Amerikaanse Lotus Elise R

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Dr Sim
Naam: Hans
Auto: Nog gene

Amerikaanse Lotus Elise R

Bericht door Dr Sim »

Hallo Leden,

Ik ben van plan een Lotus Elise te kopen als tweede wagen voor in de zomer.
Nu ben ik op een Amerikaanse Lotus Elise R gestoten met 17.000 km van 2005. Deze heeft een Toyota motor met 192 pk, ABS en het nieuwe interieur. Hij staat in Duitsland en ze vragen daar 23.000 euro voor.

Wat denken jullie, waarom wel of niet?

Mvg,
Hans
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Re: Amerikaanse Lotus Elise R

Bericht door T_085 »

Waarom zou je een Federal Elise (R) laten invoeren uit de USA en hem dan verkopen aan een lage prijs? Verschepingskosten zijn zeker niet laag.
De verkoper heeft volgens mij hier pakken verlies op gedaan ofwel scheelt er iets met de wagen.

Moest ik van jou zijn, zou ik gewoon kijken voor een EU/UK Elise. Heb hier gewoon een slecht gevoel bij. :?:
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Ik heb ook het gevoel dat de prijs en de wagen niet 'in evenwicht' zijn.
Maar af en toe kan je iets moois tegenkomen. Als je serieuze interesse hebt dan moet je gaan kijken en er mee (mee-)rijden.
En afhankelijk van hoeveel verstand je hebt van autos , iemand meenemen die er meer van weet.
Bosbon_be
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE

Bericht door Bosbon_be »

Een vriend van mij wou een Mustang (2009 model) importeren uit de States. Toen hij alles aan het navragen was kwamen ze bij ford af dat alles een E-certificaat moet hebben in Europa.
Hier is een niet limiterende lijst waar je oa een E-certificaat voor kunt vinden.
De lichten voor- en achteraan
De gordels
De airbags
De kabelboom (als je motor uitvalt moeten er verschillende lampjes gaan branden op je dashboard.)
remcircuit moest dubbel uitgevoerd worden.
Banden met Europeese goedkeuring
...

De koop is niet doorgegaan. de prijs ginder was rond de 15000 Euro voor een top spec. ponnytje.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik heb horen zeggen van verschillende Lotus insiders dat een USA elise/exige géén COC attest bekomt van Lotus zelf...en dat de éénmalige coc procedure meschien dan wel moet gevolgd worden...waarschijnlijk door de vershillende emissie normen... k'heb hetzelfde meegemaakt 2 jaar terug met een Porsche die ik in de usa gekocht had...noppes nada... de HP is niet gelijk aan deze hier in europa... langdurig en kostelijke procedure... en in feite schandalig... want in de us zijn de motoren veel cleaner qua emmissie uitstoot......

wat altijd E gemarkeerd moet zijn..
lichten en glazen van lichten, pinkers en stoplichten enzvt.
spiegels binnen en buiten
alle ruiten.
gordels.
banden.
speedo meter in kms
enzvt enzvt...
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Kijk, dat bedoel ik nu met verstand hebben van auto's....
Laat het duidelijk zijn dat ik dat niet heb :oops: :cry: :mrgreen:
Dr Sim
Naam: Hans
Auto: Nog gene

Bericht door Dr Sim »

Bedankt voor de inlichtingen, als ik het goed voorheb is de wagen vandaag ingeschreven in Duitsland, waardoor ik hoop dat hij reeds COC attest heeft, of zie ik dat verkeerd?
Bedoeling is, indien hij een COC attest heeft, te gaan kijken met iemand die er iets van kent, want de prijs is inderdaad aan de lage kant ...

Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat ik mij snel kan voorstellen met mijn Lotus ;-)
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

het kan ook zijn dat de wagen, enkel voor de verkoop is ingevoerd en dat weliswaar de EU invroerechten betaald zijn...maar dat er nog géén homologatie aanwezig is... normaal zegt de wet dat een wagen ingeschreven in de eu probleemloos kan ingevoerd worden in een ander Eu land.... de praktijk is echter anders :? ... als de USA Lotus vb gehomologeerd is met een Duitse éénmalige COC op zijn kfz brief vermeld, kan het gebeuren dat diezelfde procedure nogmaals volledig moet herdaan worden ook in Belgie... Ik heb 2 jaar terug in Spanje een Belgische Suzuki Samurai (die zelfs ooit gemaakt geweest is in '99 in Spanje) ingevoerd ,de wagen had een euro coc.. maar nada... het heeft mij iets van een 1500 euro gekost.... ik wil zeggen dat de europese wetten niet altijd opgevolgd worden door de diverse landen, en zeker is , dat Belgie hier géén toonbeeld voor is...
Laatst gewijzigd door Herman op 01 nov 2010, 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Indien de wagen is ingeschreven in Duitsland, gaat het gewoon om een Duitse wagen (van Amerikaanse afkomst), en moet je gewoon de procedure volgen voor aankoop van een Europese wagen: naar douane gaan, laten keuren en inschrijven ...

Hier staat een zeer duidelijke uitleg:
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=2914

Succes!
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Dit is niet "helemaal" juist vrees ik...ttz het is wel correct als het om een normaal ingeschreven wagen gaat met een normaal euro COC nr vermeld op de KFZ brief...maar als de wagen ooit als alleenstaand geval gekeurd is (vb een ingevoerde), is dit ook mogelijks een aparte landelijk gebonden COC nr..en die "kan" mogelijks "niet" aanvaard of herkend worden in Belgie..... best is dat de koper volgende vragen stelt:

A/ Is de wagen in Duitsland noraal ingescheven, ttz staat hij op naam, is er een KFZ brief op naam aanwezig ?....
B/ Het nr vragen van de COC (staat op de kfz brief vermeld) e.....-
Daarna naar de automobielinspectie bellen en vragen of dit nummer in hun computer vermeld is en herkend wordt...zoniet is het terug een eenmalige homologatie procedure vrees ik...
Laatst gewijzigd door Herman op 01 nov 2010, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie