 3 seconden later nadat ze de bocht voorbij zijn en weer op het rechte stuk zitten? ...
Plaats reactie