Ik ben aan het denken om in de Elise 4 puntsgordels te zetten (met of zonder behoud van de "normale" rolgordels). In het wat enthousiastere bochtenwerk moet ik nogal veel moeite doen om niet alle kanten op te schuiven.
Nu vind ik die gordels op zich al een behoorlijk prjiskaartje hebben en vroeg ik mij af of die dingen ook kunnen met de standaard zetels (zonder gaten).
Dirk
Elise standaard zetels en 4 puntsgordels - mogelijk of niet?
-
- Naam: Dirk
- Auto: Ne witte
Elise standaard zetels en 4 puntsgordels - mogelijk of niet?
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Re: Elise standaard zetels en 4 puntsgordels - mogelijk of n
Je kan zelf gaten in je zetels maken.
Er bestaan inzetstukken om de gaten mooi af te werken.
Er bestaan inzetstukken om de gaten mooi af te werken.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Ik heb in mijn vorige auto ook met Schrott vierpuntsgordels gereden, in het begin met de standaardstoelen, nadien met kuipstoelen van Elise shop. Denk er ook aan dat je een bar tussen de 2 stijlen moet plaatsen om je gordels aan vast te maken.
Met vierpuntsgordels zit je uiteraard wel wat vaster, maar het grote verschil om echt vast te zitten zijn toch de stoelen ('t is uw poep die schuift hé, niet uw body). De Corbeau stoeltjes die ik had gemonteerd gaven een prima steun en zijn belangrijker om vast te zitten dan de vier puntsgordels. Deze stoelen zijn opzij aan de heupen diep uitgesneden en werken ook met de rolgordels. Kostprijs was iets van een 1100 € ...
FastEleven zegt : eerst investeren in stoelen, later in gordels. En als je circuit wil doen : investeren in beiden ...
Met vierpuntsgordels zit je uiteraard wel wat vaster, maar het grote verschil om echt vast te zitten zijn toch de stoelen ('t is uw poep die schuift hé, niet uw body). De Corbeau stoeltjes die ik had gemonteerd gaven een prima steun en zijn belangrijker om vast te zitten dan de vier puntsgordels. Deze stoelen zijn opzij aan de heupen diep uitgesneden en werken ook met de rolgordels. Kostprijs was iets van een 1100 € ...
FastEleven zegt : eerst investeren in stoelen, later in gordels. En als je circuit wil doen : investeren in beiden ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Ik had in mijn vorige Elise 111S standaardzetels, met gewone gordels EN met 4-puntsgordels als extra. Op de openbare weg reed ik meestal met de gewone gordels, de 4-puntsgordels voor op het circuit. Deze hingen dan bovenop de zetels, en ik vond dat een groot verschil met de gewone gordels. Ik kan het echt wel aanraden dus. In mijn Exige heb ik ook vierpuntsgordels, met de sportzetels met openingen. Dat is nog beter, omdat de gordels bovenaan minder kunnen bewegen.
Maar ik zou niet twijfelen, een echte aanrader vind ik.
Maar ik zou niet twijfelen, een echte aanrader vind ik.
Sometimes too much is just enough.
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Als je die 4-punts hebt en je rijdt heb je dan niet steeds een lampje en een piep-toon?
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Op mijn vorige, S2 Elise 111S, brandde het lichtje eventjes, maar geen pieptoon.bartvdb schreef:Als je die 4-punts hebt en je rijdt heb je dan niet steeds een lampje en een piep-toon?
Op de Exige heb ik enkel vierpuntsgordels (vanuit fabriek), geen lichtje, geen piepje... misschien is dat op de jongere wagens wel een probleem?
Sometimes too much is just enough.