Lotus Racing official press release
Mike Gascoyne signs five year deal
Hingham, UK - 29th September 2010
In a strong statement of intent about the aspirations of Lotus Racing, soon to become Team Lotus, an announcement has been made today that Chief Technical Officer Mike Gascoyne has signed a five year deal, tying him to the Anglo / Malaysian squad until at least 2015.
Under Mike’s technical direction, Lotus Racing has gone from confirmation of its entry to the 2010 FIA Formula One™ World Championship in September 2009 to its current position of tenth, and is now forging ahead with its 2011 car which will be raced under the Team Lotus name.
Mike Gascoyne “Having started the team from scratch with Tony it was always my intention to finish my career here, so it’s great to have formally agreed a five year deal. I’d like to extend my sincere thanks to Tony, Din, Nasa, Riad and the whole team, and I’m extremely grateful to everyone involved in Lotus Racing for having the confidence to take this into a long-term contract. We’ve had a great start to our partnership together, and I’m looking forward to continuing that for the next five years, and even beyond that.”
Team Principal Tony Fernandes couldn’t hide his delight at securing a long-term deal with Mike, saying “Mike’s five year deal is a major announcement for the whole Lotus Racing team. It shows just how serious we are, not only about how far ahead we are setting our aspirations, but also as a reward to Mike for the incredibly hard work he and the team have already put in to get us from literally four people back in September ’09 to our current position as a serious F1™ player with a very bright future ahead of us. On a personal level, I’ve really enjoyed the last year that we’ve been working together, and I’m very excited about working with Mike for many years to come.”
[F1] Mike Gascoyne signs five year deal
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
[F1] Mike Gascoyne signs five year deal
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Didier
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Contacteer:
Re: [F1] Mike Gascoyne signs five year deal
Voor de mensen die met engels niet uit de voeten kunnen ... zoals ik bvb
... een verkorte NL versie
Gascoyne tekent bij, ondanks onzekerheden
29 september 2010
(bron: GPupdate)
Mike Gascoyne heeft voor vijf jaar bijgetekend bij het team van Lotus. Ondanks de strubbelingen rondom het gebruik van de naam van het team, heeft de technisch directeur toch een krabbel gezet onder een nieuw contract.
Gascoyne was één van de eerste werknemers van het nieuwe team en begon vorig jaar samen met Tony Fernandes aan het opbouwen ervan. De Brit voelt zich duidelijk goed bij Lotus en tekende daarom graag bij. "Toen we het team met Tony vanaf nul opbouwden, was het altijd mijn bedoeling om mijn loopbaan hier te beëindigen", zei Gascoyne. "Dus het is geweldig om een overeenkomst voor vijf jaar te hebben getekend. Ik wil graag mijn dank uitspreken richting het hele team. Ik ben heel dankbaar en heb alle vertrouwen in een contract op lange termijn. Onze samenwerking is geweldig begonnen en ik kijk uit naar de komende vijf jaar en misschien wel meer dan dat."
Ook teambaas Tony Fernandes was vol lof. "Het feit dat Mike voor vijf jaar heeft bijgetekend is een enorme aankondiging voor het team. Het toont aan hoe serieus we zijn en het is een beloning voor het keiharde werk van Mike."

Gascoyne tekent bij, ondanks onzekerheden
29 september 2010
(bron: GPupdate)
Mike Gascoyne heeft voor vijf jaar bijgetekend bij het team van Lotus. Ondanks de strubbelingen rondom het gebruik van de naam van het team, heeft de technisch directeur toch een krabbel gezet onder een nieuw contract.
Gascoyne was één van de eerste werknemers van het nieuwe team en begon vorig jaar samen met Tony Fernandes aan het opbouwen ervan. De Brit voelt zich duidelijk goed bij Lotus en tekende daarom graag bij. "Toen we het team met Tony vanaf nul opbouwden, was het altijd mijn bedoeling om mijn loopbaan hier te beëindigen", zei Gascoyne. "Dus het is geweldig om een overeenkomst voor vijf jaar te hebben getekend. Ik wil graag mijn dank uitspreken richting het hele team. Ik ben heel dankbaar en heb alle vertrouwen in een contract op lange termijn. Onze samenwerking is geweldig begonnen en ik kijk uit naar de komende vijf jaar en misschien wel meer dan dat."
Ook teambaas Tony Fernandes was vol lof. "Het feit dat Mike voor vijf jaar heeft bijgetekend is een enorme aankondiging voor het team. Het toont aan hoe serieus we zijn en het is een beloning voor het keiharde werk van Mike."
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!