Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gesloten
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door wimvanbeeck »

Dit zou qua desing evengoed een nieuwe Lotus kunnen geweest zijn, ze lijken allemaal wat op elkaar tegenwoordig, vandaar dat ik graag heb bij grote merken dat er een link naar het verleden gemaakt worden en zo een soort merk look gecreerd wordt, zie naar Aud, Porsche, enz....
Bijlagen
1.jpg
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door electroshock »

wimvanbeeck schreef:Dit zou qua desing evengoed een nieuwe Lotus kunnen geweest zijn, ze lijken allemaal wat op elkaar tegenwoordig,
Mmh, niet helemaal mee eens. Die Exagon is toch heel onzuiver van vorm, vol met plooitjes en hoekjes die er niet echt toe bijdragen. Zowel bv. in de luchthapper vooraan als in de koplampen. Een beetje nog de naweeën van Chris Bangle die blijven doorzinderen in autodesignland. Dan vind ik de nu gepresenteerde Lotussen toch veel strakker en zuiverder van vorm.
wimvanbeeck schreef:Weer een mooi voorbeeld van respect voor het verleden, Porsche lanceert een beperkte versie van de 911 speedster, gewoon prachtig die link tussen verleden en heden..............................waarom kan Lotus dit niet ???
Inderdaad. Dat mis ik wel erg bij Lotus. De speedster is natuurlijk een braaf (& duur) doorslagje van de variantes van weleer.

In de seventies zag Porsche ineens de noodzaak om de 911 te dumpen, dat was toen toch de gedachte, vandaar de presentatie van de 924 en 928. De vormgeving was toen ook ineens radicaal anders dan de gekende 911. Strategisch hebben ze géén fout gemaakt. Enerzijds was de 928 zeer exclusief en duur, anderzijds hadden ze met de 924, later 944, een betaalbaar sportief alternatief, ondanks de spot die met de 924 werd gevoerd. De up-market 928 kon dus perfect in het gamma staan naast de kleinere modellen. Toen ze zagen dat de 911 toch populair bleef is men eigenlijk gestopt met verder ontwikkelen van de 944 en daarna 968-reeks, alhoewel die wagen potentieel genoeg had. Het icoon 911 werd niet gedropt maar evolueerde steeds verder (nu misschien tot vervelens toe).

Ik mis ergens het gezond verstand in de gepresenteerde Lotus line-up, ik wil perfect begrijpen dat men up-market wil en de Elite en Esprit (en ook Eterne) zijn daar perfect voor geschikt. Maar een icoon als de Elise/Exige droppen in plaats van verder te ontwikkelen, dat kan er bij mij niet goed in. En die nieuwe Elise kan mij visueel aan de achterkant nog bekoren, de rest slaat de bal toch behoorlijk mis, van voorbumper tot voorruit scheelt er toch iets fundamenteel (zij heeft warempel grote deuren gekregen, zijn er dan geen sills meer om over te kruipen ?).

Met de huidige Elise/Exige-reeks gewoon te droppen wordt elke band met het verleden doorgeknipt. Donato Coco spreekt zelf over de Elise als dé sportwagenicoon. Qua nieuw ontwerp doet hij er véél te weinig mee. Jammer.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Mr.E »

Wat ik me toch afvraag: gaan we nog meer te zien krijgen... waar blijft die Exige V6?
Zit die nog in de coulissen, of is dat een fata-morgana geweest?
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Tom DC
Berichten: 301
Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:37
Naam: Tom
Auto: (nog) geen Lotus
Locatie: Beveren-Leie

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Tom DC »

ik weet niet of het hier al gepost is, maar dit is ook wel een interessante link : een preview van het nieuwe Lotus Magazine


http://viewer.zmags.com/publication/ddb ... ddb6ceeb/1

€25 WTF :!:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Frederik »

Is de hoogste baas van Mercedes de eerste persoon die de nieuwe Lotus Esprit koopt?

Men spotte op de beursvloer van Parijs hoe Dietze Zetsche aka "Dr Z" zich stiekem in de gloednieuwe Lotus Esprit probeer te wurmen. Zou hij gelijk een order willen plaatsen? Of zou hij alleen maar even spioneren bij de concurrentie?

Dump hier vooral al uw complottheorieën !
Dr%20Z%20probeert%20de%20Lotus%20Esprit.jpg
Dr%20Z%20probeert%20de%20Lotus%20Esprit.jpg (23.13 KiB) 2054 keer bekeken
Bron : AB.nl
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door electroshock »

Frederik schreef:Is de hoogste baas van Mercedes de eerste persoon die de nieuwe Lotus Esprit koopt?
Wil weten aan welke wagens hij juist (geen) motoren moet leveren ?
Laatst gewijzigd door electroshock op 01 okt 2010, 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:
Frederik schreef:Is de hoogste baas van Mercedes de eerste persoon die de nieuwe Lotus Esprit koopt?
Wil weten aan welke wagens hij juist motoren moet leveren ?
AMG motoren in Lotus ... sounds nice ;-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:
electroshock schreef:
Frederik schreef:Is de hoogste baas van Mercedes de eerste persoon die de nieuwe Lotus Esprit koopt?
Wil weten aan welke wagens hij juist motoren moet leveren ?
AMG motoren in Lotus ... sounds nice ;-)
Ik denk het niet, gezien hun major deal met Toyota ... :)
( http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=38&t=2679 )
Wel leuke speculatie ...

Los daarvan ... ik vind de nieuwe Esprit wel mooier dan de Merc SLS
Gebruikersavatar
Mario
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 aug 2009, 23:55
Naam: Mario
Auto: Elise Type 25/Cooper S
Locatie: Izegem

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Mario »

Frederik schreef:Is de hoogste baas van Mercedes de eerste persoon die de nieuwe Lotus Esprit koopt?

Men spotte op de beursvloer van Parijs hoe Dietze Zetsche aka "Dr Z" zich stiekem in de gloednieuwe Lotus Esprit probeer te wurmen. Zou hij gelijk een order willen plaatsen? Of zou hij alleen maar even spioneren bij de concurrentie?

Dump hier vooral al uw complottheorieën !
Dr%20Z%20probeert%20de%20Lotus%20Esprit.jpg
Bron : AB.nl
Idd, hij probeert er zich in te wurmen, maar weet iemand of die vent er al terug uit geraakt is ook? :lol:
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)

Bericht door Red Baron »

Another twitter message from Sniffpetrol:

"I just woke up from a weird dream in which a tiny plastic car maker announced six new models at once like bunch of mad twats. Oh no, wait..."
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gesloten