0->500km: max 3500rpm max 50% throtle
500 -> 1000km: max 4500rpm max 50% throtle
1000 -> 1500km: max 5500rpm nu en dan full throttle
1500km -> GAZE geven
Zit nu op 88 km!
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Frederik schreef:De langst durende 1.500km van je leven
Zwijg er mij van. Zaterdag 90km/h tss de vrachtwagens op de E17. Tof!
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Leuk dat inrijden. Mag dat in Mei gaan doen met de zojuiste bestelde dagelijkse auto.
Wat ook belangrijk is overigens is het laten afkoelen. Van koud uit goed warm rijden,langer gebruiken zodat het echt warm word en dan weer helemaal laten afkoelen
volgens mij wordt je pedaalstand en revs allemaal gelogd. kom je een keer om garantie dan kijken ze eerst of je het pedaal niet te ver hebt ingetrapt. Ook echt niet doen omdat er nog 'inloop' olie in zit.
ik ken het gevoel van weinig toeren maken. ik zit op 1100..
Tegen mij hadden ze dat toen toch ook gezegd dat de computer ging uitgelezen worden bij het eerste onderhoud om te zien of ik niet boven het "rodage toerental" geweest was.
Maar ik vind het raar dat jij al na 500 km 1000 t/min hoger mag gaan. Ik moest mijn eerste 1500 km tot 4500 t/min beperken (ongeveer 110 km/u in 6e als ik het mij goed herinner).
Ik heb totaal geen voorschriften van Lotus gehad.
Ik volg daarom PKT zijn regels die hij in acht nam bij zijn CUP260.
Wist je trouwens dat je de AP remmen ook moet "inremmen"?
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
even het groene boekje lezen dat erbij zit Koen. ligt achterin de bak. volgens mij is het niet handig na 500km al meer toeren te gaan maken enne niet vol op de pedalen voordat je de oliewissel hebt gehad. die olie zorgt voor extra slijtage (om te roderen) en dan moet je dus niet vol in de toeren gaan.
klopt van de remmen. staat ook in datzelfde groene boekje. De hele auto moet zich een beetje zetten. de uitlaat zet zich ook nog. Volgens mij zag ik ergens een topic over inrijden waar alles vrij uitgebreid staat.
Oei, moet in dan de manual lezen?
Allée, das dan een primeur in mijn leven
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]