Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gesloten
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door X-ian »

jokke_vlo schreef:Vooraleer ik als schietschijf dien !!: ik ben duidelijk Lotus fan, en dat boven dat Duitse paard.
:) Ik heb niet de indruk dat je als schietschijf dient :lol: , maar je bent ongewild wel een erg mooi voorbeeld om te gebruiken vrees ik. ;)
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

jokke_vlo schreef:k rijd met Lotus omdat:

- het een echte rijderswagen is, en dus verslavend
- omdat hij anders is
- je niet het dikkenekkerig imago van Porsche etc meedraagt
- Ik hou van de "underdog"positie
- Hij door quasi iedereen als sympathiek gezien wordt
- omdat ik er spontaan verliefd op ben :)
Dat vind ik nu eens 6 doorslaggevende argumenten, die wellicht elke lotusforummer kan onderschrijven. Dat is mooi verwoord, die opsomming.
Alleen vraag ik mij af in hoeverre dat in de toekomst zal blijven, dat sympathieke kantje.
Hoe mooi de getoonde concepten ook zijn, ik blijf met een beetje wrang & dubbelzinnig gevoel wat beteft de gekozen richting van Lotus.
De getoonde concepten staan toch behoorlijk in tegenspraak met wat Bahar in Parijs aanhaalde (*) over 'politiek correcte sportwagens' met een bepaald 'ecologisch gehalte'.

(*) ergens na de fotosessie van Coco met Naomi op 4:38 zie : http://www.youtube.com/watch?v=xJS-6XHL0mY
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

Mijn eerste elise kwam van A....-motors uit drongen (een zekere t verhiest was daar toen nog tewerkgesteld) Ik heb die wagen nieuw gekocht met reeds bij oplevering de sportuitlaat . Na iets MEER dan een jaar (ken je murphy) zuigers verbrand kon nog net 60 km h manken naar mijn werk.

Verhiest (toen al zelfstandig lotus dealer te oostende) is de wagen 400km ver komen ophalen op mijn werk (merci aan de pa van thierry die die dag 800km in een camionette gebold heeft. service he )

Kosten 75 duizend bfr (wat toen een serieus bedrag was he )

GEEN garantie reden 1 meer dan een jaar; reden 2 't was zogezegd mijn fout omdat ik met 95 benzine reed(zoals in het boekje staat) en met sportuitlaat moet je met 98 benzine bollen .

Wat ik nu wil zeggen is dat de betouwbaarheid van lotus erg nauw samengaat met kennis (vb een dealer die bij mod's zegt waar je op dient te letten ) en (wat ook voor mij moeilijk is) rijden zoals ie de fabriek verlaten heeft .

Nu; 2elise's later heb ik geen (hout vasthouden) problemen meer gehad en 't onderhoud is goedkoper dan toen op mijn bmw Z3 .

Ondangs mijn vertrouwen in het lotus-merk kan ik toch wel mensen verstaan die eerst eens de kat uit de boom willen kijken .

Groeten van bart
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Herman schreef:verleden week onderhoud - 30.000 kms europa S 225... -205 euro...
(onderhoud remmen/banden doe ik zelf)-
Jaarlijks onderhoud van Lindsay's Smart For2 kost al bijna 450€ (bij een Mercedes-dealer)

(we zijn veranderd naar een onafhankelijke garage nu - na +1.200€ kosten op 1 jaar)

Uurloon is bij Mercedes Waregem momenteel 65€ (Mercedes Sint-Martens-Latem 52€)
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Hey mannen, als we zo doorgaan gaan ze bij Verhiest en FKM met plezier hun uurloon een beetje aanpassen ... Stop er maar mee !! ;)

Blijven veredelde Toyota's hé :)
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

FastEleven schreef:Blijven veredelde Toyota's hé :)
Binnenkort zijn het veredelde Lexussen, dan mag het wat meer kosten. :D
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
a_fond
Auto: -

Bericht door a_fond »

Lotus-rijders zijn toch mensen die veel aan hun wagen sleutelen.
Zowel verhiest, fkm als fvh leven van deze markteigenschap.
Dit brengt eigenlijk niets op aan lotus zelf.

Nu, ik vind het fantastisch wat Lotus wil doen, maar denk niet dat het realistisch is en dat er nog veel zal veranderen.

Kijk maar naar die Elan:
V6 4.0l supercharged van 450pk
2+2, mid engined, rwd
7 speed dct

Fantastisch prototype en ook de specs zijn heel goed, en dit voor 80ke.
Deze elan bevat veel betere specs dan een carrera en kost minder, zonder de looks te vergelijken, die toch beter zijn. De porsche is een oude wagen in vergelijking met de elan.

We hebben deze willen bestellen, niet de esprit, kon niet. Binnen 1 jaar zullen ze weten wat ze ermee gaan doen.

Esprit is een supercar, maar om in dit segment te verkopen moet je wagen top zijn hoor. Audi en Aston verkopen veel minder, lambo's productie is gezakt van 7k units naar 2k...ok er is crisis, maar niet vergeten dat de f458 en mp4-12c als warme broodjes verkopen...waarom? Omdat in dat segment men het beste koopt.
De doelgroep kijkt naar het beste, niet meer naar de prijs. Ok de lambo is 40ke goedkoper dan de italia, maar de italia is beter en moderner.

Ivm de prijs van de Esprit, 110kpounds...euhm,
152.000euro wanneer men de btw niet vergeet, bijna idem als een 997 turbo, r8 v10 of lp560-4.

De esprit heeft een realistische prijs, elan en elise niet. 350pk uit een 2l voor 45ke of 450pk voor 80ke, dat kan niet. Een ferrari van 5 jaar oud kost die prijs, en Lotus gaat aan die prijs een nieuwe wagen verkopen?

Doe maar! Blijf me wel afvragen hoe Lotus zo'n wagens aan deze prijs gaan kunnen aanbieden...
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Je kan bij elke auto pech hebben en een "maandagmodel" kan veel problemen met zich meebrengen.
Zoveel te meer electronica enz dat erop een auto zit, zoveel te meer kan er kapot gaan. Chance dat er op de huidige Elise en Exige niet te veel van die dingetjes staan. Heb zo al meerdere voorbeelden gekend:
* mijn vader kocht een nieuwe Mégane: van miserie weggedaan
* een kennis kocht een nieuwe BMW 7: meer problemen gehad dan hem lief was
* een kennis kocht een Aston Martin: ongelooflijk veel problemen

En dit kan voorvallen met goedkope, maar ook met dure auto's. Het zou niet mogen, maar het is zo.
M140i & GT3 Touring
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Naast al de 'schiet-schijf' en ander :| :|
Lotus : ' How we're going to do it'
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/253233/
Den Danny in gesprek met een reporter van Autocar .
Lotus makes greencars ..... funcars!!
EXCELSE
Naam: Hans
Auto: Excel SE

Bericht door EXCELSE »

"onderhoudje" aan Porker 911 4S versnellingsbak 4j 90.000km
17000€ :cry:
Gesloten