Wie kan de radio in een Elise 2011, een Alpine, upgraden zodat hij een betere ontvangst heeft en een subwoofer er op aansluiten, ik vind de standaard radio echt schandalig slecht, wie heeft hier een oplossing voor ?
Ik heb het al eens gevraagd aan soundman maar hij heeft nog niet geantwoord.
Radio - Elise
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Re: Radio - Elise
Ik zet de radio nooit op. Zo los ik het op.
De Elise is de enige wagen waarin ik zonder radio kan.
Er bestaan van die kleine platte subwoofers die je aan de passagierskant kan installeren aan het voeteinde of achter/tussen de zetels.
Een ander problem is het gebrek aan isolatie achter de luidsprekers achteraan.
Hiervoor kan je pods kopen die je achter de luidsprekers kan monteren en die het geluid bevorderen.

De Elise is de enige wagen waarin ik zonder radio kan.
Er bestaan van die kleine platte subwoofers die je aan de passagierskant kan installeren aan het voeteinde of achter/tussen de zetels.
Een ander problem is het gebrek aan isolatie achter de luidsprekers achteraan.
Hiervoor kan je pods kopen die je achter de luidsprekers kan monteren en die het geluid bevorderen.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Christopher
- Naam: Christopher
- Auto: ex Elise S2
Idd, ontvangst is erbarmelijk slecht en is een algemeen fenomeen.
Hier staat er wat meer uitleg over.
http://wiki.seloc.org/a/Radio_reception
Heb precies wel niet veel zin om die goedkope optie te proberen, ook al zou het helpen... duck tape
Hier staat er wat meer uitleg over.
http://wiki.seloc.org/a/Radio_reception
Heb precies wel niet veel zin om die goedkope optie te proberen, ook al zou het helpen... duck tape

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Je moet hem excuseren ... is recentelijk geopereerd geweest ...wimvanbeeck schreef:Ik heb het al eens gevraagd aan soundman maar hij heeft nog niet geantwoord.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Naam: Mark
- Auto: elise mk2 JPS
voor de elise kan je allereerst de radio vervangen naar een unit dat meer line out geeft oa alpine, kenwood. Dat geeft sowieso al een beter signaal naar de luidsprekers.
Indien je punch wil zal je wat meer werk hebben. nl een sub, al dan niet actief. Of aan de passagiersvoeten of tussen de zetels. Ik zou een actieve sub voorstellen tussen de zetels, een pioneer etc zodanig dat het gewicht beperkt blijft....daar is de elise toch voor ontworpen. Indien een knal installatie gewenst, zie andere autos
Dus concreet. Twee weg luidspreker met tweeter vooraan, mid op orginele plaat en subje tussen de twee zetels (actief dwz versterker in sub). Dit zou een harmonieuz geheel moeten vormen voor wat meer mid en bas en uiteraard meer gevoel in de muziek omdat deze meer van vooraan komt.
Dit voor mk1, voor mk2 is het eenvoudiger. Tweeter voor en mid en dan sub wederom achteraan. Ik zou altijd voor de platte subs van oa pioneer gaan, ni duur, geluid ok voor elise en makkelijk te plaatsen.
Indien je punch wil zal je wat meer werk hebben. nl een sub, al dan niet actief. Of aan de passagiersvoeten of tussen de zetels. Ik zou een actieve sub voorstellen tussen de zetels, een pioneer etc zodanig dat het gewicht beperkt blijft....daar is de elise toch voor ontworpen. Indien een knal installatie gewenst, zie andere autos

Dus concreet. Twee weg luidspreker met tweeter vooraan, mid op orginele plaat en subje tussen de twee zetels (actief dwz versterker in sub). Dit zou een harmonieuz geheel moeten vormen voor wat meer mid en bas en uiteraard meer gevoel in de muziek omdat deze meer van vooraan komt.
Dit voor mk1, voor mk2 is het eenvoudiger. Tweeter voor en mid en dan sub wederom achteraan. Ik zou altijd voor de platte subs van oa pioneer gaan, ni duur, geluid ok voor elise en makkelijk te plaatsen.
- soundman
- Naam: Theo
- Auto: Esprit S4
- Contacteer:
Wim is ondertussen bij ons geweest en heeft een offerte mee voor een deftige install . Akoestisch heeft deze wagen minder bekledingsmaterialen dan een doorsnee wagen waardoor de reflektie's van het geluid anders zijn, maar met de nodige apperatuur , de juiste instellingen en dempingsmaterialen is hier toch wel iets moois van te maken
Muziek is een beleving waar emotie en kracht in moet zitten . Wanneer dit in de juiste proporties geleverd word kan je er zeker van genieten ,,,,,,,,,,,,,
En dan heb ik het niet over een boomcar
Ik dacht dat ik bij wim toch ook al een grijs spiertje haar gezien had , dus dit stadium is hij denk ik al voorbij

Muziek is een beleving waar emotie en kracht in moet zitten . Wanneer dit in de juiste proporties geleverd word kan je er zeker van genieten ,,,,,,,,,,,,,
En dan heb ik het niet over een boomcar

Ik dacht dat ik bij wim toch ook al een grijs spiertje haar gezien had , dus dit stadium is hij denk ik al voorbij

**POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL**