Ik heb ook wat gekraak op de S1.
Maar ik heb eerder de indruk dat het van rechts vooraan komt en vooral als ik als ik rem.
Voor de rest komt dit redelijk goed overeen.
Eerst 10 min geen probleem, daarna begint het...
Na een wasbeurt of een tochtje door de regen is het gekraak weg. Na een tijdje komt het weer terug.
Kan iemand me daar technisch een beetje met op weg zetten.
merci
Krakend geluid achteraan als auto warm is
-
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
Re: Krakend geluid achteraan als auto warm is
If everything is under control, you're just not going fast enough...
- Christopher
- Naam: Christopher
- Auto: ex Elise S2
Meest waarschijnlijk één van de ball joints die versleten is en na een tijdje bij hitte onder het remmen herrie maakt.
Wat ik ook al heb gehoord voor de S1 is een gelijkaardig geluid door de remblokjes, schijnbaar op te lossen door speciale opvul dingetjes (is al wat ik weet erover
)
Maar deze zou je dan ook in de eerste minuten al moeten horen.
Verder ook als het altijd was, zou ik eerder de schokdemper als schuldige aanduiden. Als dat nog de originele is al zeker.
Conclusie, mijn beste 'gok', uit de ervaring die ik met mijn S2 achteraan heb opgedaan, is dat het de ball joint is. Tenslotte een gelijkaardig soort gewricht aan de toe-link joint die bij mij het probleem was onder de hitte van de uitlaat.
Wat ik ook al heb gehoord voor de S1 is een gelijkaardig geluid door de remblokjes, schijnbaar op te lossen door speciale opvul dingetjes (is al wat ik weet erover

Maar deze zou je dan ook in de eerste minuten al moeten horen.
Verder ook als het altijd was, zou ik eerder de schokdemper als schuldige aanduiden. Als dat nog de originele is al zeker.
Conclusie, mijn beste 'gok', uit de ervaring die ik met mijn S2 achteraan heb opgedaan, is dat het de ball joint is. Tenslotte een gelijkaardig soort gewricht aan de toe-link joint die bij mij het probleem was onder de hitte van de uitlaat.
-
- Naam: Bart Van Pelt
- Auto: Elise S1
ik zal het eens nakijken.
Ik zie dat je van Oelegem bent... Vlak bij mij dus! Ik woon in Schilde.
We moeten eens afspreken!
Ik zie dat je van Oelegem bent... Vlak bij mij dus! Ik woon in Schilde.
We moeten eens afspreken!
If everything is under control, you're just not going fast enough...