Aankoop eerste Lotus (elise)
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
Dat is een 111S, vandaar meer pk. 11.000km per jaar, wellicht schoon weer gebruik. Prijs is zeker ok voor een 111S.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Dim
- Auto: Exige S 240
Marijn, dat is een Mk2 111S. Dus Rover VVC motor met 160pk.
Misschien moet je toch eens www.lotus-cars.eu , waar je toch een mooi overzicht hebt van alle modellen en specificaties.
De Rover K-series zijn er in verschillende specs, van 118pk tot 190pk (en sommigen nog meer, maar dat is niet meer fabrieksuit).
De Toyota motoren zijn er in 136pk tot 300pk versies.
(Dan heb je nog de mannen die een ander blok in de wagen steken, en daar zijn er mogelijkheden van Honda-Ford-Audi...)
Misschien moet je toch eens www.lotus-cars.eu , waar je toch een mooi overzicht hebt van alle modellen en specificaties.
De Rover K-series zijn er in verschillende specs, van 118pk tot 190pk (en sommigen nog meer, maar dat is niet meer fabrieksuit).
De Toyota motoren zijn er in 136pk tot 300pk versies.
(Dan heb je nog de mannen die een ander blok in de wagen steken, en daar zijn er mogelijkheden van Honda-Ford-Audi...)
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
-
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... us&start=0
Iemand die deze wagen kent? Of informatie heeft hierover?
Mvg
Marijn
Mvg
Marijn
-
Ben nog in twijfel over mk1 en 2. Zal eerlijk zijn waarom...Marijn schreef:http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... us&start=0
Mvg
Marijn
Ik zal de elise enkel gebruiken tijdens de zomer, hij zal dus maar de helft van het jaar ingeschreven zijn en komt niet buiten in de regen. Dus geen alledaags gebruik... Vandaar dat ik misschien toch overweeg om een mk1 te kopen.
Marijn
- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
ik dacht dat deze verkoper een tijd gelezen een Lotuse elise te koop had die zwaar geaccidenteerd was.Ik weet wel niet of het deze was.Misschien zijn er hier beter van op de hoogte.Marijn schreef:Ben nog in twijfel over mk1 en 2. Zal eerlijk zijn waarom...Marijn schreef:http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... us&start=0
Mvg
Marijn
Ik zal de elise enkel gebruiken tijdens de zomer, hij zal dus maar de helft van het jaar ingeschreven zijn en komt niet buiten in de regen. Dus geen alledaags gebruik... Vandaar dat ik misschien toch overweeg om een mk1 te kopen.
Marijn
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
-
Iemand die verleden van wagen goed kent? ongevallen, andere mankementen?Exploded schreef:Wel Koen, dat ziet er echt een top wagen uit, heel verzorgd, maar wel herspoten, na 100K km ziet azuurblauw er net iets anders door de steenslag (zie maar naar mijn auto die nog nooit herspoten is). Maar ik wou maar zeggen dat wanneer je een MK1 wil kopen, dat dat de wagen is die ik net niet zou kopen. Ofwel koop je (imho) special edition zoals een 111S of een sport 160 of een 160S of wel een echte MK1 classic, dus wel eentje van VOOR de zomer van 98 met MMC remmen, want alleen die laatsten hebben ongeveer het streefgewicht gehaald dat Lotus voor ogen had. Vanaf de zomer van 98 zijn het allen al "fatboys" aangezien er ongeveer 35kg bij komt. Nu ja dat is enkel mijn mening... Succes met de zoektocht.mindp0wer schreef:Indien je zou overwegen te gaan voor een S1:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=191411701
Dit is de wagen die ik twee jaar geleden wilde kopen. Er is niets mis met de wagen. Het duurde enkel wat lang vooraleer de eigenaar naar de keuring ging en ondertussen deed zich voor mij een andere opportuniteit voor.
Marijn