oh ooohwww... barst ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Dogzilla
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

oh ooohwww... barst ?

Bericht door Dogzilla »

ik was vanmiddag nog wat m'n interieur uit mekaar aan het vijzen toen ik bij het rondlopen van de auto volgende ster/barst opmerkte, rechtsachteraan... :shock: die zat er een dikke week geleden nog zeer zeker niet, ik vind verder wel geen sporen dat er iemand heeft tegen gezeten of iets dergelijks...

wat moet ik hiervan maken, hoe komt zoiets? moet ik me zorgen maken dat zoiets verder gaat barsten? is dat te herstellen (€€€€€€€?) ?

:| help
Bijlagen
barst.jpg
to add speed add lightness
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Re: oh ooohwww... barst ?

Bericht door thiva »

Kristof, dat lijkt mij schade van een andere wagen. Bv achteruit gereden en zo met de hoek van de bumper je clam geraakt. Dat levert niet noodzakelijk schuurschade op. Ik zie niet in hoe je anders ineens aan zo'n barst komt, tenzij de boel ooit al eens slecht hersteld is.

Wel spijtig. Je beestje stond nog zo mooi. :(

EDIT: Ik denk nog aan iets. Heb je soms iets laten rondslingeren in je koffer?
Zwaardere voorwerpen die los in je koffer liggen kunnen tegen de clam botsen en ze op deze manier beschadigen. Kijk eens binnenin of je geen schade ziet aan de clam. ;)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Heb ik ook. Maar dan wel veel kleiner. Had inderdaad iets in de koffer laten liggen.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

lijkt me alsof er toch iemand heeft tegen gereden, lijkt me een redelijk gemakkelijke herstelling, alleen het spuiten kan wel redelijk wat euro's kosten
Dogzilla

Bericht door Dogzilla »

langs binnen zie ik zo direct geen overeenkomstige schade ... er heeft wel wat spul in de koffer gelegen maar met de trackday vorige week was die quasi leeg (in elk geval niks zwaar in) en verder vlieg ik nu niet de bochten rond à 120 per uur.. straks misschien eens langs FKM rijden. Spuiten is dan gans de rear clam? :shock: 't is misschien dan wel de moment voor een ander kleurtje..
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Lijkt een beetje op de krak die mijn elise opgelopen had toen iemand de achterste clam gebruikte om to stilstand te komen ( was ook niet erg hard...). :evil: :evil:
Ik had het 'geluk' dat de verantwoordelijke een schadeformulier invulde dus was het verzekerings werk. :roll:
Ik geloof dat in principe ze wel een deel van de clam kunnen spuiten (tot aan bepaalde naden.
De mijne is helemaal herspoten geweest omdat er nog een paar kleine blazen in de lak zaten.
Dogzilla

Bericht door Dogzilla »

puh, achterkant kan idd deels herspoten worden, vanaf de scheiding tussen de koffer en achterlichten dan ... 800 euro... gans de rear clam zal nog een goeie klets meer zijn... dik klote :cry:

nen auto dient om mee te rijden en ni om in een garage te laten staan, maar als ze zo gaan beginnen... :evil:
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Dogzilla schreef:puh, achterkant kan idd deels herspoten worden, vanaf de scheiding tussen de koffer en achterlichten dan ... 800 euro... gans de rear clam zal nog een goeie klets meer zijn... dik klote :cry:

nen auto dient om mee te rijden en ni om in een garage te laten staan, maar als ze zo gaan beginnen... :evil:
Dat is wel pech hebben.

Misschien ook eens offerte vragen in een andere garage? Of gedeeltelijke wrap in dezelfde kleur?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

Dogzilla schreef:puh, achterkant kan idd deels herspoten worden, vanaf de scheiding tussen de koffer en achterlichten dan ... 800 euro... gans de rear clam zal nog een goeie klets meer zijn... dik klote :cry:

Wow, veel ping-ping, :shock: men zou voor minder een full-omnium nemen... :(
Sometimes too much is just enough.
Plaats reactie