
Tiger met hoest!
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Tiger met hoest!
Gezien de moeilijklheid om de juiste diagnose te stellen en het dan nog op te lossen ook, denk ik dat je de reden van verkoop van de vorige eigenaar gevonden hebt. 

I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Nee, helemaal niet!Erwin schreef:Gezien de moeilijklheid om de juiste diagnose te stellen en het dan nog op te lossen ook, denk ik dat je de reden van verkoop van de vorige eigenaar gevonden hebt.

Voor ik de wagen kocht ben ik met David natuurlijk een testrit gaan doen en reed de auto supper en dus heel zwaar onder de indruk van dat ding!

Ik ben de auto gaan halen en toen ging hij ook nog steeds goed. Na enkele ritten kreeg ik pas de indruk dat hij eigenlijk minder goed ging maar aangezien je op de baan maar af en toe eens echt voluit kan gaan in eerste instantie niet veel aandacht aan besteed. Enkele maanden later is dan echt dat gesputter begonnen maar ondertussen was ik gevraagd om deel te nemen aan de Touareg trail en dus fulltime bezig met onze 2 pk (Diane) inorde te zetten.
De VAB happening heb ik dan ook enkel in de bochten wat plezier gehad maar op het rechte stuk was ik meer een hindernis!

Nog juist voor mijn vertrek naar Marokko heb ik kabels laten maken bij Magnegcor en die heeft Jeffry gemonteerd terwijl ik de rally aan het rijden was. Ik kreeg daar plotseling een berichtje dat de kabels waren toegekomen en dat hij ze gemonteerd had maar dat hij nog sputterde?


Pas 2 dagen voor de Vroemdag thuisgekomen en dus ook de Vroemdag al sputterend gereden en zelfs tijdens de eerste opwarm ronde klaargespeeld van in de grintbak te belanden!

Daarna mijn verzekering stopgezet en dus pas 3 weken geleden terug beginnen zoeken en testen wat nu het probleem zou kunnen zijn.
De vorige eigenaar treft dus helemaal geen schuld en ik heb gewoon pech gehad dat om één of andere reden dus die polie is losgekomen en we dit pas op de testbank gevonden hebben na bijna een hele dag zoeken en alles af te breken.

Morgen heel vroeg vertrekken naar Speedon voor een nieuwe polie en hopen dat daarna eindelijk ook boven de 5.500 tr de motor blijft doorgaan zodat ik eens alle pk's heb die er normaal moeten inzitten.

- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Yeeeeeeessssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!! 
De polie daarstraks gemonteerd en meteen een veel beter draaiende motor die nu nog veel beter op het gas reageerde (dachten we) maar nog steeds dat gesputter vanaf een 5000 tr!
Wel reageerde hij nog veel krachtiger (vonden we toen) dus we waren al matig enthousiast.
Dan naar Jan getelefoneerd om te vragen of ik even mocht langskomen om de parameters van de Omex terug aan te passen aangezien de voorontsteking natuurlijk niet meer juist stond.
Jan is zelf tot bij mij gekomen en we hebben dit gedaan en ik had ook nog even naar mijn vriend Tommy (die mijn computer v/d Alpine gaat hermappen) getelefoneerd en die wist ons te zeggen dat we zeker de waarde van de oplaadtijd v/d onstekingsspoel moesten nazien en dat die tussen de 30 en 35 moest staan! Als die niet goed staat wordt de ontstekingsspoel niet lang genoeg op voorhand geladen en krijg je dus op hogere toerentallen een slechte vonk en dus gesputter! Dan ons jasje gaan aandoen en met Jan een testritje gaan maken!
Jaaaaaaaaawwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ongelooflijk bangelijk!!!!!!!!!!!
De Jan zal waarschijnlijk nog even moeten bijkomen want die zag nogal bleek toen hij uitstapte!(hahaha)
Dit overtreft ver mijn verwachtingen en het is dus terug of ik de eerste keer met een Tiger rij!

De polie daarstraks gemonteerd en meteen een veel beter draaiende motor die nu nog veel beter op het gas reageerde (dachten we) maar nog steeds dat gesputter vanaf een 5000 tr!

Wel reageerde hij nog veel krachtiger (vonden we toen) dus we waren al matig enthousiast.
Dan naar Jan getelefoneerd om te vragen of ik even mocht langskomen om de parameters van de Omex terug aan te passen aangezien de voorontsteking natuurlijk niet meer juist stond.
Jan is zelf tot bij mij gekomen en we hebben dit gedaan en ik had ook nog even naar mijn vriend Tommy (die mijn computer v/d Alpine gaat hermappen) getelefoneerd en die wist ons te zeggen dat we zeker de waarde van de oplaadtijd v/d onstekingsspoel moesten nazien en dat die tussen de 30 en 35 moest staan! Als die niet goed staat wordt de ontstekingsspoel niet lang genoeg op voorhand geladen en krijg je dus op hogere toerentallen een slechte vonk en dus gesputter! Dan ons jasje gaan aandoen en met Jan een testritje gaan maken!
Jaaaaaaaaawwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ongelooflijk bangelijk!!!!!!!!!!!

De Jan zal waarschijnlijk nog even moeten bijkomen want die zag nogal bleek toen hij uitstapte!(hahaha)
Dit overtreft ver mijn verwachtingen en het is dus terug of ik de eerste keer met een Tiger rij!

-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Tiger met hoest!
Proficiat kerel! 

If you always do what you always did, you always get what you always got.
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Tiger met hoest!
Fioew, tof dat dat eindelijk in orde is! Niets is zo vervelend dan een wagen die 'net' niet in orde is. 

- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Ja, wel straf dat het uiteindelijk dan die kerel is die mijn Alpine gaat hermappen die de oplossing voor dat gesputter wist te zeggen! Ik had nochtans al een paar keer met de mensen v/d testbank getelefoneerd om te zeggen dat dat gehaper niet aan slechte bougies lag zoals ze gezegd hadden en wat ik al allemaal gekontroleerd had maar wisten ook geen oplossing !HJ2 schreef:Proficiat kerel!

Zo zie je maar weer dat niet wat je kent belangrijk is maar wel wie je kent!

- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Gisteren met Jeffry een ritje gaan doen en inderdaad een puur genot om nu al die paardjes eens buiten te laten!X-ian schreef:Fioew, tof dat dat eindelijk in orde is! Niets is zo vervelend dan een wagen die 'net' niet in orde is.

- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Tiger met hoest!
Ik ben blij in jouw plaats !
Nu nog de claxondop
monteren en hij is helemaal af ...
Zal eens tijd moeten maken om langs te komen.
Nu nog de claxondop

Zal eens tijd moeten maken om langs te komen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Ja maar nu eerst een weekje naar Frankrijk!BDC Peter schreef:Ik ben blij in jouw plaats !
Nu nog de claxondopmonteren en hij is helemaal af ...
Zal eens tijd moeten maken om langs te komen.
