Ik heb nu al enkele maanden ondervonden dat mijne elise MK2 uiterst slecht en lang remt, hoofdreden zou natuurlijk kunnen zijn dat mijn remblokken op zijn, wat ik ondertussen zelf heb vastgesteld.
Nu hij in Februari of Maart toch binnen gaat voor onderhoud dacht ik dit ook te laten vervangen.
OF
Is er iemand onder deze fijne bende die mij direct de grote middelen aanraad om mijn remmen, geperforeerde of gegroefde of geboorde of genogiets + speciale remklokken en natuurlijk ook direct de stalen remleidingen, zullen natuurlijk wel beter zijn.
Wat geeft dit prijs/kwaliteit ( zal wel een flinke cent kosten) en is dit dan nodig of zijn de standaard remmen perfect.
Zijn die ge-perforeere/boorde/groefde remmen legaal en geven dus geen problemen om door onze keuring te komen
Alvast bedankt.
Aanpassingen aan de remmen
- Thyssendo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 21 okt 2010, 21:04
- Naam: Marco
- Auto: Elise MK II Rover
- Locatie: Overhespen Linter
Aanpassingen aan de remmen
[color=#000080][size=150]LOTUS : Veel plezier uit een klein doosje[/size][/color]
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Aanpassingen aan de remmen
beste Thyssendo,
Bij een Rover Elise hoeft je echt geen spectaculaire veranderingen aan de remmen aan te brengen. Voorzie de auto van een setje goede remblokken (bv Pagid RS 14 of RS 42), en als de schijfjes versleten zijn, doe dan een bescheiden upgrade (gegroefd ipv geperforeerd). Een setje metalen remleidingen is altijd meegenomen, en speciaal voor de belgische controle zijn deze bij Eliseshop verkrijgbaar in het zwart
- Pagid RS14 : speciaal bedoeld voor het circuit : hoge bite, maar scherpende geluid en minder remkracht in koude toestand.
- Pagid RS42 : een prima combinatie tussen dagelijks gebruik en betere remkracht.
Kijk even onder EliseShop naar de mogelijkheden, er staat een mooie beschrijving bij alle soorten remblokken. En vraag ook even advies bij de dealer welke remblokken zij in hun (commerciële) gamma voeren.
FastEleven zegt : Een Elise met standaard remsysteem zou niet lang en slecht mogen remmen. Wees er wel van bewust dat je natuurlijk geen rembekrachtiging hebt en dat je dus wel wat moet durven duwen op dat rempedaal
Bij een Rover Elise hoeft je echt geen spectaculaire veranderingen aan de remmen aan te brengen. Voorzie de auto van een setje goede remblokken (bv Pagid RS 14 of RS 42), en als de schijfjes versleten zijn, doe dan een bescheiden upgrade (gegroefd ipv geperforeerd). Een setje metalen remleidingen is altijd meegenomen, en speciaal voor de belgische controle zijn deze bij Eliseshop verkrijgbaar in het zwart

- Pagid RS14 : speciaal bedoeld voor het circuit : hoge bite, maar scherpende geluid en minder remkracht in koude toestand.
- Pagid RS42 : een prima combinatie tussen dagelijks gebruik en betere remkracht.
Kijk even onder EliseShop naar de mogelijkheden, er staat een mooie beschrijving bij alle soorten remblokken. En vraag ook even advies bij de dealer welke remblokken zij in hun (commerciële) gamma voeren.
FastEleven zegt : Een Elise met standaard remsysteem zou niet lang en slecht mogen remmen. Wees er wel van bewust dat je natuurlijk geen rembekrachtiging hebt en dat je dus wel wat moet durven duwen op dat rempedaal

