Hey mannen,
Zit met een probleem.
Heb een Martin Seven maar ik ben mijn homologatie papieren kwijtgespeeld...
Weet er hier misschien iemand hoe ik daar kan aangeraken...? zou hem willen verkopen maar ja, heb enkel nog de roze inschrijving
Alvast bedankt
Homologatie papieren voor een Martin Seven
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 okt 2010, 17:47
- Naam: Stef
- Auto: Martin Super Seven
Homologatie papieren voor een Martin Seven
- Bijlagen
-
- kerstfeest 2007 290small.JPG (40.38 KiB) 6934 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Homologatie papieren voor een Martin Seven
Via de Martin invoerder, als die (nog) bestaat of via de autokeuring (gelijkvormigheidskeuring). Gezien je een roze formulier hebt zou dat in principe geen probleem mogen zijn.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 okt 2010, 17:47
- Naam: Stef
- Auto: Martin Super Seven
Re: Homologatie papieren voor een Martin Seven
Idd, enkel 't roze inschrijving is nog van de cortina die de basis was van deze kit, hij is dus nog nooit gekeurd geweest als kitcar.Frederik schreef:Via de Martin invoerder, als die (nog) bestaat of via de autokeuring (gelijkvormigheidskeuring). Gezien je een roze formulier hebt zou dat in principe geen probleem mogen zijn.
Dus ik denk dat dit wel een probleem is voor de keuring...
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Homologatie papieren voor een Martin Seven
ai, dat is inderdaad niet in het voordeel ...idesclan schreef:Idd, enkel 't roze inschrijving is nog van de cortina die de basis was van deze kit, hij is dus nog nooit gekeurd geweest als kitcar.Frederik schreef:Via de Martin invoerder, als die (nog) bestaat of via de autokeuring (gelijkvormigheidskeuring). Gezien je een roze formulier hebt zou dat in principe geen probleem mogen zijn.
Dus ik denk dat dit wel een probleem is voor de keuring...
Heb je die zo gekocht zonder papieren?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Homologatie papieren voor een Martin Seven
Ik denk dat u beter uw licht eens opsteekt bij de kit-car club...of bij de BFOV, of eens belt naar de DIV zelf... persoonlijk denk ik (indien geen papieren) dat u het ding dan beter naar het buitenland verkoopt..waar er meschien wel minder strenge normen zijn... Papua,Mongolie,Congo.. enzvt...
Ge kunt ook proberen bij de Polen...ik bedoel dan zuid of noordpool...
meschien eens bellen naar Target cars in Eindhoven voor advies want die staan normaal met veel van die dingen te koop...(ps..ik zou dan "niet" de groeten doen van het forum want ze zijn hier nu en dan niet zo mooi afgeshilderd geweest)
....
Ge kunt ook proberen bij de Polen...ik bedoel dan zuid of noordpool...
meschien eens bellen naar Target cars in Eindhoven voor advies want die staan normaal met veel van die dingen te koop...(ps..ik zou dan "niet" de groeten doen van het forum want ze zijn hier nu en dan niet zo mooi afgeshilderd geweest)

- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Homologatie papieren voor een Martin Seven
Ik begrijp dat de papieren van je auto volgende info vermelden :
Merk : Lotus
Type : Cortina
Bouwjaar : tussen 1963 en 1966
Echter, uw auto is een Martin Seven. Dat komt niet overeen met de identitiet op de papieren en daarom is uw auto in België onverkoopbaar.
Je zult zelfs geen éénmalige belgische homologatie kunnen laten doen, want dan moet het merk en type vermeld op de papieren overeenkomen met uw auto. Als de auto ouder is dan 1968, kun je proberen om de auto gekeurd te krijgen met een o-plaat (als oldtimer met beperkt gebruik), maar zelfs dan nog is de kans zeer reëel dat de heren op de keuring vaststellen dat je auto geen Cortina is, en dan wordt hij uit het verkeer genomen. Bovendien bedrieg je dan je koper en dat valt nu niet precies onder 'ethisch' zakendoen.
Het verhaal zou anders zijn als op de papieren het juiste merk en type zou staan en je hebt geen homologatie papieren. Dan zou je wel een éénmalige homologatie kunnen aanvragen (en dat neemt zo'n half jaar in beslag ...)
Het aankopen van buitenlandse papieren van een andere Martin Seven en vervolgens die identiteit overnemen is volgens de belgische wetgeving verboden. In Engeland kan dat wel ... maar je auto is wel verkoopbaar in Engeland of Nederland. Duitsland en Frankrijk betwijfeld ik ten zeerste, maar dus zeker niet in België.
Merk : Lotus
Type : Cortina
Bouwjaar : tussen 1963 en 1966
Echter, uw auto is een Martin Seven. Dat komt niet overeen met de identitiet op de papieren en daarom is uw auto in België onverkoopbaar.
Je zult zelfs geen éénmalige belgische homologatie kunnen laten doen, want dan moet het merk en type vermeld op de papieren overeenkomen met uw auto. Als de auto ouder is dan 1968, kun je proberen om de auto gekeurd te krijgen met een o-plaat (als oldtimer met beperkt gebruik), maar zelfs dan nog is de kans zeer reëel dat de heren op de keuring vaststellen dat je auto geen Cortina is, en dan wordt hij uit het verkeer genomen. Bovendien bedrieg je dan je koper en dat valt nu niet precies onder 'ethisch' zakendoen.
Het verhaal zou anders zijn als op de papieren het juiste merk en type zou staan en je hebt geen homologatie papieren. Dan zou je wel een éénmalige homologatie kunnen aanvragen (en dat neemt zo'n half jaar in beslag ...)
Het aankopen van buitenlandse papieren van een andere Martin Seven en vervolgens die identiteit overnemen is volgens de belgische wetgeving verboden. In Engeland kan dat wel ... maar je auto is wel verkoopbaar in Engeland of Nederland. Duitsland en Frankrijk betwijfeld ik ten zeerste, maar dus zeker niet in België.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

