[F1] Group Lotus heeft geen bezwaar tegen twee Lotus-teams

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

[F1] Group Lotus heeft geen bezwaar tegen twee Lotus-teams

Bericht door Frederik »

Group Lotus heeft geen bezwaar tegen twee Lotus-teams
9 december 2010 08:42

Group Lotus heeft geen bezwaar tegen twee Lotus-teams De kans bestaat dat in 2011 twee renstallen met de naam Lotus op de grid staan. 1Malaysia Racing Team deed dit jaar al mee onder de noemer Lotus Racing en bemachtigde de naam Team Lotus voor volgend jaar. Gisteren kwam daar Group Lotus bij, dat de handen ineen slaat met Renault en dat team transformeert tot Lotus Renault GP.

En in tegenstelling tot eerdere berichtgeving mag Team Lotus van Group Lotus ook de naam Lotus gebruiken, graag zelfs. Group Lotus-directeur Dany Bahar vertelde aan BBC Radio Norfolk: “Dat is geen probleem voor mij, vier auto's zijn beter dan twee. De controverse, voornamelijk door de media gepusht, is al door onze aandeelhouders en de eigenaren van 1Malaysia Racing Team afgehandeld en raakt ons niet. Mijn persoonlijke mening is dat vier wagens met het merk Lotus beter is dan twee en ik heb daar niets op tegen.

Bahar legt uit waarom zijn Group Lotus zich achter Renault schaart en niet achter Team Lotus: “Dat is een strategische beslissing. Een team opbouwen kost veel meer geld. Misschien levert het uiteindelijk wel meer voldoening op, maar het is een te kostbare opgave. En ik ben van mening dat ons merk niet aan autosport moet meedoen om het meedoen, maar om te winnen. Daarom sluiten wij ons aan bij een team uit de top vijf waarbij wij de potentie zien om terug te keren naar de gloriedagen waarin ze wereldtitels wonnen.

Bron : f1today.nl
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Re: [F1] Group Lotus heeft geen bezwaar tegen twee Lotus-tea

Bericht door Frederik »

huh? omg wtf ?? :roll:

Zouden ze aan het inzien zijn bij Group Lotus dat ze tegen Fernandez weinig kunnen doen? ... gezien hij de rechten heeft over "Team Lotus"?

4 wagens, 2 Lotus teams ... het zal verwarrend blijven me dunkt.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Iets meer info ... vermoedelijk het originele bericht.

Invasion of the Black and Golds: Bahar says, “Four Lotus cars on grid suits me
December 8, 2010

Tonight F1 fans are a little confused and a little concerned as they contemplate a 2011 season with four black and gold Lotus Renault cars on the track, two owned by the Enstone based Lotus Renault GP and two – in slightly different livery – owned by Norfolk based Team Lotus.

The Team Lotus entries have nothing to do with the Norfolk based Lotus Cars operation, which is a 25% shareholder in the Enstone based team.

The two different Black and Gold liveries – both tributes to the iconic JPS Lotus colours of the 1970s – are at large on the internet at the moment.

Lotus Renault GP’s livery was issued this morning by the team along with its press statement announcing the deal, while a reader has sent what appears to be a scheme for next year’s T128 Lotus with car numbers 20 and 21.

Group Lotus boss Danny Bahar, who now controls 25% of the Enstone based team, went on BBC Radio Norfolk today to talk about his plans for the company. He brushed off the confusion, saying that it suits him to have four Lotus cars on the grid as it doubles his brand exposure, he’s getting free advertising from Tony Fernandes’ team – but I’m not sure we should believe him on that. This is an unworkable situation from a business point of view, which will cause difficulty for the sponsors of both teams and they will be pressing for a resolution.

I have nothing against it,” said Bahar. “It’s not a problem for me, four are better than two. The controversy has been mainly pushed out by Media, it’s been dealt with by our shareholders together with 1 Malaysia Team.” (the Norfolk based team)

Although they haven’t commented on the name issue, there has been some Twitter activity from key Team Lotus personnel today on the colour scheme. Technical director Mike Gascoyne Tweeted that in an online poll of Lotus fans 77% wanted them to keep the green and yellow livery, just 15% fancy the black and gold, while 4% of Lotus fans want the Gold Leaf colours of Red and gold.

Seems pretty conclusive” was Gascoyne’s verdict on the poll.

The two sides will face each other around a table tomorrow at the F1 commission meeting, which is attended by the team principals of all F1 teams, plus circuit owners, sponsors, tyre company, FIA and Bernie Ecclestone. No doubt there will be much talk about this issue. There will also be formal moves towards the 2013 engine formula with small capacity, turbo charged eco engines.

Bahar said that in terms of drivers to partner Robert Kubica, “Our preferred choice is Vitaly Petrov, but I hope that the team will be able to announce by the end of the year the final line up.

Bron : jamesallenonf1.com
Tom DC
Naam: Tom
Auto: (nog) geen Lotus

Bericht door Tom DC »

Amai, de Olympische gedachte volgens Bahar :

"Winnen is belangrijker dan deelnemen"

Hij moet toch de geschiedenisles over de oude Grieken nog eens opnieuw leren hoor.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Tom DC schreef:Amai, de Olympische gedachte volgens Bahar :

"Winnen is belangrijker dan deelnemen"

Hij moet toch de geschiedenisles over de oude Grieken nog eens opnieuw leren hoor.
Zo zie je maar hoe die man denkt hé ...
Natuurlijk moet je een winnaars mentaliteit aannemen, maar je kan het ook anders verwoorden.

Hij heeft natuurlijk veel beloftes waar te maken en met bluffen hou je uw aandeelhouders wel een tijdje zoet. Hopelijk komt alles goed en waren zijn voorspellingen correct, al heb ik (en vele anderen) al van de eerste dag geen goed gevoel bij hem.
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Zouden ze dan ook zo 'vriendelijk' zijn om de aangekondigde rechtzaak te laten vallen....

Hoeveel automerken kun je kwijt op een F1 wagen?
168317.jpg
168317.jpg (70.45 KiB) 2850 keer bekeken
Op de wagen nu staat al Renault en Lotus.
't Zou raar zijn moest Proton daar ook niet op komen te staan na het geïnvesteerde geld (of zouden die Team Lotus verder sponsoren om het helemaal leuk te houden :D )
Als Vitaly Petrov blijft is er de kans dat ook Lada er terug opkomt net als dit jaar...
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

mssn heeft Jelleke hierdoor wel succes met zijn gouden ontwerp met de zwarte strepen :)
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Genii Capital: “Naam Lotus is maar voor één team weggelegd”
14 december 2010 08:59

Gerard Lopez, baas van Lotus Renault GP-aandeelhouder Genii Capital, is ervan overtuigd dat er in 2011 niet twee teams met de naam Lotus op de grid zullen staan. Dat betekent dat Team Lotus of Lotus Renault GP zal moeten inbinden. En Lotus Renault GP lijkt dat niet van plan.

Lopez vertelde aan Reuters: “Wat betreft vier auto's met de naam Lotus in het veld van volgend jaar, ik denk niet dat het zover zal komen. Ik ben een positief persoon en niemand is daarbij gebaat, behalve misschien Group Lotus met vier auto's met de merknaam terwijl ze maar bij twee wagens financieel betrokken zijn.”

“De natuurlijke gang van zaken is dat het team met het merk Lotus achter zich onder de noemer Lotus gaat rijden en het team dat daar een licentie voor nodig heeft voor een andere naam kiest. Ik ben niet degene die daarover gaat, daar heb ik de macht niet voor. Maar de naam Lotus is maar voor één team weggelegd.”
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Allez ... Dany Bahar (CEO Group Lotus) & Gerard Lopez (CEO Genii Capital) zitten blijkbaar al niet op dezelfde lijn. :roll:

Komt dat wel goed?
Plaats reactie