News from Lotus: Lotus in Geneva (al met foto's & video) :-)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
molleke

Re: News from Lotus: Lotus in Geneva (al met foto's & video)

Bericht door molleke »

Volledig mee eens Johan , op andere standen zeer goed ontvangen met eten drank en zelf met een volledige uitleg van A tot Z van de komende auto's. Jammer dat we dat niet van lotus kunnen zeggen ,daar stonden ze maar te drammen over hun enige Evora waar weinig mensen intresse in hadden , met onze groep van 7 personen waarvan er in onze groep toch 9 lotussen zijn werden we toch in de kou gelaten zonder te weten wat er eigelijk gaat gebeuren in de toekomst.als de Exige V6 in frankfurt niet komt ga ik toch uitkijken naar een ander merk en dan ga ik nog eens wachten tot in september
jokke_vlo schreef:Met 7 Belgische Lotus eigenaars en potentiële kopers waarvan eentje de bestelbon op zak op de stand van Lotus komen en niet eens een drankje krijgen terwijl de managers in de hoge en voor de rest lege vip ruimte neerkijken op het gepeupel. Drie verschillende dealers spreken met drie verschillende meningen. De nieuwe esprit waar je nog altijd niet van weet welke motor hier in komt enz.....

Je moet geen hoog IQ bezitten om te weten dat er iets grondig fout zit.
Dealers die niet weten of mogen weten wat er komt of niet komt. Als niet klanten van Ruf, Lambo en Porsche kregen we bij die merken wel een goede ontvangst en duidelijke info.

Mijn voorspelling is dat er daar toch iets gaat gaan gebeuren. Wat dat weet ik niet maar er zal iemand moeten opstaan om orde en structuur in dit prachtig merk te brengen. Er is een spreekwoord dat zegt hoogmoed en arrogantie komt voor de val.
Sorry voor de soms harde woorden maar ik denk dat ons groepje van zeven met dezelfde vragen en soms pijnlijke gevoelens naar huis getrokken zijn. Time for some action op het hoogste niveau daar !
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Ik denk dat Molleke, Jokke en de anderen een mooie samenvatting hebben gegeven, van wat er aan de hand was in Geneve op Lotus gebied. Toch was het niet allemaal kommer en kwel, een paar leuke mensen terug ontmoet!
En de hoogtepunten kwamen van de andere standen, Exploded is dol verliefd op de Aventador, bloedmooie XKR-S ook gezien, fantastische Maserati's, prachtige LFA en "Toyobaru", de machtige Chevy Camaro, het ultrasnelle RUF model (cfr Dim die die tegen kwam op Spa), en ik kan zo nog een hele tijd doorgaan. De Ferrari FF vind ik een gedrocht. Nog 2 leuke nieuwe sportwagens gezien: de Artega GT en de Spano GTA. Die had ik nog nooit gezienen leken mij leuk.
Enne die Mazda protoype, als die er komt, zoals die er nu uitziet... dat wordt een topper, zeker weten!

@Dachero bel eens naar Mercedes om te zeggen dat je pas een bestelbon tekent, als ze ook nog de striping op zetten :D
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Niemand die de stand van Giugiaro heeft gezien?
emas country - geneva 2011.jpg
emas country - geneva 2011-2.jpg
Lotus makes greencars ..... funcars!!
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

molleke schreef:Volledig mee eens Johan , op andere standen zeer goed ontvangen met eten drank en zelf met een volledige uitleg van A tot Z van de komende auto's. Jammer dat we dat niet van lotus kunnen zeggen ,daar stonden ze maar te drammen over hun enige Evora waar weinig mensen intresse in hadden , met onze groep van 7 personen waarvan er in onze groep toch 9 lotussen zijn werden we toch in de kou gelaten zonder te weten wat er eigelijk gaat gebeuren in de toekomst.als de Exige V6 in frankfurt niet komt ga ik toch uitkijken naar een ander merk en dan ga ik nog eens wachten tot in september
jokke_vlo schreef:Met 7 Belgische Lotus eigenaars en potentiële kopers waarvan eentje de bestelbon op zak op de stand van Lotus komen en niet eens een drankje krijgen terwijl de managers in de hoge en voor de rest lege vip ruimte neerkijken op het gepeupel. Drie verschillende dealers spreken met drie verschillende meningen. De nieuwe esprit waar je nog altijd niet van weet welke motor hier in komt enz.....

