18 & 19/09/10 : VAB Autohappening - Circuit Zolder

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gesloten
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Re: 18 & 19/09/10 : VAB Autohappening - Circuit Zolder

Bericht door ovi »

Gisteren mijn extra velgen met semi slicks voor de Tiger gemonteerd en valt een beetje tegen! :( Den David heeft blijkbaar veel te lang met de linker voorband gereden en de linker kant is dus bijna weg! :evil: Bij de Elan had ik na de VAB happening de linker band op de rechter velg gemonteerd en de rechter op de linker zodat ze wel in dezelfde draairichting staan maar dan zit de versleten linkerkant op het rechter wiel aan de binnenkant. Na de vroemdag waren die terug mooi gelijk afgesleten dus goed systeem. 8-)
Na 2 dagen VAB zullen de deze dus versleten zijn en voor de vroemdag monteer ik de 4 Toyo's v/d Elan. ;)
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Vorig jaar was er een (strenge) controle ivm de lichten en de banden. Geen lichten of banden die op de topjes staan => niet rijden!
Ik denk dat je VAB dat ook niet kwalijk kan nemen, aangezien je bijna constant met "derden" in je auto zit. Een beetje veiligheid is dan meer dan op zijn plaats.
Dit even ter info voor diegenen die nog snel het laatste van hun banden willen verslijten. Ik weet niet of die controle er dit jaar ook is, misschien weet FKM meer?
Obi1
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Bericht door Obi1 »

Ik zal er ook bij zijn.
Jammer genoeg nog zonder lotus :cry:
Volgend jaar met!

Misschien ben ik er snel genoeg bij om een ritje te versieren met een exige.
Tot nu toe dus al even kunnen proven van Frederik's Elan, Kevin's Elise SC, en Toere's Elise R :P Oh ja, en dan ook nog de Evora bij Thierry.

Zo ben ik bijna rond en wordt de keuze stilaan duidelijker waar ik naar op zoek ga.

Steven
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Exploded schreef:Vorig jaar was er een (strenge) controle ivm de lichten en de banden. Geen lichten of banden die op de topjes staan => niet rijden!
Ik denk dat je VAB dat ook niet kwalijk kan nemen, aangezien je bijna constant met "derden" in je auto zit. Een beetje veiligheid is dan meer dan op zijn plaats.
Dit even ter info voor diegenen die nog snel het laatste van hun banden willen verslijten. Ik weet niet of die controle er dit jaar ook is, misschien weet FKM meer?
Het is enkel de zijkant v/d linker voorband hé Gert! :roll:
Ook bij mijn Elan was vorig jaar na de 2 dagen VAB happening die linker kant van de slpinternieuwe Toyo's zo goed als weg door vooral de kanaalbocht waar onze toch wel zware Elan wel wat zwaarder de banden afvreet! ;)
Ga deze ook van velg verwisselen en op het loopvlak zit nog wel genoeg op voor 2 dagen denk ik. Ik neem ook nog mijn gewone velgen met de gewone banden mee in de motorhome dus geen probleem. :D
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Weet er al iemand hoe laat we er moeten zijn ? Controle was vorig jaar bij mij heel snel gedaan. Nog geen 30 seconden stil gestaan denk ik.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

weet er iemand of we ook aan de middagpauze kunnen toekomen ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Exploded schreef:Vorig jaar was er een (strenge) controle ivm de lichten en de banden. Geen lichten of banden die op de topjes staan => niet rijden!
zou eens moeten zien of de banden van mijn reserve-velgen nog legaal zijn :?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

XRaid schreef:Weet er al iemand hoe laat we er moeten zijn ? Controle was vorig jaar bij mij heel snel gedaan. Nog geen 30 seconden stil gestaan denk ik.
Om 9h30 is er voor ALLE rijders een VERPLICHTE briefing in de Briefing Room van Circuit Zolder (paarse trap). Om die reden wordt de registratieprocedure dan ook afgesloten om 9h stipt. Voertuigen en/of rijders die op dat ogenblik nog niet zijn geregistreerd moeten er rekening mee houden dat Circuit Zolder pas opnieuw voertuigen op de piste zal toelaten na de briefing en na de officiële start van de oefenritten (vanaf 10h). De wedstrijdleiding moet immers de kans krijgen om ook de laatkomers te kunnen briefen.
Dim schreef:weet er iemand of we ook aan de middagpauze kunnen toekomen ?
Vrees van niet, gezien je in tegengestelde richting het circuit op moet 's morgens, de normale hoofdingang zijn versperd door de standhouders/bezoekers. Misschien best nog es checken via Frédéric?
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Vrees van niet, gezien je in tegengestelde richting het circuit op moet 's morgens, de normale hoofdingang zijn versperd door de standhouders/bezoekers. Misschien best nog es checken via Frédéric?
Vorige jaren was de ingang via de Rea bocht (inclusief administratie), even het circuit volgen en vervolgen onmiddellijk de pits binnenrijden. Ik zie niet in waar je dan tegen de richting gaat moeten rijden ...

In de paddock kun je met auto's niet komen, die staat inderdaad helemaal vol met standhouders.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

FastEleven schreef:
Vorige jaren was de ingang via de Rea bocht (inclusief administratie), even het circuit volgen en vervolgen onmiddellijk de pits binnenrijden. Ik zie niet in waar je dan tegen de richting gaat moeten rijden ...

In de paddock kun je met auto's niet komen, die staat inderdaad helemaal vol met standhouders.
't is inderdaad niet in tegenovergestelde richting ... my bad!

Vorig jaar zijn we het circuit opgekomen vanuit het medical center, waar je normaal ook het circuit kan verlaten... al denk ik niet dat het systeem duivenkot is zijnde iedereen aankomt en vertrekt wanneer hij dat wenst.

rea bocht? rea-nimatiecentrum? ... zoja, dan spreken we over hetzelfde :)

Enkel had ik het verkeerd voor dat je dan met de rijrichting kan meerijden.
Gesloten