Pistonheads interview met Bahar

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Pistonheads interview met Bahar

Bericht door elwood »

Toch een exciting Exige on the way ???

http://www.pistonheads.co.uk/doc.asp?c=52&i=23294

Voor de rest is alles fantastisch en smeken de grote onderdelenjongens om
de gunsten van Lotus, zo blijkt. Het kan natuurlijk volgende week anders zijn.
Gebruikersavatar
Jeroenbox
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Re: Pistonheads interview met Bahar

Bericht door Jeroenbox »

het klinkt wat gematigder. Bahar spreekt nu opeens over bestaande klanten en over bestaande producten (incl de Exige). Het gaat ook weer meer over lightweight etc. En ook dat de 5 nieuwe concepten eigenlijk maar 2 platformen zijn en dus veel meer haalbaar. en eigenlijk zijn die twee platformen zelfs gewoon een platform dat alles kan (het zit nu onder de Evora)de woorden worden dus wat beter gekozen inmiddels.

in de commentaren vond ik nog een stukje waarbij je zou kunnen denken dat Lotus het toch zou kunnen klaarspelen.


They're playing a very clever strategy. The new Lotus range will basically be the Evora rebodied with a choice of four-cylinder, V6 and V8 engines in the bay. The chassis is brilliant as it is - it'll just be a case of sourcing engines and transmissions and making them fit and the suspension, braking, steering and tyres commensurate with the power.

All the Elan is is a rebodied Evora. All the new Elise is is a stripped-out budget Evora with an ordinary family-car engine tuned-up for fun (wonder if they'll use their new F1 connection to get their hands on some RenaultSport units?). All the Esprit will be is a V8 Evora.

People complained that the Evora was not powerful enough to bother Porsche sufficiently and that the transmission was its Achilles' heel without realising that it's a test-bed car, designed to take the brunt of all Lotus' development before this new, exciting, polished new range starts to emerge in a year or so's time.

It might sound convoluted, but Ferrari did this with the Mondial in the '80s. While the big sellers like the older-tech 308GTB and Testarossa paid their bills, the unloved Mondial was the first fitted with Bosch Digiplex Injection, ABS, the cooling system later seen in the 328, and most significantly, the change in V8 engine location from transverse to longitudinal, plus the transversely-mounted gearbox later put to good use in the 348.

And funnily enough, the Mondial was a mid-engined 2+2 as well.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Gebruikersavatar
Jeroenbox
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Re: Pistonheads interview met Bahar

Bericht door Jeroenbox »

eerlijk gezegd zie ik die Exige V6 dan ook niet meer komen tenzij het een voorloper zal zijn van Elise op Evora platform. het zou dan een tussenauto zijn. ik denk echter dat ze dan meteen de nieuwe Elise maken met dezelfde moeite.

ergens voel ik me wel een beetje gefopt worden met deze platformen strategie. ik zag dat platform ook staan in Geneve (die electrische Evora) en dat spul bestaat gewoon al en sterker nog dat spul staat gewoon onder onze ogen alleen we zien het niet.

wanneer de hot air van Bahar is verdampt zien we gewoon de doorontwikkeling op Evora platform naar misschien wel zoveel als 5 nieuwe wagens. dat klinkt weer zoals we gewend zijn van Lotus en iedereen kan weer rustig slapen.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Plaats reactie