Start niet
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
- Locatie: Schilde
Start niet
Vanochtend heb ik mijn Elise uit de garage willen halen voor een leuke rit deze namiddag onder de volle zon hier.
Echter er was geen leven in te krijgen...
Bij het starten, geen gereuteln niets, enkel wat klikken.
Batterij uitgemeten-- 12V dus ok
Alle fuses nagekeken in eht startcircuit -- ok
Het is dus volgens mij de startmotor die het laat afweten, zelfs na een aantal stevige tikken met een hamer.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Echter er was geen leven in te krijgen...
Bij het starten, geen gereuteln niets, enkel wat klikken.
Batterij uitgemeten-- 12V dus ok
Alle fuses nagekeken in eht startcircuit -- ok
Het is dus volgens mij de startmotor die het laat afweten, zelfs na een aantal stevige tikken met een hamer.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
If everything is under control, you're just not going fast enough...
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Start niet
tik tik tik bij het proberen starten zal toch hoogstwaarschijnlijk de batterij zijn hoor...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
-
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
- Auto: Exige MKII
Re: Start niet
idd! de batterij!
mijne was ook zogezegd OK, en toch had hij het moeilijk
nieuwe insteken 'BOSCH S4' ofwel lader ed..
mijne was ook zogezegd OK, en toch had hij het moeilijk
nieuwe insteken 'BOSCH S4' ofwel lader ed..
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 20:34
- Naam: Dirk
- Auto: Ne witte
- Locatie: Hasselt
Re: Start niet
Ik heb nog een occasie batterij staan voor een Lotus. Na een laadbeurt is die vast nog in orde. In mijn beestje zit een oddysey droge cel batterij. Kleiner, lichter en vooral niet langer in de kofferbak....
pm maar als je interesse hebt in de batterij.
Dirk
pm maar als je interesse hebt in de batterij.
Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
- Jeroenbox
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Start niet
Waar heb je de batterij dan gestoken ?
Kostprijs ?
Kostprijs ?
ddez schreef:Ik heb nog een occasie batterij staan voor een Lotus. Na een laadbeurt is die vast nog in orde. In mijn beestje zit een oddysey droge cel batterij. Kleiner, lichter en vooral niet langer in de kofferbak....
pm maar als je interesse hebt in de batterij.
Dirk
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 20:34
- Naam: Dirk
- Auto: Ne witte
- Locatie: Hasselt
Re: Start niet
Die oddysey zit waar vroeger de airbox zat en onder de k&n inductie.
Ik moet misschien nog eea aanpassen (en een verse filter) om optimale luchtcirculatie te krijgen.
De grootste bonus is de extra ruimte in de koffer.
Dirk
Edit: niet goedkoop, ong 250€
Ik moet misschien nog eea aanpassen (en een verse filter) om optimale luchtcirculatie te krijgen.
De grootste bonus is de extra ruimte in de koffer.
Dirk
Edit: niet goedkoop, ong 250€
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:59
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
- Locatie: Schilde
Re: Start niet
Heren,
bedankt voor reacties.
Na wat opzoekwerk blijkt het inderdaad de batterij te zijn. Het klikken was idd het werken van de startmotor.
Ik het een en ander uitgemeten en blijkbaar had de batterij wel de nodige 12V maar was het amperage niet voldoende om te starten.
Daarom met wat hulp de ouderwetse startmethode gebruikt, in gang duwen.
... Daarna, zonder dak !!!, een goeie 3u beginnen rondrijden. Nu start ie weer lekker vlot.
Normaal hangt hij aan een Ctek druppellader, maar ben dat duidelijk vergeten 3 weken geleden. Maar is 3 weken niet relatief weinig om de batterij leeg te trekken?? Misschien toch maar een nieuwe steken??
gr B
bedankt voor reacties.
Na wat opzoekwerk blijkt het inderdaad de batterij te zijn. Het klikken was idd het werken van de startmotor.
Ik het een en ander uitgemeten en blijkbaar had de batterij wel de nodige 12V maar was het amperage niet voldoende om te starten.
Daarom met wat hulp de ouderwetse startmethode gebruikt, in gang duwen.

Normaal hangt hij aan een Ctek druppellader, maar ben dat duidelijk vergeten 3 weken geleden. Maar is 3 weken niet relatief weinig om de batterij leeg te trekken?? Misschien toch maar een nieuwe steken??
gr B
If everything is under control, you're just not going fast enough...
- larsy
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 28 dec 2010, 17:35
- Naam: Lars
- Auto: Elise S1
- Locatie: limburg
Re: Start niet
Ja 3 weken zou snel zijn =>" voor een andere wagen" ,maar bij een lotus met dat kut alarm niet dus
.
pakt echt veel stroom weg.
Na 1,5 week kan hem al leeg zijn (bij mij toch).
ps: Mijn lotus was tijdens het rijden stil gevallen (een paar dagen geleden).
niet meer te starten . Nu ben ik aant zoeken geweest en heb het
gevonden => geen ontsteking meer ( dus gaat overmorge binne).

pakt echt veel stroom weg.
Na 1,5 week kan hem al leeg zijn (bij mij toch).
ps: Mijn lotus was tijdens het rijden stil gevallen (een paar dagen geleden).
niet meer te starten . Nu ben ik aant zoeken geweest en heb het
gevonden => geen ontsteking meer ( dus gaat overmorge binne).
