Accu versleten?
-
- Auto: Exige MKII
Accu versleten?
taktaktaktaktaktak taktaktaktak tak, deed het gisteren toen ik probeerde te starten
Ik had dat al eerder gehad in de kou maar toen startte hij na een tijde toch, gisteren dus niet en ik had er net mee gereden...?
ik heb het zelf niet moeten vragen er stonden al 3meisjes (krijg dat voor) te vragen of ze hem mochten duwen, na een paar meter is hij heel vlot gestart..het rare is dat ik ze niet eens heb kunnen bedanken ze waren al verdwenen
dus de batterij is out, zeker?
welke moet ik kopen? ik vind het raar dat hij het afgegeven heeft terwijl ik er elke dag mee rijd. misschien is het nog de originele batterij..
Ik had dat al eerder gehad in de kou maar toen startte hij na een tijde toch, gisteren dus niet en ik had er net mee gereden...?
ik heb het zelf niet moeten vragen er stonden al 3meisjes (krijg dat voor) te vragen of ze hem mochten duwen, na een paar meter is hij heel vlot gestart..het rare is dat ik ze niet eens heb kunnen bedanken ze waren al verdwenen
dus de batterij is out, zeker?
welke moet ik kopen? ik vind het raar dat hij het afgegeven heeft terwijl ik er elke dag mee rijd. misschien is het nog de originele batterij..
Laatst gewijzigd door Frederik op 05 jan 2011, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast batteij > accu ;-)
Reden: titel aangepast batteij > accu ;-)
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: batterij versleten?
Is niet omdat je wagen 1x keer niet start de accu hopeloos is.
Ik zou je adviseren om een CTEK of Optimate druppellader te kopen (< of = 100€), deze laders hebben een handige conditionering-functie. Accu's kunnen wel es tegen een stootje, maar meermaals plattrekken is natuurlijk nooit goed.
Heb het ook voorgehad met de Elan, maar na een week op de Optimate geeft ie na een accutest groen licht zijnde perfecte conditie. Geeft ie na 3 tests toch accu hopeloos, dan is de kost van de druppellader toch niet voor niets geweest.
Ik zou je adviseren om een CTEK of Optimate druppellader te kopen (< of = 100€), deze laders hebben een handige conditionering-functie. Accu's kunnen wel es tegen een stootje, maar meermaals plattrekken is natuurlijk nooit goed.
Heb het ook voorgehad met de Elan, maar na een week op de Optimate geeft ie na een accutest groen licht zijnde perfecte conditie. Geeft ie na 3 tests toch accu hopeloos, dan is de kost van de druppellader toch niet voor niets geweest.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Auto: Elise S1
Re: batterij versleten?
ken je deze?
Er bestaat een type in, Super B 10P, die goed is voor 2000cc 4 takt motoren. Dat zou normaal gezien ok moeten zijn.
www.super-b.com
Wim
Er bestaat een type in, Super B 10P, die goed is voor 2000cc 4 takt motoren. Dat zou normaal gezien ok moeten zijn.
www.super-b.com
Wim
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Re: Accu versleten?
Een gewone batterij kan wel degelijk plotseling de geest geven!
Probleem bij een gewone batterij is dat wanneer je hem te diep ontlaad de platen krom trekken en kortsluiting maken en dus niet meer te reanimeren!
Ook niet met die zogenaamde supper laders!!!
Aangezien je het nog al eens voorgehad hebt best een nieuwe steken want (had ik weer een d staan!!!
) door hem gewoon elke keer aan uw druppellader te hangen ga je er misschien nog een tijdje mee kunnen rijden maar wil toch zeggen dat ze bijna dood is!
Druppellader moet je gebruiken voor ze dood is! Een batterij kan niet tegen te lang niet gebruikt worden en platen beginnen dan te sulfateren met vermogen verlies als gevolg.
Dus nieuwe batterij kopen en een druppellader om hem aan te hangen als het terug enkele weken moest te slecht zijn om te spelen!
Probleem bij een gewone batterij is dat wanneer je hem te diep ontlaad de platen krom trekken en kortsluiting maken en dus niet meer te reanimeren!
Ook niet met die zogenaamde supper laders!!!

Aangezien je het nog al eens voorgehad hebt best een nieuwe steken want (had ik weer een d staan!!!

Druppellader moet je gebruiken voor ze dood is! Een batterij kan niet tegen te lang niet gebruikt worden en platen beginnen dan te sulfateren met vermogen verlies als gevolg.
Dus nieuwe batterij kopen en een druppellader om hem aan te hangen als het terug enkele weken moest te slecht zijn om te spelen!

Laatst gewijzigd door ovi op 05 jan 2011, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wimc, 500euro....?
ovi, ja dat ga ik doen maar is het in mijn geval wel normaal dat hij uitvalt nadat ik er net mee heb gereden? en ik rij er elke dag mee.
Is om het eender welke batterij dan goed of moet ik een bepaalde vragen?
ovi, ja dat ga ik doen maar is het in mijn geval wel normaal dat hij uitvalt nadat ik er net mee heb gereden? en ik rij er elke dag mee.
-
- Auto: Elise S1

Wim
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
'normale' nieuwe autoaccu kost 50 a 100€
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
-
wat ik ook niet 'apprecieer' is dat géén enkele led mij heeft gewaarschuwd...
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Voor zover ik weet zit er in auto's geen "batterij controle", wel eventueel een voltmeter (zoals in mijn pa's Audi A4) maar daar ben je eigenlijk gene zak mee.KITT schreef:wat ik ook niet 'apprecieer' is dat géén enkele led mij heeft gewaarschuwd...
Een batterij kan perfect 12V (of 13.2V is het zeker) aangeven, maar er na 2 startbeurten alweer de brui aan geven.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Ja, koop een gewone batterij! 500 euro voor een batterij!!!KITT schreef:wimc, 500euro....?

Aangezien die van u de geest geeft zelfs als je er juist mee gereden hebt is een goed signaal en waarschuwing dat ze er bijna aan is kerel!

Niet wachten en nu vervangen want er gaan niet altijd 3 sletjes zijn die u willen duwen!