[F1] TL & LR morgen oog in oog in de rechtbank
- Jeroenbox
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
Re: [F1] TL & LR morgen oog in oog in de rechtbank
O ja, de speculoos!!
- Bijlagen
-
- Lotus_speculoos_koekje.jpg (34.31 KiB) 3660 keer bekeken
-
- Lotus_speculoos.jpg (50.49 KiB) 3660 keer bekeken
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
- Jeroenbox
en de yoga...
- Bijlagen
-
- 3_1262974841_1_kapa-a---blossoming-lotus-restaurant.jpg (62.91 KiB) 3660 keer bekeken
-
- Lotus_restaurant.jpg (163.59 KiB) 3660 keer bekeken
-
- ook_iets_met_lotus_yoga.jpg (36.51 KiB) 3660 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Kunnen we het on-topic houden aub?
--
Eigenlijk na wat nadenken is het vrij duidelijk, wat had men moeten doen??
1MRT (Fernandes) heeft rechtmatig "Team Lotus" gekocht en anderzijds kan men moeilijk Group Lotus verbieden hun eigen naam in de F1 te gebruiken.
Dus lag deze uitspraak voor de hand.
Stel dat ze van mening waren dat Team Lotus onrechtmatig bij 1MRT is terecht gekomen ... wat dan?
Stel dat men Group Lotus zou verbieden Lotus te gebruiken in de F1 ... wat dan?
Mensen met interesse in alle details : http://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/Ch/2011/1366.html (de volledige uitspraak)
--
Eigenlijk na wat nadenken is het vrij duidelijk, wat had men moeten doen??
1MRT (Fernandes) heeft rechtmatig "Team Lotus" gekocht en anderzijds kan men moeilijk Group Lotus verbieden hun eigen naam in de F1 te gebruiken.
Dus lag deze uitspraak voor de hand.
Stel dat ze van mening waren dat Team Lotus onrechtmatig bij 1MRT is terecht gekomen ... wat dan?
Stel dat men Group Lotus zou verbieden Lotus te gebruiken in de F1 ... wat dan?
Mensen met interesse in alle details : http://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/Ch/2011/1366.html (de volledige uitspraak)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Allez we zijn weer vertrokken ...Frederik schreef:Group Lotus heeft al laten weten in hoger beroep te zullen gaan.
Wat ik echter opmerk, iemand die wint (what's in a name) op de rechtbank trekt normaal toch niet naar hoger beroep?

TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Jeroenbox
die plaatjes zijn niet helemaal off topic hoor.
gebruik van de naam Lotus is zeer breed en deze uitspraak lag erg in de verwachting. precies zoals ik al eerder hier ergens heb geschreven.
die plaatjes geven ongeveer ook aan het niveau waarop dit geschil wordt opgelost. excuus als dat iets te overdrachtelijk is
gebruik van de naam Lotus is zeer breed en deze uitspraak lag erg in de verwachting. precies zoals ik al eerder hier ergens heb geschreven.
die plaatjes geven ongeveer ook aan het niveau waarop dit geschil wordt opgelost. excuus als dat iets te overdrachtelijk is
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Bij Lotus koekjes en Lotus wc-papier gaan de mensen geen link maken met Group Lotus, met Team Lotus is dat een andere zaak... toch?
Infeite blijft het voor verwarring zorgen, maar beide partijen hebben naar mijn mening een stuk gelijk.
Group Lotus is gewoon ZEER ERG STOM geweest om niet tot een overeenkomst te komen met David Hunt ... dat is een zeer lakse beslissing geweest die hun nu duur te staan komt.
Infeite blijft het voor verwarring zorgen, maar beide partijen hebben naar mijn mening een stuk gelijk.
Group Lotus is gewoon ZEER ERG STOM geweest om niet tot een overeenkomst te komen met David Hunt ... dat is een zeer lakse beslissing geweest die hun nu duur te staan komt.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Jeroenbox
het is denk ik een goede vraag om te zien waar het nu mis is gegaan bij GL. er is al heel veel gezegd en geschreven en eigenlijk blijft alles nu zoals het is en zoals verwacht was.
ik zou denken dat het ooit begon met het faillisement van TL waarin de naam TL tussen de bezittingen zat. GL had nooit mogen toestaan dat die boedel werd verkocht samen met de naam TL (ook al was er geen geld). In ieder geval had in een later moment deze fout gecorrigeerd moeten worden wanneer er middelen waren.
Tweede fout is geweest dat Proton onvoldoende boekenonderzoek heeft gedaan naar wat de bezittingen van GL waren toen ze GL kochten. Proton bleek erg verrast dat de TL assets niet in de koop zaten. Proton had direct na de koop tot actie moeten overgaan omdat niet geleverd werd conform verwachting.
Derde fout is geweest dat die twee fouten niet snel zijn hersteld door bijvoorbeeld met Hunt goede afspraken te maken en TL bij GL te trekken.
GL heeft er zelf voor gezorgd dat TF met TL is gaan doen wat hij doet. Nu TL ook Caterham heeft gekocht en de naam TL van Hunt is de situatie bij GL er alleen maar erger op geworden. Het is een zelf gecreeerd monster en dat zou Bahar aan te rekenen zijn in mijn ogen.
ik zou denken dat het ooit begon met het faillisement van TL waarin de naam TL tussen de bezittingen zat. GL had nooit mogen toestaan dat die boedel werd verkocht samen met de naam TL (ook al was er geen geld). In ieder geval had in een later moment deze fout gecorrigeerd moeten worden wanneer er middelen waren.
Tweede fout is geweest dat Proton onvoldoende boekenonderzoek heeft gedaan naar wat de bezittingen van GL waren toen ze GL kochten. Proton bleek erg verrast dat de TL assets niet in de koop zaten. Proton had direct na de koop tot actie moeten overgaan omdat niet geleverd werd conform verwachting.
Derde fout is geweest dat die twee fouten niet snel zijn hersteld door bijvoorbeeld met Hunt goede afspraken te maken en TL bij GL te trekken.
GL heeft er zelf voor gezorgd dat TF met TL is gaan doen wat hij doet. Nu TL ook Caterham heeft gekocht en de naam TL van Hunt is de situatie bij GL er alleen maar erger op geworden. Het is een zelf gecreeerd monster en dat zou Bahar aan te rekenen zijn in mijn ogen.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Wellicht maakt dit geen deel uit van deze uitspraak door de rechtbank, maar ik blijf het straf vinden dat Fernandes de naam 'Team Lotus' mag gebruiken zonder dat hij zijn aankoopverplichtingen heeft volbracht. Volgens sommige bronnen heeft hij namelijk nog steeds niet betaald voor die naam aan de vorige eigenaar Hunt ...Het enige dat we nu weten is dat Team Lotus de rechtmatige eigenaar is van de naam
Wanneer volgt hierover een rechtzaak ?!?

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Dat is een andere discussie hé Eric, dat is tussen Hunt en 1MRT maar het is al een tijd geleden dat dit bericht de wereld werd ingestuurd.FastEleven schreef:Wellicht maakt dit geen deel uit van deze uitspraak door de rechtbank, maar ik blijf het straf vinden dat Fernandes de naam 'Team Lotus' mag gebruiken zonder dat hij zijn aankoopverplichtingen heeft volbracht. Volgens sommige bronnen heeft hij namelijk nog steeds niet betaald voor die naam aan de vorige eigenaar Hunt ...Het enige dat we nu weten is dat Team Lotus de rechtmatige eigenaar is van de naam
Wanneer volgt hierover een rechtzaak ?!?![]()
![]()
Ooit twijfelde Hunt ook, maar heeft toch openlijk voor TL gekozen kort erna, ik zou nog es moeten opzoeken.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Correct, stomme fout van GL eigenlijk, echter de moment GL weer F1 ambities kreeg dan was hun eerste taak een deal maken met Hunt om de naam te kunnen hebben/gebruiken.Jeroenbox schreef:ik zou denken dat het ooit begon met het faillisement van TL waarin de naam TL tussen de bezittingen zat. GL had nooit mogen toestaan dat die boedel werd verkocht samen met de naam TL (ook al was er geen geld). In ieder geval had in een later moment deze fout gecorrigeerd moeten worden wanneer er middelen waren.
Er is nog een verschil tussen "conform verwachting" en "conform verkoop" ik denk niet dat GL ooit gepretendeerd heeft dat TL in het pakket zat.Jeroenbox schreef:Tweede fout is geweest dat Proton onvoldoende boekenonderzoek heeft gedaan naar wat de bezittingen van GL waren toen ze GL kochten. Proton bleek erg verrast dat de TL assets niet in de koop zaten. Proton had direct na de koop tot actie moeten overgaan omdat niet geleverd werd conform verwachting.
Klopt, zie mijn eerste antwoord ...Jeroenbox schreef:Derde fout is geweest dat die twee fouten niet snel zijn hersteld door bijvoorbeeld met Hunt goede afspraken te maken en TL bij GL te trekken.
Correct, ze hebben het inderdaad zelf in de hand gewerkt. Je kan nu toch niet zeggen dat dit een stomme vergetelheid is hé ...Jeroenbox schreef:GL heeft er zelf voor gezorgd dat TF met TL is gaan doen wat hij doet. Nu TL ook Caterham heeft gekocht en de naam TL van Hunt is de situatie bij GL er alleen maar erger op geworden. Het is een zelf gecreeerd monster en dat zou Bahar aan te rekenen zijn in mijn ogen.
Wat ik vreemd vind is dat GL zo erg stond op de zwart/goud livery. Dit terwijl ze in alle andere raceklasses groen/geel gebruiken had ik eerder verwacht dat zij dit ook zouden claimen bij TL. Misschien hadden ze te weinig argumenten?
Ik had het normaler gevonden dat TL zwart/goud werd en GL ging racen met groen/geel conform aan hun kleuren in de andere raceclasses.
Ik snap niet goed waar ze naartoe willen, snappen ze het zelf eigenlijk nog wel?
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End