Help me: nummerplaatprobleem

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Filipv
Auto: '06 Elise S

Re: Help me: nummerplaatprobleem

Bericht door Filipv »

Bzguy schreef:
Filipv schreef: Ook op dit forum staat er een topic "Elise detailing". Bekijk op pagina twee die persoon zijn nummerplaat eens. Ook hij rijdt vooraan met een kleine nummerplaat identiek als de mijne. Mag dit ook niet? Heeft hij ook al 2 boetes op 2 maanden gekregen of mss nog meer?
Ik denk dat je mijn Elise bedoelt : ik heb nog NOOIT een boete gekregen hiervoor, zelfs nog nooit over aangesproken ; wellicht omdat ik zeer weinig km's doe ?

Op de keuring wel steevast een opmerking "niet reglementaire reproductie".
Ja dat heb ik ook gekregen. Ben benieuwd wat voor bewijsje ze me morgen gaan geven zodat ik met een goedgekeurde nummerplaat kan rondrijden.

Mja, ik doe ook vrij weinig km's (11000 per jaar), maar heb de pech dat ik in het centrum van Antwerpen woon. Ik kom bijna dagelijks politiepatrouilles tegen en de oranje kleur van de wagen is ook niet bepaald onopvallend.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

wimvanbeeck schreef: Een kleine officiele nummerplaat uit de nieuwe reeks is nog groter dan de vorige normale oude !!! én de rode paragraaf heeft alleen betrekking op nieuwe nummerplaten.
Het gaat inderdaad over de nieuwe Europese platen, moest dat nog niet duidelijk zijn.

Ik ben benieuwd of de TS zijn attest gaat bekomen...
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
thiva

Bericht door thiva »

Al meer nieuw over je bewijs van goedkeuring voor je kleine plaat?
StevenD
Naam: Steven
Auto: Elise s2 (2003)

Bericht door StevenD »

thiva schreef: Het “kleine” formaat kan uitzonderlijk bekomen worden indien de op het voertuig van fabriekswege specifieke plaats voor het aanbrengen van een kentekenplaat te klein is voor een “langwerpige” of “vierkante” kentekenplaat. Dit is slechts mogelijk mits voorafgaandelijk toelating van een instelling belast met de controle van de in het verkeer gebrachte voertuigen.[/i]
slaat dit niet enkel op de officiële nummerplaat achteraan? Ik vraag me af in hoeverre dezelfde regels gelden voor de nummerplaat vooraan. Heb ook al gemerkt dat afhankelijk van waar je een duplicaat nummerplaat laat meken het kleur ook licht afwijkt...

Ik rij nu rond met het groot formaat, hoe minder renden ze hebben om me tegen te houden, hoe beter :-)
[color=#BF0000][b]Life's too short to drive boring cars[/b][/color]
thiva

Bericht door thiva »

StevenD schreef:
thiva schreef: Het “kleine” formaat kan uitzonderlijk bekomen worden indien de op het voertuig van fabriekswege specifieke plaats voor het aanbrengen van een kentekenplaat te klein is voor een “langwerpige” of “vierkante” kentekenplaat. Dit is slechts mogelijk mits voorafgaandelijk toelating van een instelling belast met de controle van de in het verkeer gebrachte voertuigen.[/i]
slaat dit niet enkel op de officiële nummerplaat achteraan? Ik vraag me af in hoeverre dezelfde regels gelden voor de nummerplaat vooraan. Heb ook al gemerkt dat afhankelijk van waar je een duplicaat nummerplaat laat meken het kleur ook licht afwijkt...

Ik rij nu rond met het groot formaat, hoe minder renden ze hebben om me tegen te houden, hoe beter :-)
Het gaat hier idd over de achterste plaat.
thiva

Bericht door thiva »

Wat betreft de reproductie:

Enkel de achterste kentekenplaat zal een officiële kentekenplaat zijn. De voorste kentekenplaat en andere reproducties worden afgeleverd door de detailhandel maar dienen te voldoen aan de door de DIV bepaalde kwaliteitskenmerken die gelijkaardig zijn aan de officiële achterste kentekenplaat.

Deze reproductie dient vervaardigd te zijn uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42 en met een dikte tussen 0,95 mm en 1,25 mm of uit een acrylaatplaat van minimum 3 mm.

De hoeken van de platen zijn afgerond: de straal van deze afrondingen bedraagt 10 ± 2 millimeter. Elke hoek van de plaat is voorzien een gaatje, met een diameter van 6 mm en met het middelpunt op 12 mm van de buitenranden van de plaat (5mm diameter en middelpunt op 9 mm van de plaat voor de reproducties met afmetingen van de kentekenplaat voor motorfietsen).

Wat de aluminiumplaten betreft, dient het opschrift en de boord gestanst te zijn en in een reliëf van minimum 1,15 mm ten opzichte van de grond van de aluminiumplaat.

De tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage bij het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen en de kleur heeft de identieke RAL code van de overeenstemmende kentekenplaat. De onderlinge horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 50 millimeter, voor de reproducties met afmetingen van de kentekenplaat voor motorfietsen bedraagt deze 39,2mm.

De reproductie moet eveneens voorzien zijn van een retroreflecterende film van klasse 1, rechtstreeks gelamineerd of vastgehecht op de totale oppervlakte van de dragende plaat, waarvan de minimale retroreflectiecoefficiënt evenals de trichromatische coördinaten en minimale luminantiefactor worden vastgelegd bij ministerieel besluit.

De dragende plaat dient achteraan voorzien te zijn van een identificatieteken van de plaatfabrikant en de retroreflecterende film dient voorzien te zijn van een kleurloos identificatieteken van de filmfabrikant evenals de referentie van de afkondigingdatum van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen.

De fabrikant van de kentekenplaat (dragende plaat + retroreflecterende film) dient ISO 9001 2008 gecertificeerd te zijn.

(bron: www.mobilit.fgov.be)
Filipv

Bericht door Filipv »

Zo, het ontvangen bewijs van de autokeuring + keuringsbewijs + FEDRA papieren + PV zijn gefaxt naar de betreffende politiedienst. Ik ben benieuwd of ik er nog iets van ga horen. Ik hoop van wel.
Filipv

Bericht door Filipv »

Zo, we zijn nu 2 weken verder en heb niets meer teruggekregen van de politie of parket. Nog even wachten en dan hoop ik dat ik in mijn gelijk ben gesteld.
JDP
Auto: Elise type 25

Bericht door JDP »

kan je een scan op het forum zetten, dan heb ik een voorbeeld en referentie
Filipv

Bericht door Filipv »

Jah, 't is van da, heb een herinnering tot betaling gekregen. Dju, ja ik ga deze boete toch niet betalen en zal dan verschijnen voor de rechtbank. Kan ik het daar eens uitleggen want er bestaat hierover de grootste onduidelijkheid over bij zowel politie als autokeuring. De politiedienst verkeerseducatie zegt "het mag", de patrouilles op de baan en andere van niet.

Wel grappig, ik had overlaatst een alcoholcontrole en vooraan merkte een agent dat ik met zo'n kleine plaat rondreed. Hij vroeg aan zijn collega of hij wist hoe dat zat en die antwoordde doodleuk: "Hoe weet ik da jom".... :D. Dan had ik zoiets van....... nbkfjiepoauirepojldngmlncvlmjkmlqjf :D

Wordt vervolgd....
Plaats reactie