ez-roller schreef:wat ik mij ook nog afvroeg:
is het erg als er in de winter sneeuw in die 'koelspleten' zou komen?
Hetzelfde bij het motorcompartiment ... daar zitten ook ferme gaten in dat kofferdeksel waar makkelijk sneeuw kan tussen komen.
FKM verkoopt originele, op maat gemaakte weersbestendige hoezen, voor ongeveer 150 euro... zou je die investering niet beter even doen?
Exploded schreef:FKM verkoopt originele, op maat gemaakte weersbestendige hoezen, voor ongeveer 150 euro... zou je die investering niet beter even doen?
Gert, zo'n hoes over een vuile auto geeft krassen. Een hoes is ideaal als je er je auto (redelijk) proper onder kan zetten. In de winter lijkt me dat niet echt te doen.
Wat je wel kan doen is een plastic over het kofferdeksel leggen en zo voorkomen dat er water in het motorcompartiment komt. Je kan deze plastic knellen met het kofferdeksel. Als je fan bent van een mooi en proper motorcompartiment (zoals ik ) dan is zo'n plastic een goede oplossing. Kan je leven met wat roest en corrosie, dan kan je dit achtewege laten. Bij een 111S heb je toch nog een afdekkap op de motor die voorkomt dat het water op problematische plaatsen komt, met startproblemen tot gevolg.
Ik gebruik soms een hoes over de Europa in mijn garage omdat anders de poes overal haar hantekening zet.... en die hoes (H !) heeft een soort zachtere binnenvoering...dus krassen zal dat wel niet maken denk ik...
Herman schreef:Ik gebruik soms een hoes over de Europa in mijn garage omdat anders de poes overal haar hantekening zet.... en die hoes (H !) heeft een soort zachtere binnenvoering...dus krassen zal dat wel niet maken denk ik...
Je moet de hoes over je vuile wagen trekken = krassen
De hoes, hoe strak ook, zal altijd bewegen oiv de wind = krassen
Over een propere wagen is een hoes ok, maar over een vuile zou ik het niet doen.
Just my 2 cents natuurlijk.
ik had van die stoom ook last toen ik vorige week na een uitgebreide wasbeurt in het stad in de file stond.. iemand die voorbijging wees en zei me zelfs pas op uwe motor rookt... is dus gewoon van overtollig water rondom de radiator, gene paniek!
wat ik mij ook nog afvroeg:
is het erg als er in de winter sneeuw in die 'koelspleten' zou komen?
Hetzelfde bij het motorcompartiment ... daar zitten ook ferme gaten in dat kofferdeksel waar makkelijk sneeuw kan tussen komen.
Als je echt in de sneeuw gaat baggeren, moet je wel zorgen dat je radiator vrij blijft. Een laagje sneeuw of ijs op je radiator betekent dat er geen lucht door de radiator stroomt, en dat betekent geen koeling.
FastEleven heeft zo een motor weten stukgaan tijdens een historic rally in de sneeuw, al moet ik bekennen dat we het wel een beetje aan het 'uithangen' waren : 5000 € kosten
Laatst gewijzigd door FastEleven op 17 nov 2010, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman schreef:Ik gebruik soms een hoes over de Europa in mijn garage omdat anders de poes overal haar hantekening zet.... en die hoes (H !) heeft een soort zachtere binnenvoering...dus krassen zal dat wel niet maken denk ik...
Een Poes met een zachte binnenvoering is ook leuk...