jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch...
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 06:25
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
- Locatie: keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
hé jeroen dank voor jou tips.
heb zeker zin om eens te komen kijken. Succes volgende week alvast .. maybe we can meet up !
grts
jw
heb zeker zin om eens te komen kijken. Succes volgende week alvast .. maybe we can meet up !
grts
jw
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Wil nog wel wat toevoegen aan de goede opmerkingen van Jeroen.
Als je later instuurt en dan aan leert om verder vooruit te kijken maak je de bocht vloeiender ( motor rijd iets
)
Door te kort voor je uit te kijken ga je vaak zagen of zoals ik zeg, je maakt de bocht 3 keer , of meer. Vooruit kijken geeft soepelheid. kijk naar einde bocht bij ingaan en verleg dat naar verder weg zodra je er in zit.
Er is een onderzoek geweest naar bochten snelheden, als je autos gaat vergelijken zie je, zoals jeroen terecht aan geeft, dat ze bijna allemaal even hard door de bocht kunnen. Het verschil is te klein. Meters/tijd winnen doe je met gas geven/remmen en sturen voor en na de bocht om het zo te zeggen.
Zal die informatie vanmiddag eens proberen op te zoeken van de bochtensnelheden.
Als je later instuurt en dan aan leert om verder vooruit te kijken maak je de bocht vloeiender ( motor rijd iets

Door te kort voor je uit te kijken ga je vaak zagen of zoals ik zeg, je maakt de bocht 3 keer , of meer. Vooruit kijken geeft soepelheid. kijk naar einde bocht bij ingaan en verleg dat naar verder weg zodra je er in zit.
Er is een onderzoek geweest naar bochten snelheden, als je autos gaat vergelijken zie je, zoals jeroen terecht aan geeft, dat ze bijna allemaal even hard door de bocht kunnen. Het verschil is te klein. Meters/tijd winnen doe je met gas geven/remmen en sturen voor en na de bocht om het zo te zeggen.
Zal die informatie vanmiddag eens proberen op te zoeken van de bochtensnelheden.
- Jeroenbox
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
we rijden 1 en 2 juli op de Nurburgring, 9 en 10 juli op Zandvoort, 19 juli op Zolder en in het najaar 8 en 9 oktober op Spa. Op Zandvoort is met BRSCC de UK autoclub en die komen met heel veel caterhams naar Zandvoort dat weekend. Dit jaar wel veel buitenland. normaal meer NL en BE.
ik zal een topic openen voor de Caterham Cup
Je bent van harte welkom uiteraard! we hebben met VanderKooi een hospitality truck en broodje/koffie/biertje is voor gezorgd. andere forummers zijn ook welkom. graag even seintje
ik zal een topic openen voor de Caterham Cup
Je bent van harte welkom uiteraard! we hebben met VanderKooi een hospitality truck en broodje/koffie/biertje is voor gezorgd. andere forummers zijn ook welkom. graag even seintje
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Janwillem, dat ziet er zeker niet slecht uit man! Chapeau.
Maar 1,2 bar lijkt me toch weinig, niet? Is de standaard regel niet om te proberen warm op 2 bar te blijven?
Als je op 1,2 bar gaat starten, laat je eigenlijk 800 g eruit, want normaal staan ze op 2 bar koud (voor op de baan).
Ben benieuwd, laat maar weten hoe Zolder geweest is.
Ik ga morgen naar Spa.
Maar 1,2 bar lijkt me toch weinig, niet? Is de standaard regel niet om te proberen warm op 2 bar te blijven?
Als je op 1,2 bar gaat starten, laat je eigenlijk 800 g eruit, want normaal staan ze op 2 bar koud (voor op de baan).
Ben benieuwd, laat maar weten hoe Zolder geweest is.
Ik ga morgen naar Spa.

M140i & GT3 Touring
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
@JanWillem,
Op het filmpje lijkt het geluid van de uitlaat behoorlijk hoog en overstemt zelfs de compressor. Vandaar allicht ook het afkeuren obv 102 of 112 db. Dat laat me vermoeden dat je met een stage3 uitlaat rijdt ?
Op het filmpje lijkt het geluid van de uitlaat behoorlijk hoog en overstemt zelfs de compressor. Vandaar allicht ook het afkeuren obv 102 of 112 db. Dat laat me vermoeden dat je met een stage3 uitlaat rijdt ?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 06:25
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
- Locatie: keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
@fast eleven : Man man begin er niet over .. het heeft mij al koppijn genoeg gekost.
Als ik hem kocht in Italië zijden ze op zijn Italiaans Engels dat er een "Larini" (doet teken met de handen als een Italiaanse Pizza verkoper van de mafia ) Stage 2 op zit. Dat blijkt ook zo te zijn... Nu en paar manden geleden is de katalysator raar beginnen doen.. zeg maar gewoonweg uitgebrand. Ik vond dat wel leuk want het was goedkoper dan een down pipe. Natuurlijk al de miserie van dien ..
Ik heb Guy Jannsens gisteren aan de lijn gehad net om dit probleem aan te pakken.
We gaan waarschijnlijk voor de Sports Cat met een Stage 1 box.. hij is echt zeer luid hoor .. maar ja heb een goede helm dus dat valt niet zo op .. tis voor de buren van de circuits dat het minder aangenaam is. Het is echt "te" luid.. dat ik het zelf zeg hé
Fucking Italianen met hun geluid !
Als je tips hebt om minder db te hebben zonder verlies van Power te hebben GRAAAAAAAAAGGGGGGGG
Als ik hem kocht in Italië zijden ze op zijn Italiaans Engels dat er een "Larini" (doet teken met de handen als een Italiaanse Pizza verkoper van de mafia ) Stage 2 op zit. Dat blijkt ook zo te zijn... Nu en paar manden geleden is de katalysator raar beginnen doen.. zeg maar gewoonweg uitgebrand. Ik vond dat wel leuk want het was goedkoper dan een down pipe. Natuurlijk al de miserie van dien ..
Ik heb Guy Jannsens gisteren aan de lijn gehad net om dit probleem aan te pakken.
We gaan waarschijnlijk voor de Sports Cat met een Stage 1 box.. hij is echt zeer luid hoor .. maar ja heb een goede helm dus dat valt niet zo op .. tis voor de buren van de circuits dat het minder aangenaam is. Het is echt "te" luid.. dat ik het zelf zeg hé
Fucking Italianen met hun geluid !
Als je tips hebt om minder db te hebben zonder verlies van Power te hebben GRAAAAAAAAAGGGGGGGG
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Ha, dan ben jij dat lawaai dat ik af en toe hoor voorbijscheuren!jan willem schreef:We gaan waarschijnlijk voor de Sports Cat met een Stage 1 box.. hij is echt zeer luid hoor .. maar ja heb een goede helm dus dat valt niet zo op .. tis voor de buren van de circuits dat het minder aangenaam is. Het is echt "te" luid.. dat ik het zelf zeg hé
Fucking Italianen met hun geluid !

-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 06:25
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
- Locatie: keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
dat ben ik ja.. probeer het onder de 4000 toeren te houden in tremolo ... maar heel soms lukt dat niet 

- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Ge zou beter eens aan het benzinestation onze straat inslagen dan hoorde ik hem eens van dichtbij!jan willem schreef:dat ben ik ja.. probeer het onder de 4000 toeren te houden in tremolo ... maar heel soms lukt dat niet
