Voor de exige rijders : 1800 4cil of 3500 V6?
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Re: Voor de exige rijders : 1800 4cil of 3500 V6?
zo zal ie nooit af-fabriek mogen klinken met dank aan alle politiek-correcte groenen . jammer . groeten van bart
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Klinkt niet slecht, en dat ding gaat ...Marnick schreef:Ter vergelijking: (jullie kennen het vast filmpje wel): Lotus S1 met een V6.
Klinkt een beetje als een boxer motor van Porsche
Maar nu puur naar geluid luisteren, wel ik vind dit persoonlijker mooier en warmer klinken dan de huidige 4 cilinder. Persoonlijke smaak. Daarom om die rede ook ja voor een V6.
http://www.monkeywrenchracing.com heeft trouwens een conversion kit om de Evora motor in de Elise te lepelen. Dus what's new ?

(ze hebben zelfs een turbokitje om een Elise/Exige 555pk te geven

Dan klinkt ie zo :
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
En het zal inderdaad afwachten zijn wie nog Lotus dealer gaat mogen/kunnen zijn.
M140i & GT3 Touring
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Ik kan me moeilijk inbeelden dat Lotus de Belgische dealers zomaar zal laten vallen. Verhiest en Koninckx hebben beiden hun cliënteel en liggen toch erg ver uit elkaar.Capitol schreef:En het zal inderdaad afwachten zijn wie nog Lotus dealer gaat mogen/kunnen zijn.
België zou ook een van de best verkopende Lotus landen zijn op het Europese vaste land ... dus ik denk/hoop dat we ons het minste zorgen moeten maken.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Betreft de dealers, kan ik mijn interpretatie meegeven van wat ik in Oostende te horen kreeg.
Toonzaal waarschijnlijk niet "sjiek" genoeg.
Werkplaats zal onder kritiek komen.
-hoewel ik daar bij Thierry niet direct een reden toe zie als ik vergelijk met de locale BMW concessie.
Combinatie van nieuw en occasie in toonzaal wordt waarschijnlijk niet meer getolereerd.
Er zou van elk model/versie steeds minstens 1 wagen in de toonzaal moeten staan.
Het uurtarief (in België) blijkt in vergelijking met Lotus concessies in andere landen eerder aan de lage kant...?
Tja, als men onderhoudskosten de hoogte gaat injagen, zal men zeker niet veel kleine stadswagens kunnen slijten, en schieten ze hun doel van omzetverhoging wel voorbij. (niet iedereen is of kent een bekwame doe het zelver...)
Volgens mijn bescheiden mening is het huidig uurtarief correct gepositioneerd.
Sorry, ik wijk af van de topic...
Tegenwoordig wordt ook meer en meer gebruik gemaakt van dubbele drukvoeding.
Daarmee bouw je ook in lage toerentallen een mooi koppel en is de overgang naar boost in hogere toerentallen niet bruusk.
Doe mij dus maar een 2.2 4-cilinder Biturbo ...
Stel je voor, een Exige met een compressor voor rijder EN eentje voor de bijrijder, wat een sound

Toonzaal waarschijnlijk niet "sjiek" genoeg.
Werkplaats zal onder kritiek komen.
-hoewel ik daar bij Thierry niet direct een reden toe zie als ik vergelijk met de locale BMW concessie.
Combinatie van nieuw en occasie in toonzaal wordt waarschijnlijk niet meer getolereerd.
Er zou van elk model/versie steeds minstens 1 wagen in de toonzaal moeten staan.
Het uurtarief (in België) blijkt in vergelijking met Lotus concessies in andere landen eerder aan de lage kant...?
Tja, als men onderhoudskosten de hoogte gaat injagen, zal men zeker niet veel kleine stadswagens kunnen slijten, en schieten ze hun doel van omzetverhoging wel voorbij. (niet iedereen is of kent een bekwame doe het zelver...)
Sorry, ik wijk af van de topic...

Tegenwoordig wordt ook meer en meer gebruik gemaakt van dubbele drukvoeding.
Daarmee bouw je ook in lage toerentallen een mooi koppel en is de overgang naar boost in hogere toerentallen niet bruusk.
Doe mij dus maar een 2.2 4-cilinder Biturbo ...
Stel je voor, een Exige met een compressor voor rijder EN eentje voor de bijrijder, wat een sound

Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
De dealer discussie kan eigenlijk beter in de thread "the dawn to a new era" maarja, het is hier begonnen.
en on-topic ...
De combinatie compressor + turbo is ook geen slechte denkpiste. Op die manier geniet je van de hulp van de compressor over het volledige toerental EN de boost van de turbo op iets hogere toeren.
en on-topic ...

De combinatie compressor + turbo is ook geen slechte denkpiste. Op die manier geniet je van de hulp van de compressor over het volledige toerental EN de boost van de turbo op iets hogere toeren.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- elwood
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Contacteer:
Van de engelse uurtarieven kan ik meespreken. Een uurtje aan een Ariel Atom sleutelen en je bent €175 lichter... Dat gaat hier niet lukken denk ik.BDC Peter schreef: Het uurtarief (in België) blijkt in vergelijking met Lotus concessies in andere landen eerder aan de lage kant...?
Maar om on topic te blijven denk ik toch dat je maar moet afwachten tot de V6, waar klaarblijkelijk niemand meer aan twijfelt, er is en kijken hoe het extra gewicht en positionering van de motor de handling gaat beïnvloeden. De extra power zal wel fantastisch leuk zijn. Ik ga er wel van uit dat men bij Lotus niet te ver zal willen wijken van de onnavolgbare wendbaarheid die de huidige exige toch heeft.
Al bij al valt is het zeker dat een V6 sneller wordt op een circuit à la Nordschleife met lange rechte stukken maar of hij een Cup 260 ook de baas zal blijven op een pocketcircuit als Croix valt maar te bezien.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Geef mij maar een Exige met 1.8 motor en compressor. Ons belgisch fiscaal milieu is niet zo gunstig voor auto's met grote cylinderinhoud. Voor de BIV maakt het geen verschil, maar met de jaarlijkse rijtaks wordt de Exige met V6 toch behoorlijk afgestraft. Het blijft ten slotte voor de meesten een 3e of 4e auto ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track