De mijne is ook een RHD en mij valt het al niet eens meer op. Enkel af en toe op een eenbaansweg (in elke richting) dat je iets meer afstand moet houden om het overzicht te houden.
En dan bedenken dat ik af en toe op mijn werk om te parkeren een kaart door een paal moet halen om de slagboom te openen ( en ja die slagbomen hangen nèt te laag ... ). Ook dat lukt zonder teveel moeilijkheden, mits een beetje rekken...
Mij stoort het zeker niet, sterker nog op het circuit vind ik het zelfs fijner!
Kom anders ook een keer bij mij langs maken even een ritje in de 340 (omgeving Den Haag)
Een Elise S1 moet je ook absoluut een keer proberen, meer beleving, al is het alleen al om mee te kunnen discussieren tussen de S1 en S2 rijders
de facto is een 160pk een "gekittelde" 120pk...
Het is hetzelfde rover blok.
de Elise S - R - SC zijn Toyota motoren (met distributieketting, en bulletproof koppakking)
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
er zijn heel wat experts hier op het forum die meer ervaring/kennis hebben dan mij, maar algemeen denk ik dat gesteld kan worden dat de Rover een goede motor is, als je hem goed laat warmdraaien, en niet al te zot mee doet. De koppakking is de grote achillespees van dat blok.
De toyota's zijn zeer betrouwbare, zeer robuste motoren, met als achillespees de versnellingbak bij de hoge vermogensversies met supercharger (220-240-260-280pk).
Maar hierover zijn encyclopedieën geschreven op diverse fora. Met voor- en tegenstanders van elk. Net zoals de Mk1- S2 "vete".
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Vince schreef:Warm rijden is mij als Italiaanse auto-liefhebber volledig natuurlijk. Evenals af laten koelen.
Is het probleem met de koppakking te ondervangen door deugdelijk onderhoud?
Of is het iets dat ieder Roverblok op een gegeven moment krijgt?
Ik heb begrepen van een van de engelstalige sites dat dat voornamelijk met het bouwjaar te maken heeft. De latere (wat dat dan ook mag zijn...) hebben dat probleem schijnbaar niet meer.