Wel Koen, dat ziet er echt een top wagen uit, heel verzorgd, maar wel herspoten, na 100K km ziet azuurblauw er net iets anders door de steenslag (zie maar naar mijn auto die nog nooit herspoten is). Maar ik wou maar zeggen dat wanneer je een MK1 wil kopen, dat dat de wagen is die ik net niet zou kopen. Ofwel koop je (imho) special edition zoals een 111S of een sport 160 of een 160S of wel een echte MK1 classic, dus wel eentje van VOOR de zomer van 98 met MMC remmen, want alleen die laatsten hebben ongeveer het streefgewicht gehaald dat Lotus voor ogen had. Vanaf de zomer van 98 zijn het allen al "fatboys" aangezien er ongeveer 35kg bij komt. Nu ja dat is enkel mijn mening... Succes met de zoektocht.mindp0wer schreef:Indien je zou overwegen te gaan voor een S1:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=191411701
Dit is de wagen die ik twee jaar geleden wilde kopen. Er is niets mis met de wagen. Het duurde enkel wat lang vooraleer de eigenaar naar de keuring ging en ondertussen deed zich voor mij een andere opportuniteit voor.
Aankoop eerste Lotus (elise)
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
FastEleven had in het verleden contact met die jongens van Hi-Torq en zegt : niet echt een professioneel contact ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
Ik heb zelfde ervaringen met Hi-Torq. Op Seloc staan ook wisselende berichten.FastEleven schreef:FastEleven had in het verleden contact met die jongens van Hi-Torq en zegt : niet echt een professioneel contact ...
Maar het gaat mij meer om aan te geven wat er mogelijk is met het budget.
Als je zoveel geld wil investeren moet je mijn inziens altijd eens goed om je heen kijken naar de mogelijkheden die er zijn.
Maargoed ik ben dan ook een Hollandse Jood, erger kun je het niet hebben

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
- Locatie: Kortemark
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... s&start=42
Jullie mening? Het kijken waardig of niet?
Marijn
Jullie mening? Het kijken waardig of niet?
Marijn
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
Nuttig of niet kan ik niet oordelen, dat laat ik aan andere mensen over 
Waar ik sowieso op zou letten :
- volgens mij liggen de rubberen matten er nog in, daar is terug roep actie voor geweest
- chasis nummer controleren of het echt een Links gestuurde auto was van origine.

Waar ik sowieso op zou letten :
- volgens mij liggen de rubberen matten er nog in, daar is terug roep actie voor geweest
- chasis nummer controleren of het echt een Links gestuurde auto was van origine.
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
Ik sluit me aan bij Emiel. Onder de rubberen matten kan corrosie zitten. Hoe erg het is zie je pas wanneer de matten verwijderd zijn.
De voorste clam lijkt me ook herspoten. Op zich niet zo uitzonderlijk voor een Lotus en dat kan gewoon gebeurd zijn om steenslag te verwijderen, maar ik vind dat er wel veel kleurverschil op zit. (Voor zover je dat op een foto kan zien.)
De voorste clam lijkt me ook herspoten. Op zich niet zo uitzonderlijk voor een Lotus en dat kan gewoon gebeurd zijn om steenslag te verwijderen, maar ik vind dat er wel veel kleurverschil op zit. (Voor zover je dat op een foto kan zien.)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
55K km in 13 jaar... zonde!
Ik begrijp niet dat je maar zo weing kms kan doen.
Ik begrijp niet dat je maar zo weing kms kan doen.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
- Locatie: Kortemark
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
Wat denken jullie dan van die blauwe?Exploded schreef:Wel Koen, dat ziet er echt een top wagen uit, heel verzorgd, maar wel herspoten, na 100K km ziet azuurblauw er net iets anders door de steenslag (zie maar naar mijn auto die nog nooit herspoten is). Maar ik wou maar zeggen dat wanneer je een MK1 wil kopen, dat dat de wagen is die ik net niet zou kopen. Ofwel koop je (imho) special edition zoals een 111S of een sport 160 of een 160S of wel een echte MK1 classic, dus wel eentje van VOOR de zomer van 98 met MMC remmen, want alleen die laatsten hebben ongeveer het streefgewicht gehaald dat Lotus voor ogen had. Vanaf de zomer van 98 zijn het allen al "fatboys" aangezien er ongeveer 35kg bij komt. Nu ja dat is enkel mijn mening... Succes met de zoektocht.mindp0wer schreef:Indien je zou overwegen te gaan voor een S1:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=191411701
Dit is de wagen die ik twee jaar geleden wilde kopen. Er is niets mis met de wagen. Het duurde enkel wat lang vooraleer de eigenaar naar de keuring ging en ondertussen deed zich voor mij een andere opportuniteit voor.
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Aankoop eerste Lotus (elise)
100.000KM op Belgische wegen is beter als op UK wegen. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
Waar ik wel rekening mee zou houden is slijtage van onderstel , schokdempers, lagers, rubbers, remschijven, etc.
Om dat allemaal te vervangen/vernieuwen is niet goedkoop. Dus als er rekeningen aanwezig zijn dan is dat een groot voordeel.
Waar ik wel rekening mee zou houden is slijtage van onderstel , schokdempers, lagers, rubbers, remschijven, etc.
Om dat allemaal te vervangen/vernieuwen is niet goedkoop. Dus als er rekeningen aanwezig zijn dan is dat een groot voordeel.