To wrap or not to wrap?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
danyblackmagic
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
Naam: Daniël
Auto: Elise S2
Locatie: Verrebroek

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door danyblackmagic »

heeft iemand al een volledig gewrapte elise(of andere) gezien van dichtbij.
op die fotokes ziet alles er goed hé , zie maar naar mijn foto :roll:
en die kanten is dat omgeplooid of gewoon afgesneden?
KITT
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
Auto: Exige MKII

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door KITT »

ik zeg het toch juist, van dichtbij is het niet mooi

daarbij komt ook nog dat de wrap niet Overal kan, en dus ook niet in de binnenhoekjes enz, bv de binnenwand bij de achterlichten, of het interieur, ed.

Anders neem ik de volgende keer een close-up foto..

Met welke middelen moet je matzwart dan kuisen?
Dogzilla
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door Dogzilla »

achterlichten kan je toch makkelijk uithalen ? En qua lakkleur in het interieur is deze denk ik enkel aanwezig op de deuren.. lijkt me ook niet onoverkomelijk

Alles zal natuurlijk ook afhangen van de kunde van diegene die je je wagen laat wrappen..

Een gids van een detailer over hoe een matte wrap te onderhouden:

http://www.wax-it.be/ons-portfolio/113-nissangtr.html
to add speed add lightness
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door XRaid »

Ik ben ook aan het rondhoren om de Elise te laten wrappen in het mat zwart maar de prijzen die ik krijg zijn allemaal rond de 2000 euro. Dan gaan ze wel in alle hoeken en kantjes zodat je niet ziet dat het een wrap is. En met garantie op kleurvastheid en los komen !

Maar eerst laten herspuiten voor de wrap er op komt, want er zijn hier en daar stukken uit. En hoe beter de lak eronder, hoe mooier de wrap.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Bram
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 aug 2010, 14:57
Naam: Bram
Auto: 307CC=>zoek 111R
Locatie: Herent
Contacteer:

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door Bram »

KITT schreef:Frederik ja ik heb het vandaag met mn eigen ogen gezien die afschilfering
gebeurt vooral vanvoor, en is echt lelijk om te zien

Die kerel moet om de 2weken nr de garage...

mijn baas rijdt met een aston, en die rijdt er niet meteen traag mee,
hij is gewrapt in het matgrijs, en ik zie nergens afschilfering, noch blazen,
noch kleuverschil. een echte aanrader, ook gewoon ter bescherming...


Ik heb trouwens een opdracht gekregen om de livery voor een F430 GT3 voor enkel circuitgebruik te ontwerpen, en die wagen is -voor de sponsorkleur- ook gewrapt...
KITT
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
Auto: Exige MKII

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door KITT »

hey buddies, klinkt allemaal wonderlijk maar ik ga hier geen onzin verkopen he..

daarbij is het geweten (surf maar eens op andere sites) dat bij een wrap risico bestaat op afschilfering, en dat de garantie er is om die afschilfering op te knappen wanneer ze optreed...

stel nu dat er een steentje terechtkomt op je carrosserie bij hoge snelheid, zonder wrap zou het kunnen dat er een klein inslagpunt in je koetswerk zit. Wel bij de wrap kan het dat het een laagje wegneemt en dat door de wind en andere toestanden het begint af te schilferen..logisch toch? Werkelijkheid dus.

en dat is net wat er met die BMW is gebeurd, op verschillende plaatsen.

Nu kan men nog zeggen, dat de kwaliteit van de vinyl en van het wrap-werk van plaats tot plaats verschilt en waarschijnlijk is dat ook zo. Ik bedoel hiermee enkel dat als men garantie aanbiedt dat dat nog geen reden is om te zeggen dat het feilloos is of zal blijven.

Persoonlijk denk ik toch voor de paint te gaan. Dat gebeurt door een vakman die jaren bij porsche heeft gewerkt en geeft me ergens meer vertrouwen dan in iemand anders. Ik zal foto's laten trekken van die BMW. En voor de prijs van 2000 voor een wrap (zoals aangehaald), is er geen verschil meer met een paintjob.
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door thiva »

Heb je al eens gedacht aan de waardedaling bij verkoop of is dat niet van belang?

Bij verkoop zit je dus opgezadeld met een wagen, herspoten in een andere kleur en zonder service history (cfr je andere topic). :?
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
KITT
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
Auto: Exige MKII

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door KITT »

Ha! Ik dacht dat het service boekje een daling ging teweegbrengen ja (althans van het VERTROUWEN)

Maar niet de paintjob, integendeel. Een 'Scura' (look) kom je niet vaak tegen, ik dacht dat dat waardeverhogend was. (en ook Nieuwer)
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door Blue Darkness »

KITT schreef: Maar niet de paintjob, integendeel. Een 'Scura' (look) kom je niet vaak tegen, ik dacht dat dat waardeverhogend was. (en ook Nieuwer)
Een Scura wordt geleverd als zijnde mat zwart.
Gigantisch groot verschil met een herspoten wagen...
;)
KITT
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
Auto: Exige MKII

Re: To wrap or not to wrap?

Bericht door KITT »

dus of het nu een wrap of een paintjob is maakt dan zowieso verlies op de wagen?

Of is het waardeverhogend bij een wrap omdat de koper dan nog één extra keuze heeft?


Ik dacht nochtans, zo een look zoals hieronder, daar betaalt men wel wat méér voor dan dezelfde exige in orignele kleur....
Afbeelding
Plaats reactie