Koelvloeistof helemaal op, welke en hoe bijvullen?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Alexander Willems
Naam: Willems Alexander
Auto: Elise S MKII

Re: Koelvloeistof helemaal op, welke en hoe bijvullen?

Bericht door Alexander Willems »

Hallo Jongens

Ik zou de koelvloeistof van de mijne ook eens moeten vervangen en wil het ook eens zelf doen.

Maar ik heb geen idee hoe ik eraan moet beginnen.

Is er iemand die me ermee wil helpen ofzo.

Ik heb de olie wel al eens zelf gedaan en dat bleek echt gemakkelijk te zijn.
koelkast
Naam: Frederik
Auto: Elise MK2

Bericht door koelkast »

ovi schreef:Jongens toch! :roll:
Hij is er toch mee gaan rijden en heeft dan pas vastgesteld dat hij warm liep!
Daarna heeft hij gezien dat er koelvloeistof te kort in zat!
Ik heb al minstens 50 koppakdichtingen gestoken maar buiten eens een piston waar wat koelvloeistof op lag heb ik nog nooit een cillinder vol water weten staan hoor? :? Als er trouwens koelmidel in uw cilinders komt zou je geweldige witte doemp moeten hebben uit uw uitlaat en ga je dit dus echt wel merken! :mrgreen:
Heb je al eens uw oliepijlstok eruit getrokken? Er kan ook een lek in uw koppaking naar een oliekanaal zijn en dan zal je dat dus zien aan uw olie.
Vul gewoon uw bakje eens even bij en ga er nog eens mee rijden.
Zet hem daarna ergens waar het droog en proper is en laat hem daar eens een nachtje staan.
yup, dit probleem had ik van de zomer ook met mijn elise Kseries. De koppakking was kapot, koelvloeistof bij de olie en dan krijg je een soort mayo op de stok van je oliepeil.
Als je hem terug vult, laat hem dan even draaiende met het reservoirkapje eraf, zodat er al wat lucht uit de leidingen kan. Kijk ook eens of je waterpomp niet lekt, die situeert zich aan het rechter achterwiel (bij de S2 toch).
Witse
Auto: Elise S2

Bericht door Witse »

@ Alexander Willems: ik heb mijn koelvloeistof enkele weken terug ververst en valt goe mee (Elise S2 - Rover engine). Kruipt wel een uur of 2 tijd in maar dat is plezant ze.

Hebt ge ne put soms? Of een goeie krik? Dat vergemakkelijkt de zaak een beetje...

Laat maar weten en dan kunnen we is afspreken.

Greetz,
Witse
Plaats reactie