Lotus elise kopen

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Re: Lotus elise kopen

Bericht door FastEleven »

Gezien de badkuipstructuur van het geplakte aluminium chassis, denk ik niet dat deze zo snel krom zullen staan.

Het zijn vooral de aanhechtingspunten van de ophanging die bij de Elise een gevaar vormen : als deze zijn uitgescheurd uit het aluminium chassis kun je dat niet voldoende sterk herstellen en vooral, je krijgt die auto nooit meer door de technische controle.

FastEleven stelt zich ook de vraag waarom geaccidenteerde Elises niet door professionele bedrijven worden hersteld als het toch economisch een haalbare oefening is (?!), maar wenst je ook veel succes in je zoektocht.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

FastEleven schreef:Je kunt een proper rijdende RHD Elise kopen vanaf zo'n 10.000 £.
Heb snel even gecheckt op Pistonheads voor een S2, omdat ik wat verbaasd was over je quote. Maar voor 10K GBP zit je echt in het allerlaagste segment (oa Target Cars zit daar). Op pagina 2 van de 13 (gesorteerd van Lage prijs naar hoge) zit je al aan 14000 Pond voor een S2.
Als je een gemiddelde S2 neemt, laten we zeggen rond pagina 4 van de 13 zit je in de prijsklasse 16.000 GBP.

Dus een propere S2 voor 10.000 GBP lijkt me mogelijk, als je het begrip "proper" heel ruim neemt en veel geld opzij zet om hem nog properder te maken :)

Maar, misschien zie ik het mis en heb je het over een S1, en dan kan ik je volledig volgen. Voor 10K GBP heb je inderdaad al een propere Elise waar je zonder al te veel kosten al veel plezier van kan hebben.
914

Bericht door 914 »

Misschien kan je hier iets mee?

http://cgi.ebay.co.uk/2000-Lotus-Elise- ... 3cae469246

Is flink beschadigd, maar voor 4K heb je nog wat speelruimte voor herstellingen (en je krijgt zelfs enkele vervangingsonderdelen erbij)
Obi1
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Bericht door Obi1 »

Ik ben vorige week naar een Elise S1 gaan kijken die in uitstekende staat was.
Prachtig onderhouden (de motor zag er als nieuw uit). De kerel die hem verkoopt leek me echt een die tot in de puntjes gaat, en bijna liever aan zijn auto sleutelt dan er mee rijdt :shock: .
Hij heeft er twee te koop, ook nog een heel mooie lichtblauwe S1 die opgedreven is naar 150 pk.
Hier vind je meer.
Hij vraagt voor de rode die ik gezien heb 13500 euro.

Hier vind je meer.

http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... _cat=lotus

Groeten,

Obi1
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Obi1 schreef:Ik ben vorige week naar een Elise S1 gaan kijken die in uitstekende staat was.
Prachtig onderhouden (de motor zag er als nieuw uit). De kerel die hem verkoopt leek me echt een die tot in de puntjes gaat, en bijna liever aan zijn auto sleutelt dan er mee rijdt :shock: .
Hij heeft er twee te koop, ook nog een heel mooie lichtblauwe S1 die opgedreven is naar 150 pk.
Hier vind je meer.
Hij vraagt voor de rode die ik gezien heb 13500 euro.

Hier vind je meer.

http://www.2dehands.be/autos/autos/lotu ... _cat=lotus

Groeten,

Obi1
Die kerel doet wel alsof hij de auto's al lang heeft en schrijft bij alle twee :

wagen heeft altijd in garage geslapen. start onmiddellijk en draait op de juiste temperatuur (84-87 graden celsius), nooit oververhit. altijd op temperatuur gebracht voor het rijden en eveneens rustig afgekoeld.
Hij kan er ook nog bijzetten dat er altijd een oud vrouwke mee gereden heeft! :lol:
914

Bericht door 914 »

De verkoper zit hier nu ook op het forum :) Toeval?

http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=22&t=3136

Gaat duidelijk over de 2 auto's van hierboven.

Iemand die trouwens die Lamborghini gespot heeft op de achtergrond bij de blauwe S1 :)
Bart1407
Naam: Bart Van Pelt
Auto: Elise S1

Bericht door Bart1407 »

Ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijtheb gehad van de aankoop van mijn Engelse Elise.
Gekocht van een freak (nieuw interieur oa)voor 7500GBP in Birmingham. Dat was iets meer dan een jaartje geleden toen de pond zeer laag stond ongeveer 8200€.
Qua invoer heb je zowiezo geen kosten (vrij verkeer van goederen) enkel voor de keuring dien je een aantal zaken aan te passen. Papierwerk kost 10cent!
Ik heb de auto eerst in de UK al laten doorlichten om alle problemen te vermijden en heb dat opnieuw laten doen in België. Daardoor zijn er nog ongeveer een 1000€ kosten bijgekomen om alles op en top te zetten. (zeker naar veiligheid toe).
Voor de rest alles zelf gedaan, ook de ombouw naar LHD deze winter (kosten 2000€).
Dus voor 11000€ heb ik nu een perfecte Elise s1. 8-)

Moest je nog vragen hebben, stel ze maar!
If everything is under control, you're just not going fast enough...
KoenC
Auto: 997 GT3

Bericht door KoenC »

Forest schreef:Met geld kun je alles kopen.
Maar ben je dan ook een echte lief hebber of rijd je allleen of de boulevard
met de instelling kijk eens wat ik kan kopen. Patser
Symphatiek ... Hier ga je zeker veel vrienden mee maken :roll:

Ik vat even samen: ik moet mij een wrak kopen, zelf ineenklungenen en dàn ben ik een echte autoliefhebber????

Jij bent waarschijnlijk gezegend met technische skills, niet iedereen heeft die hoor.
Weet ook dat er mensen zijn die +80 uur per week ...
:arrow: Voor die mensen zijn er gelukkig nieuwe wagens of uitstekende 2de handse beschikbaar.

Maar goed, als ik dan ooit eens voorbij kom cruizen op "de boulevard", draai dan gerust uw hoofd om.

MAAR weet dat het grootste deel van de mensen dit soort wagens koopt voor hun eigen genot/plezier/ontspanning, puur uit passie, niet om "gezien" te worden.
Daarvoor moet je nl in het "tjoenings"wereldje zijn ... en weet je wat, zelfs dat vind ik zijn charme hebben vanwege zijn individualiteit.

Moest even van mijn hart.
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

KoenC schreef:
Forest schreef:Met geld kun je alles kopen.
Maar ben je dan ook een echte lief hebber of rijd je allleen of de boulevard
met de instelling kijk eens wat ik kan kopen. Patser
MAAR weet dat het grootste deel van de mensen dit soort wagens koopt voor hun eigen genot/plezier/ontspanning, puur uit passie, niet om "gezien" te worden.
+1
Sometimes too much is just enough.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Wat een uitnodigend topic om op te reageren. Denk dat meeste al gezeg is met de wijze raad van enkele leden.

Rest mij om te zeggen om bij target cars te gaan kopen , scheelt een reis naar de uk en auto word op de brug gezet, dus met al die kennis kan een miskoop wel voorkomen worden. Succes.
Plaats reactie