De Elise staat op stelten (letterlijk). Verleden week kreeg ik de Elise niet meer gestart. Verdict: batterij wat pips. Even in gang geduwd; slaat direct aan. Draait een beetje onregelmatig... Zet hem stil, start, slaat aan. De alternator geeft spanning, de batterij laad... Kijk oliepejl na: Zie op de peilstok NIETS... Direct een liter erbij gegoten en het niveau geeft terug boven minimum... Oef niet geheel droog dus.
Blijkt het lek aan de krukas dichting vooraan erger te zijn dan ik dacht. Geen probleem bestellen we even bij Yvo: keerring, distributieriem, alternatorriem, riemspanner, waterpomp (die lekte ook wat bij koud weer) en maar meteen nieuwe remschijven besteld.
Ben aan de zaak begonnen: distributieriem eraf: geen probleem, waterpomp vervangen, check. Maar dan een ganse dag aan het kloten om het tandwiel (waar de distributieriem opzit) van die kl*te krukas te krijgen.
Met gene middel. Alles in de boekskes en fora is pak hem er gewoon af. Maar die van mij zit dus poetvast.... Het is een Rover K16 non VVC blok.
Een polietrekker past niet want er is verdorie weinig plaats, tenzij ik ergens een heel korte/ kleintje (met 2 haken) kan vinden....
Dus de boel ligt stil

Dus bij deze iemand een tip, sterkere pollen, bezweringen, truk van de foor, you name it alle hulp is welgekomen...
Een zeer zwaar gefrustreerde lotus rijder...