jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch...

Bericht door jan willem »

ik breng vrijdag verslag uit.
Vetrek morgen om 12:00.
start donderdag 07:00. lekkkkkkkeeeeerrrrrr
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..

Bericht door Jeroenbox »

ik ga er 11 en 12 juni racen. vroeg me af of de Exige goed door de treintunnel komt (erop en eraf). ben benieuwd naar je verslag
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

En YLD dan ?
jan willem

Met de exige op de trein geen probleem. 3 weken geleden kwam ik terug van croydon en er stonden er 4 op die gasten gingen een dag je Spa doen ...
Moet enkel opletten voor de gepensioneerde Hollanders. Ze weten niet wat voor wagen het is en vinden dat het nogal veel lawaai maakt voor hun zachte oortjes... iets met de WAW of zo ..denk dat het hier mee heeft te maken :

YLD :cry: ik moet ergens kiezen ..dit was echt een leuke kans. Is een dag van MSV, voormiddag theorie + sessie en namiddag een begeleidde open track.. dan naar huis... zal zwaar genoeg zijn den donderdag. Vetrek hier omstreeks 11:00 vandaag. Moet ik nog iets meebrengen voor iemand ?
Vrijdag verslag !
Laatst gewijzigd door Frederik op 01 jun 2011, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Filmpje zichtbaar gemaakt
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

veel plezier
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Erg goed bezig.
jan willem

Re: jawel Brands Hatch gedaan ...

Wel Wel ,
Beste lotus vrienden,
hier het relaas van mijn overdonderen trip naar Brands Hatch.
Donderdag ochtend was ik al iets of wat nerveus. Wagen gewassen , olie nagekeken , banden druk meter dan maar besloten om niet mee te nemen. Allez den deze weg.. eerst richting de Holliday inn waar ik mij altijd thuis voel. Lekker bed , lekkere hamburgers van de room service en altijd vriendelijk. Na " a few drinks at the bar " moest ik echt gaan slapen. De vodka was lekker en ik voelde mij op en top maar moest er uit om 05:00 om mij klaar te maken zoals mijn grote Held Pedro Rodriquez. Hij reeds in 1971 dan wel met een Porsche 917. Mijn exige is even goed voor mij ..maar hij zat in mijn hoofd ( en er op want ik heb de zelfde kleuren op mijn helm ). "05:00 goodmorning sire this is your wake up call" mijn lichaam roept voor dubbel espresso. 06:30 vetrek naar Brands Hatch.
om 07:00 kom ik aan en ontmoet ik Mike. Nu mike is 69 jaar oud en rijd met een brune cateram ford motor zetch versie en beweerd dat hij al naar Brands kom van zijn 11 levens jaar. Blijf maar in de buurt zegt hij want ik rij een rondje van 49 seconden ..49 seconden op het indy circuit als je iets van Brands kent is zowat de tijd dat GT2 rijd op dit Heuvel achtig monstertje met bijna niks anders als rechts rechts rechts ...
Alle inschrijven "sound check" en rijden maar ... behalve den deze .. je mag 105 db hebben en ik had er 112. Sorry mate !!!! IK WERD KOMPLEET ZOT. KROP IN DE MAAG ....ik mocht er niet op .. gedaan ... toen schoot Jamie en Mark van MSV mij te hulp en stuurde mij naar GT4 engineering om de hoek. Allez ik naar ginder en beetje kijken een beetje praten ... ok sir ga maar terug .. ik treug vol ongeloof..sound test met deze keer een andere meter .. en weet je wat ik had 102 db ..er was niks aan de wagen gedaan ... niet te geloven hoe dit gebuerde maar toch er zijn regels en er is passie .. ze hebben het vuur in mijn oogen gezien en wilde ook zien wat ik waard was .. dus den deze : Right Sir get your kit on and enjoy yourself !...
Ik naar mijn garage box na dat ik bijna iedereen een knuffel had gegeven uit blijdschap ( volgens mij hebben wij Belgen nu een reputatie om allen homo te zijn, "sorry voor de toekomst" gasten ).
Het circuit op ..paddock bend en dan Hailwood Hill.. dit heeft meer iets weg van een gevoel om op een achtbaan te zitten. zelfs de druk bij eau rouge heeft hier niks tegen. Druids, en dan wat ik achtte mijn nemmesis te zijn Graham hill bend...als je de wagen hier verkeerd opzet is het gedaan ... en dan vol gas in 4de richting surtees, Clearways en dan terug naar Brabham straight..Rondjes van 1,05,1,08 en toen kwam mijn instructeur Lewis Cook. Na erste te hebben gebabbeld over wie ik was en waarom ik dit deed samen het plan van het circuit te hebben bekeken .. reed hij eens mee... na 20 minuten te hebben gevochten met de wagen gaf hij teken om treug de pits in te gaan. "Relax jan" zijn de worden die nu nog na zinderen in mijn ooren. Je vecht te veel met de auto. je hebt hem onder control .. maar het gaat over de Harmony tussen jou de wagen en het Circuit....dit was toch even wennen. Hij vertelde mij dat ik enkel tussen 3de en 4de mocht schakelen op een hot lap niks meer niks minder... en ja hoor ... de tijden en de rust kwam stil aan ... eerst 0:59, dan 0:57,6 en ik zat vast in verkeer... terug binnen .. onder tussen was er redelijk wat volk in onze pit box want ze wilde zie zot van een belg wel effe leren kennen .. met zijn lotus met stuur aan de verkeerde kan.. Niks van waar Lewis nam mij apart ... relax relax relax ... now go out and do a 0:50. Ik moest lachen want ik geloofde noot dat ik dit kon doen .. zeker niet voor mijn eerste keer op dit circuit. Alle terug naar buiten.. de apex op paddock ligt zo ver naar links voor dat je hem er echt in knald naar rechts naar beenden dat ik werkelijk in mijn broek scheet .. maar het ging .. en de wagen was perfect hij kon het perfect aan en eenmaal beneden volgde ik de natuurlijke lijn naar links om de wagen op te zetten voor druids. 3de hot lap verloor ik de wagen van achter en spinde in paddock .. maar ik had wel een tijd van 0:54 nee gezet. Ik was te moe en moest er mee stoppen. Ik had mijn limit bereikt en als ik verder deed dan gingen er ongelukken gebeuren. Het advies dat ik kreeg van MSV was go out relax no more hot laps and fall in love with the track !. en dat gebeurden ook.. rustig aan de lijnen leren kennen en dat was dat voor mij. Ik zelf zit hier nu dit relaas te schrijven nog te zinderen en te beseffen hoe weinig ik eigenlijk weet van deze sport. Maar ik ben aan het leren. Ik ga de volgende track day samen met mijn nieuwe vriend Lewis naar snetterton.

Wie weet als ik een sponsor kan vinden dat ik wel eens volgend jaar ga mee rijden met de lotus cup. Eerst met de mijne alles onder control krijgen en genieten van het spektakel.
Tot 15 juni op zolder !
Bijlagen
RPS_6175 copy.JPG
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Mooi verhaaltje ... je doet dat nog erg goed precies ;-)

Lotus Cup rijden met de uwe? Denk daar maar nog es goed over na. Daar wordt geraakt hé ... wil jij dat risico op eventuele schade erbij nemen?
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

great stuff !
Laat die verslagen maar komen !!
Ingeschreven voor Goldtrack Francorchamps op 29 juni ?
Rij je met Lotus on Track op Zolder op 29 juli ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

mooi verslag dank je wel en succes met je plannen . groeten van bart
Plaats reactie