Jawadde,
vandaag eerst bijna heel de dag bij Olivier doorgebracht en dan moest ik hier nog een Saab van een vriend herstellen dus nu pas binnen!
Olivier en Gerry hebben wel heel hun trukkedoos moeten openhalen om het probleem te vinden!
Hebben de computer er zelfs af gehaald wegens slechte verbinding met de kabel voor de computer en daarna hebben we ook de neus moeten demonteren omdat er blijkbaar iets mis was met de distributie.

Uiteindelijk bleek het de voorontsteking te zijn die gewoon op 0 stond

dus bij de eerste run kreeg hij zelfs de rol niet getrokken en bleef iets onder de 4.000 tr/min hangen met als resultaat 40 pk en 25 pk aan de wielen!!! Op de baan ging hij dus wel wat beter aangezien hij ook niet veel weegt maar er was duidelijk iets mis zoals ik al van de VAB happening mogen ondervinden heb.
Den Olivier is dan beginnen de parameters aan te passen en plots reageerde dat ding op het gas als een gek en zag ik voor de eerste keer een glunderende Olivier!
Hij heeft dan nog een meer dan een uur wat runs gedaan en alles wat aangepast maar de bougies zijn de gewone 6jes en die werden uiteindelijk te warm waardoor we "terwijl de vermogen kurve toen recht omhoog ging" een onderbreking kregen aan 6.500 tr terwijl hij normaal tot 7.700 tr zou verder moeten klimmen.
In ieder geval nu 131 pk en 108 pk aan de wielen met dus 6.600 tr. dus een enorm verschil en met de 7 bougiekes erin zal hij nog wel een stuk verder gaan en zal hij normaal zijn 160 pk wel halen.
In het naar huis rijden dus voor het eerst met een snelle wagen gereden en dat was natuurlijk puur genieten.
Bedankt Olivier en Gerry, jullie zijn straffe kerels en zoals ik vandaag mogen ondervinden heb zoeken jullie echt wel tot het probleem opgelost is!