jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

De piloot kan idd een ZEER groot verschil maken. Wat niet weg neemt dat objectief gezien de kever een stuk sneller is op bijna alles circuits.
Dat wil niet zeggen even veel fun geven ;) Ik merk wel op dat er toch heel weinig snelle kever rijders zijn. Ik heb met de Lotus een pak meer kevers voorbijgestoken dan omgekeerd.
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

Die RS is een machtige machine, dat is gewoon een feit. Prachtig in elkaar gestoken, en indrukwekkende performance ! En wat een presence !!!

Ik veronderstel dat een snellere machine veel voldoening kan geven, de vraag is : waar stopt dat. Want er zijn nog een resem veel snellere wagens dan de RS. Ga je maw niet op een zeker moment hunkeren naar iets dat nog sneller is ?

Mijn idee over de Exige is dat die wagen veel beter is dan ik ooit als bestuurder ga kunnen zijn, en dat je heel erg goed moet kunnen rijden voordat je botst tegen onoverkomelijke fysische limieten van de wagen.

Als je ziet dat Jeffrey Van Hooydonck op Zolder een tijd van 1.47,8 neerzet (cfr fleettv), met een volledig standaard Exige S220, met standaard ophanging/remmen/bandjes etc, dan zit er nog veel marge in de piloot in ons ! En dat staat mij aan, dat er inderdaad nog heel veel evolutie mogelijk is van die aap achter het stuur !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Juiste analyse vind ik. Alleen: sneller ga je vinden maar niet als je zegt: ik rijd van thuis met mijn trackwagen naar circuit (op nummerplaat) en ga dan 10 rondjes na mekaar draaien. Na Porsche en Lotus ben je dan uitgeklapt want al die snellere bolides over verhitten. Op 10 rondjes , zelfs 5 ga je niet veel sneller vinden en bovendien betrouwbaar. Voor sprintrondjes wel, daar vind ik persoonlijk wel geen plezier in. Betrouwbaar snel en genieten (lees geen troubles of oververhitting) dan ben je echt snel uitgepraat ;)
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Ik heb pas iemand die competitie rijdt horen zeggen dat er maar 2 merken track-ready zijn en dat is Porsche en Lotus.
M140i & GT3 Touring
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

ik denk dan toch ook aan Caterham voor een keurige trackday. kan prima op kenteken en gaat niet stuk op de baan. wel een heel stuk minder inzetbaar als daily
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Capitol schreef:Ik heb pas iemand die competitie rijdt horen zeggen dat er maar 2 merken track-ready zijn en dat is Porsche en Lotus.
Dat heb ik toen ook gehoord ja, klopt. De caterham en consoorten mag je daar idd bij tellen.
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Ik was niet van plan nog video te posten, het wordt wat belachelijk om hier die Kever spullen te blijven posten, ik voel me al een vreemde eend......

Maar er hebben er hier een paar gevraagd het toch te doen, zodus. Mijn excuses voor diegene die aanstoot nemen (maar lees dan gewoon dit topic niet ;))

MLR trackday vorige vrijdag, een algemeen beeld......

Een strijd tegen Nico Verdonck die de dag ervoor nog de Blancpain series in Spanje won. Bij deze gelegenheid in een Covette Z06 (met 100pk meer)

Strijd tegen een 600pk GT-R gevolgd door een relatief snel rondje in verkeer (2.49)

jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

spa23mei2011flyby3800.jpg
spa23mei20011.jpg
zoldermei2011.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 27 mei 2011, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's altijd uploaden naar het forum zelf aub, zie how-to's indien je niet weet hoe.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

jokke_vlo schreef:Ik was niet van plan nog video te posten, het wordt wat belachelijk om hier die Kever spullen te blijven posten, ik voel me al een vreemde eend......

Maar er hebben er hier een paar gevraagd het toch te doen, zodus. Mijn excuses voor diegene die aanstoot nemen (maar lees dan gewoon dit topic niet ;))

MLR trackday vorige vrijdag, een algemeen beeld......

Een strijd tegen Nico Verdonck die de dag ervoor nog de Blancpain series in Spanje won. Bij deze gelegenheid in een Covette Z06 (met 100pk meer)

Strijd tegen een 600pk GT-R gevolgd door een relatief snel rondje in verkeer (2.49)

Johan, een beetje respect voor uw Porsche, noem hem aub geen kever meer, tis niet omdat hier Lotus liefhebbers zijn dat er geen waardering voor Porsche is.
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Knappe foto's, mooie Porsche. Voilà :)
En nee, dat is niet om grappig te zijn. :oops:
Plaats reactie