Op 7/10/2010 gaat voor de 9de keer de Rotarydays door op Spa Franchorchamps, en dit uiteraard enkel voor het goede doel.
75 euro per run van 40 minuten, meer info hier :
http://www.rcspa.be/rday/index.php
als Rotarier kan ik jullie dit enkel aanbevelen, ikzelf zal er ook zijn
Bert
Rotary days Spa Franchorchamps
- lotusbert
- Auto: 2-11 / Elan Sprint
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Re: Rotary days Spa Franchorchamps
Ik ga, naar jaarlijkse gewoonte, ook van de partij zijn!!
- lotusbert
Leuk, meestal zijn er nog wel een paar Lotussen, mijn kameraad komt met zijn platte vw, met een 120pk kon ik hem niet bijhouden met de 2-eleven wordt dat wel wat anders...
Bert
Bert
- Exploded
Als dat een GT3 kever is, of eentje met stelling vanachter er in, dan ga je toch nog wat zweten hoor. In de bochten zal het wel gaan, maar Spa heeft nu eenmaal vele rechte stukken.
Ik moet het nog altijd met 120 pony's doen, een mobiele chicane dus, maar ik doe mijn best om opzij te gaan.
Vorig jaar reed er trouwens zowaar een Esprit SE mee. Het was toen ijzig koud, maar droog. 3 of 4 graden warm, maar de harde wind sneed alsof het -10 was.
Ideaal dus voor het materiaal, liep niet warm en toch mooi droog circuit.
De 2 jaren er voor was er hevige regen, dan spelen pk's een minder grote rol en voel ik mij er meer thuis dan anders. Het snelheidsverschil is nog groot maar al een pak meer acceptabel.
Nodeloos om te zeggen dat ik dus jaloers ben op je 2-11. Dim maakte het op Spa met zijn Exige 240 en extra 100kg varkensvlees, sommige GT3's toch wel echt lastig op een trackday half dit jaar. Dat belooft voor een 2-11...
Ik moet het nog altijd met 120 pony's doen, een mobiele chicane dus, maar ik doe mijn best om opzij te gaan.

Vorig jaar reed er trouwens zowaar een Esprit SE mee. Het was toen ijzig koud, maar droog. 3 of 4 graden warm, maar de harde wind sneed alsof het -10 was.
Ideaal dus voor het materiaal, liep niet warm en toch mooi droog circuit.
De 2 jaren er voor was er hevige regen, dan spelen pk's een minder grote rol en voel ik mij er meer thuis dan anders. Het snelheidsverschil is nog groot maar al een pak meer acceptabel.
Nodeloos om te zeggen dat ik dus jaloers ben op je 2-11. Dim maakte het op Spa met zijn Exige 240 en extra 100kg varkensvlees, sommige GT3's toch wel echt lastig op een trackday half dit jaar. Dat belooft voor een 2-11...
- lotusbert
Gisteren onder een stralende zon de trackday van de Rotary meegemaakt in SPA.
Exploded heeft niet helemaal ongelijk : carreras kon ik gemakkelijk achter mij laten GT3's en turbos reden redelijk weg, maar meer omdat hun exitsnelheid uit de bochten groter was dan wat ik durfde, niet wat de 2-eleven aankan.
Topsnelheid boven op kemmel ca 225 incl passagier.
Veel Lotussen gezien, oa een engelse Excel, maar geen Exploded ?? Er waren ook nog enkele waalse CTLB vrienden aanwezig.
Schoon machines gezien : 2x GT40, nieuwe SL gullwing, SL Mclaren, enkele Astons en een hele meute Porsches.
Een aanrader voor volgend jaar voor wie graag op circuit gaat
Bert
Exploded heeft niet helemaal ongelijk : carreras kon ik gemakkelijk achter mij laten GT3's en turbos reden redelijk weg, maar meer omdat hun exitsnelheid uit de bochten groter was dan wat ik durfde, niet wat de 2-eleven aankan.
Topsnelheid boven op kemmel ca 225 incl passagier.
Veel Lotussen gezien, oa een engelse Excel, maar geen Exploded ?? Er waren ook nog enkele waalse CTLB vrienden aanwezig.
Schoon machines gezien : 2x GT40, nieuwe SL gullwing, SL Mclaren, enkele Astons en een hele meute Porsches.
Een aanrader voor volgend jaar voor wie graag op circuit gaat
Bert
- Exploded
Ik ben er idd niet geweest, het is erg druk op het werk. Zeer jammer, maar het voordeel is dat ik nu met Vroemdag kan meedoen 
Toch blijft het spijtig, de Rotary dag brengt altijd heel mooie auto's naar Spa. Je wil er toevallig niet een paar delen met ons Bert?

Toch blijft het spijtig, de Rotary dag brengt altijd heel mooie auto's naar Spa. Je wil er toevallig niet een paar delen met ons Bert?