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Aanpassingen aan de remmen
Ik ga fasteleven bijtreden. De standaard remmen zijn best goed.
Zelf heb ik net, een beetje bij wijze van test en wegens versleten blokken en schijven, gegroefde UMC schijven en green stuff blokken (ook bij Eliseshop) laten zetten .
De prijs is wat hoger dan de standaard, maar iets minder duur dan de geperforeerde schijven die er op jongere exemplaren onder staan.
Mijn eerste indrukken zijn goed. Ik heb niet direct de indruk dat het heel veel beter remt, maar de schijven zijn veel minder heet na een rit (alhoewel dat ook met de toestand van de oude schijven te maken kan hebben gehad).
Ik heb mij bij fkm geïnformeerd ivm de Technische keuring en indien ze daar er vragen over stellen levert fkm daar het juiste attest voor.
Zelf heb ik net, een beetje bij wijze van test en wegens versleten blokken en schijven, gegroefde UMC schijven en green stuff blokken (ook bij Eliseshop) laten zetten .
De prijs is wat hoger dan de standaard, maar iets minder duur dan de geperforeerde schijven die er op jongere exemplaren onder staan.
Mijn eerste indrukken zijn goed. Ik heb niet direct de indruk dat het heel veel beter remt, maar de schijven zijn veel minder heet na een rit (alhoewel dat ook met de toestand van de oude schijven te maken kan hebben gehad).
Ik heb mij bij fkm geïnformeerd ivm de Technische keuring en indien ze daar er vragen over stellen levert fkm daar het juiste attest voor.
- Christopher
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:27
- Naam: Christopher
- Auto: ex Elise S2
- Locatie: Oelegem, BE
Re: Aanpassingen aan de remmen
Ik moet beide heren ook bijtreden. Als je standaard blokjes in orde zijn en de schijven ook, dan remt die zelfs heel goed vind ik. Het is een hele ander gevoel van remmen dan een gewone personenwagen, maar eens je het gewend bent en weet hoe die reageert, dan is het voor standaard te zijn best heel goed.
Ik gebruik mijn eigen (rover) Elise niet op circuit, enkel op de baan, en vind de remmen meer als voldoende, zelfs bij sportief rijden.
Als ik van jou was, dan stak ik eerst gewone nieuwe blokjes en beoordeel dan. In alle geval, als ze dan nog bijzonder slecht remt, dan scheelt er toch iets anders.

Ik gebruik mijn eigen (rover) Elise niet op circuit, enkel op de baan, en vind de remmen meer als voldoende, zelfs bij sportief rijden.
Als ik van jou was, dan stak ik eerst gewone nieuwe blokjes en beoordeel dan. In alle geval, als ze dan nog bijzonder slecht remt, dan scheelt er toch iets anders.
-
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
- Naam: Peter
- Auto: Elise MK2
- Locatie: Schoten
Re: Aanpassingen aan de remmen
Ik heb het standaard remsysteem maar met de Pagid RS14 blokken en stalen remleidingen. Op de openbare weg is er niet zo veel verschil maar op circuit merk ik toch een enorm verschil ! Wilde ook een ander systeem steken maar deze aanpassingen zijn voorlopig meer dan voldoende.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
- Thyssendo
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 21 okt 2010, 21:04
- Naam: Marco
- Auto: Elise MK II Rover
- Locatie: Overhespen Linter
Re: Aanpassingen aan de remmen
Alvast bedankt voor de snelle reacties
Toen ik den elise 3 maand geleden gekocht heb van stijn, gekend hier opt forum, had hij mij toen al gezegt dat de remmen vervangen moesten worden, dat ze op waren.
dus ik heb nog niet kunnen rijden met nieuwe goede remmen vandaar dus die vragen.
Toen ik den elise 3 maand geleden gekocht heb van stijn, gekend hier opt forum, had hij mij toen al gezegt dat de remmen vervangen moesten worden, dat ze op waren.
dus ik heb nog niet kunnen rijden met nieuwe goede remmen vandaar dus die vragen.
[color=#000080][size=150]LOTUS : Veel plezier uit een klein doosje[/size][/color]