OBD-uitlezer

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
koelkast
Naam: Frederik
Auto: Elise MK2

OBD-uitlezer

Bericht door koelkast »

Ik ben al een tijdje op het zoek naar een OBD toestel waarmee ik mijn foutcodes kan bekijken/verwijderen. Ik zag via de zoekactie dat 1 iemand reeds ervaring had met de Kiwi Wife OBD meter. Maar heeft iemand anders ervaring met een OBD-toestel waarvan ie heel tevreden is?
Dim
Auto: Exige S 240

Re: OBD-uitlezer

Bericht door Dim »

Kiwi Wifi + iPod touch of iPhone werkt perfect !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
koelkast

Bericht door koelkast »

Alvast bedankt voor de feedback, maar daar ik niet in het bezit ben van een iPod of iPhone zoek ik toch graag wat anders ;)
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Kijk eens op ebay.
Daar hebben ze verschillende modellen en niet duur.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
koelkast

Bericht door koelkast »

Zal ik doen. Ik vraag me wel af met welk protocol de lotus ecu werkt? niet alle OBD meters kunnen bijv overweg met oudere CAN protocols.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Christopher
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2

Bericht door Christopher »

Ik heb destijds deze gekocht omdat ik moest weten waarom mijn engine lampje brandde en de motor inhield bij het accelereren.

Spotgoeikoop en kon alles perfect uitlezen mbv een laptop en dit toestel:
http://www.amazon.co.uk/ELM327-OBD-2-Di ... 355&sr=8-4

Op 5min tijd wist ik exact dat mijn bougiekabel van cilinder 1 naar de vaantjes was. Kabel vervangen, foutcode verwijderd uit de Elise en alles was weer OK. Goei dingetje! :)

Enigste minpunt: je moet al wat handig zijn met de pc want dat ding installeert zichzelf niet en de drivers durven soms wat lastig doen...

PS: Stel jezelf ook even voor op het forum, daar je nieuw bent en wij uiteraard zeer benieuwd zijn naar jou en je Elise ;)
patje
Auto: speedster 2.2

Bericht door patje »

Hier is een goed tooltje met een hoop extra's erbij:

http://www.scangauge.com/

groetjes patje
koelkast

Bericht door koelkast »

Christopher schreef:Ik heb destijds deze gekocht omdat ik moest weten waarom mijn engine lampje brandde en de motor inhield bij het accelereren.

Spotgoeikoop en kon alles perfect uitlezen mbv een laptop en dit toestel:
http://www.amazon.co.uk/ELM327-OBD-2-Di ... 355&sr=8-4

Op 5min tijd wist ik exact dat mijn bougiekabel van cilinder 1 naar de vaantjes was. Kabel vervangen, foutcode verwijderd uit de Elise en alles was weer OK. Goei dingetje! :)

Enigste minpunt: je moet al wat handig zijn met de pc want dat ding installeert zichzelf niet en de drivers durven soms wat lastig doen...

PS: Stel jezelf ook even voor op het forum, daar je nieuw bent en wij uiteraard zeer benieuwd zijn naar jou en je Elise ;)
Ja deze had ik al op het oog, je kan die best kopen via dealextreme. Goedkoopste dat je kan vinden op het net en gratis verzending. Duurt enkel een paar weken/maanden voor je je spullen hebt ;)
Maar ik ga deze alvast bestellen aangezien jij er tevreden over bent, dan moet het bij mij ook wel lukken. En geen nood, ik zit zelf in de IT-wereld voor mijn werk dus zal wel lukken ;)

Mezelf voorstellen zal ik eens doen in een andere post, helaas is mijn elise, die ik nu ongeveer 2 en half jaar heb vlak voor de winter in aanraking gekomen met een vangrail :(

Alvast bedankt iedereen voor de reacties !
Plaats reactie