gordels voorkeur ?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Re: gordels voorkeur ?

Bericht door FastEleven »

@Maus,

Ook bij een 6 puntsgordel kan de centrale sluiting toch aan de linker of rechter heupgordel vastzitten !?!

Ik had in mijn oldtimers 4-puntsgordels van andere merken, die waren inderdaad soms gelijk voor links en rechts. Maar bij Schrott kun je aangegeven of je een L of R wil hebben, en persoonlijk vind ik dat een voordeel. Monteer steeds die centrale sluiting langs de middenconsole : veel handiger. Ik laat gewoonlijk zelfs de schouderriem en de heupgordel aan de middenconsole in elkaar zitten. Gewoon even arm erdoor schuiven, de andere schouder en heupgordel inklikken en weg ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Maus
Auto: Elise S2 111S

Bericht door Maus »

De 6 punts gordels van Sabelt welke ik had, had de centrale sluiting aan de kloot (5e & 6e punt) gordel zitten. Dus daarbij had ik dat probleem niet. ;)

Hoe zit overigens met de mogelijkheden om de klootgordel te installeren in de Lotus? Zit er toevallig al iets, of mag je zelf iets in elkaar gaan knutselen?
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Dat wordt zelf knutselen. Eventueel kun je die vastmaken aan de vijzen achteraan waarmee de rails vaststaan. Bovendien moeten ook je stoelen voorzien zijn met een gat voor die onderste gordels, en dat is nooit bij een standaard Elise / Exige stoel.

Bovendien is de auto behoorlijk smal, dus het aantal stoelen dat past in een Exige / Elise beperkt zicht tot het aanbod via de gekende lotus shops ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Maus

Bericht door Maus »

Bovendien is de auto behoorlijk smal, dus het aantal stoelen dat past in een Exige / Elise beperkt zicht tot het aanbod via de gekende lotus shops ...
Niet helemaal hoor. ;)
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Nu maak je me nieuwsgierig Maus, of er merken zijn die ik nog niet weet welke in de Elise/exige passen.

Wil eind van de maand bij hanger111 gaan bestellen maar als er nog meer opties zijn behalve corbeau, tillet etc....deel met ons :)

probleem bij mij is dat ik brede stoelen nodig heb en opraande randen vaak niet kan om die reden omdat de heupen niet passen.
Maus

Bericht door Maus »

Ik wilde aanvankelijk gisteren gaan proefzitten om te kijken of dat ik er zelf ook in pas, zal nu volgende week gaan worden. Als dat zo is, ga ik hoogstwaarschijnlijk voor een setje Cobra's.
Plaats reactie