Rode pinkers achteraan, legaal?
-
- Auto: Elise S1
Rode pinkers achteraan, legaal?
Ik heb rode pinkers gestoken op achter mn Elise, nu vroeg ik mij af of je er zo mee naar de keuring kan?
Laatst gewijzigd door Frederik op 19 aug 2010, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Reden: titel aangepast
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: rode pinkers
Ja, is geen probleem, vooraan wit of oranje, achteraan oranje of rood.hardtailracer schreef:hoi,
heb rode pinkers gestoken op achter mn elise, nu vroeg ik mij af of je er zo mee naar de keuring kan?
Het technisch reglement artikel 28 is daarover vrij duidelijk:
Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen. (B.S. 28.03.1968)
HOOFDSTUK VI: Constructie
Artikel 28: Lichten en reflectoren (2/4)
Bron : http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art28bDe frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn. Een uit twee dezelfde zijde geplaatste lichten bestaande richtingaanwijzer is toegelaten indien het verspringen van deze lichten van gelijke frequentie is.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Re: Rode pinkers achteraan, legaal?
Ik heb op mijn Mk1 achteraan ook rode pinkers en geen enkel probleem op de keuring. Moet wel gezegd dat ik steeds naar Tienen ga voor de keuring....
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.