Je moet geen hoog IQ bezitten om te weten dat er iets grondig fout zit.
Dealers die niet weten of mogen weten wat er komt of niet komt. Als niet klanten van Ruf, Lambo en Porsche kregen we bij die merken wel een goede ontvangst en duidelijke info.

Mijn voorspelling is dat er daar toch iets gaat gaan gebeuren. Wat dat weet ik niet maar er zal iemand moeten opstaan om orde en structuur in dit prachtig merk te brengen. Er is een spreekwoord dat zegt hoogmoed en arrogantie komt voor de val.
Sorry voor de soms harde woorden maar ik denk dat ons groepje van zeven met dezelfde vragen en soms pijnlijke gevoelens naar huis getrokken zijn. Time for some action op het hoogste niveau daar !
Dat klinkt allemaal heel bedroevend.

Bahar en zijn 24 nieuwe apostelen zouden vooraan nederig op de eerste rij moeten staan en alle (!) nieuwsgierigen met open armen ontvangen en te woord staan. Een beetje zoals wijlen Graham Nearn zijn sevens aanprees.

Zo een laagdrempelige houding past wellicht niet in het beeld van hun up-market move, maar het Lotus management zou eens een les moeten trekken uit de inmiddels 50 jaar oude Genève-presentatie van jags E-type. Toch ook een up-market car destijds.
Het ding was toch al meer dan halfweg ontwikkeld, op eigen kracht naar Genève gereden en het publiek, laaiende enthousiast, stond met hun chequeboekjes klaar om te bestellen. Stuff of legends.

Apropos concepten : die Emas is inderdaad wel fris en Jason Castriota's Saab PhoeniX vind ik ook iets hebben - op foto. Hoe vallen die mee in the flesh ?
Daarentegen die Alfa 4cGTA oogt wel Elise-achtig, maar komt nogal als een karikatuur over.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
co-driver

Bericht door co-driver »

Nog één vraagje ; Foto's ????
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

De Evora Enduro GT staat niet meer op de stand
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
co-driver

Bericht door co-driver »

Lotus Hybrid Concept
LotusSalonediGinevra2011_21.jpg
LotusSalonediGinevra2011_21.jpg (49.12 KiB) 2191 keer bekeken
LotusSalonediGinevra2011_22.jpg
LotusSalonediGinevra2011_22.jpg (41.19 KiB) 2191 keer bekeken
LotusSalonediGinevra2011_24.jpg
LotusSalonediGinevra2011_24.jpg (38.3 KiB) 2191 keer bekeken
LotusSalonediGinevra2011_26.jpg
LotusSalonediGinevra2011_26.jpg (45.98 KiB) 2191 keer bekeken
LotusSalonediGinevra2011_27.jpg
LotusSalonediGinevra2011_27.jpg (35.68 KiB) 2191 keer bekeken
Blijkbaar leverd Frasier Nash de electro-motor en Lithium Technology Corporation de 'pile' .
http://www.frasier-nash.com
http://www.gaia-akku.com/en/application ... ation.html

Nog wat stukjes van Bahar z'n "global idea-puzzle..... "
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Enkele foto's van onze uitstap:

http://www.flickr.com/photos/60207407@N02/
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door T_085 »

@ jokke_vlo: Mooie foto's!, geen Aventador?

Van die Pagani Huayra weet ik het nog niet 100%
Blijft wel zeker dat de Pagani Zonda Cinque de Nr 1 blijft op mijn lijstje. Er komt imo geen enkele andere wagen in de buurt.

Die Toyota FT-86 ziet er leuk uit, doet me wat denken aan een moderne Supra. Kan nog iets worden als ze niet overdrijven met de prijs.
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

T_085 schreef:@ jokke_vlo: Mooie foto's!, geen Aventador?

Van die Pagani Huayra weet ik het nog niet 100%
Blijft wel zeker dat de Pagani Zonda Cinque de Nr 1 blijft op mijn lijstje. Er komt imo geen enkele andere wagen in de buurt.

Die Toyota FT-86 ziet er leuk uit, doet me wat denken aan een moderne Supra. Kan nog iets worden als ze niet overdrijven met de prijs.
Veel van die pk-monsters zijn niet te rijden... (op circuit). Stoplichtsprintjes daar zijn ze heer en meester, maar eens er bochten mee te maken hebben valt menig exotics af tov Lotus.
Plaats reactie