Vince stelt zich voor.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:17
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Vince stelt zich voor.
Dag allen,
Bij deze wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben Vincent, 35 jaar oud en woonachtig in het midden van Nederland. Momenteel rijd ik een Maserati Ghibli '94, een Alfa Spider '93 een Fiat 500 2010 en eenVespa PK50XL uit 1984. Zoals je ziet nogal wat Italiaanse pracht en ellende.
Ik ben van huis uit nogal Italiaans georienteerd, naast de voertuigen zijn ook de keuken, de wijnen en het land zelf me erg geliefd.
Zoals gezegd staan Italiaanse auto's bovenaan mijn lijstje. Kort daar achteraan komen Engelse en dan volgt er heel lang niks...
Aangezien ik de Maserati steeds minder ga gebruiken als dagelijks vervoermiddel, hebben we nu dus twee fun-auto's. Dat begint me op te breken. Bovendien is behalve de exclusiviteit, de luxe en de mooie motor ook een Ghibli best een gewone wagen om te rijden. Een echte GT.
Nu zijn we dus aan het orienteren naar een échte fun-auto. En toen kwam de Elise in beeld. Als ik het zo lees heb je behoorlijk veel "bang for your buck", relatief lage running cost tegen wagonladingen vertier. En dat spreek me aan. Bovendien is Lotus in mijn ogen een écht mooi merk. Net als Maserati iets bijzonders en met een rijke racehistorie.
Gisteren zijn we even bij Van Der Kooi in Amsterdam wezen kijken en proef te zitten. Hier een verslagje:
We werden erg enthousiast ontvangen door Jan van der Kooi, die meteen de koe bij de hoorns vatte en hondertuit vertelde over de eigenschappen van de auto's.
Goede verkoper, en gek van zijn product, dat straalde er van af. Prettig wel. Dan heb ik wel eens anders meegemaakt in een showroom.
We hebben rustig de wagen kunnen bekijken, kleppie open, bagageruimte checken. Die viel me eigenlijk alles mee. Op foto's zie je een gat ter grootte van een sporttas waar je het mee moet doen, maar naar de zijkant toe is er ook nog best wat lege ruimte. Dus als je in zachte tassen pakt kan er nog best wat mee.
Vervolgens liet hij zien hoe het dakje er af gaat, daar had ik over de eerste Elise dramatische verhalen over gehoord. Arbeids- en tijd-intensief klusje dat maakt dat wanneer het ineens gaat regenen je beter kunt doorrijden dan het dak er proberen op te doen. Bij de MK2 is dat echter een heel ander verhaal. Staande naast de wagen had Jan het dakje er zo van af, eigenlijk niet veel meer werk dan bij onze huidige Spider.
Vervolgens kregen we een blik in de motor-ruimte. In dit geval een Roverblokje met 160pk. Motoren met vrij veel koppel onderin, en daardoor lekker om me te cruisen. Al met al nog best snel ook.
Door de Honda-bemoeienis behoorlijk betrouwbaar ook. De versie met Toyotamotor is wat hoogtoeriger en nog betrouwbaarder. Hij vertelde dat de meeste van die varianten 1 keer per jaar naar de garage komen voor versie olie en lucht in de banden, that's it. Heel ander verhaal dan een Maserati of alfa dus...
Wat ook een heel ander verhaal zijn de looks. Zo'n MK2 is echt een bruut ding als je er naast staat. Aggressief. Behoorlijk bruut ding als je er zo naast staat. Best een beetje veel zelfs. Ik trek het wel.
Er staat een hele mooie in grijs metallic met rood leer daar, dat is echt een bom om te zien.
Dan komt de instap... Verhaal apart hoor... Je moet echt weten hoe je er in en er uit moet komen anders sta je gewoon voor lul en scheur je nog uit je broek ook.
Toch gelukt en eenmaal zittend viel het interieurtje me niks tegen. Het is lekker racy met kale aluminium delen. Het leer op de stoelen en de deurpanelen geven toch nog iets aan cachet mee.
Ik kan eigenlijk wel goed in zitten. Veel beter dan in de Alfa en de Maserati die we nu hebben. Voor het mooie zou er een stuurnaafverlenger van 3cm tussen mogen en eventueel de pook wat inkorten. Maar zo gaat het ook wel best.
Je zit erg knus met zijn tweeen tegen elkaar aan, dat is wel grappig. En het voelt echt als een sportwagen zo laag als je bij de grond zit. Ik geloof dat er 15 cm tussen de bips en de grond zit.
Al met al een prettige ervaring daar bij Van der Kooi. Er werd ons een proefrit aangeboden, dat gaan we zeker doen. Ik gaf aan er eentje een dag te willen huren, maar ze hebben alleen een MK1 in de verhuur. In Lila.
Die auto is echt anders dan een MK2 dus dat heeftgeen zin om 250 a 300 euro in te gaan steken. We mogen gerust eens een wat uitgebreidere proefrit doen werd ons verteld. Je moest de wagen ook eens voor je eigen deur gezien hebben vond Jan.
Zoals ik al zei, een goed verkoper.
O, niet onbelangrijk. Ka is iets enthousiaster aan het worden over de Elise. Vooral het interieur viel haar erg mee. We gaan binnenkort maar eens een ritje maken daar, dan weten we of we hier de Spider voor weg willen doen.
Als je de verhalen zo hoort zou het geen slechte keus zijn. Wegenbelasting en verzekering zijn een schijntje. Brandstofkosten ook en het onderhoud valt reuze mee. Geen roest en niet leverbare onderdelen. Tja. Ik zie het wel zitten geloof ik...
Als laatste een foto van het huidige monster. Die staat te koop trouwens... Ik ga me eens wat inlezen op die Elise en snel een rit maken. Dat moet de doorslag geven lijkt me.
Bij deze wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben Vincent, 35 jaar oud en woonachtig in het midden van Nederland. Momenteel rijd ik een Maserati Ghibli '94, een Alfa Spider '93 een Fiat 500 2010 en eenVespa PK50XL uit 1984. Zoals je ziet nogal wat Italiaanse pracht en ellende.
Ik ben van huis uit nogal Italiaans georienteerd, naast de voertuigen zijn ook de keuken, de wijnen en het land zelf me erg geliefd.
Zoals gezegd staan Italiaanse auto's bovenaan mijn lijstje. Kort daar achteraan komen Engelse en dan volgt er heel lang niks...
Aangezien ik de Maserati steeds minder ga gebruiken als dagelijks vervoermiddel, hebben we nu dus twee fun-auto's. Dat begint me op te breken. Bovendien is behalve de exclusiviteit, de luxe en de mooie motor ook een Ghibli best een gewone wagen om te rijden. Een echte GT.
Nu zijn we dus aan het orienteren naar een échte fun-auto. En toen kwam de Elise in beeld. Als ik het zo lees heb je behoorlijk veel "bang for your buck", relatief lage running cost tegen wagonladingen vertier. En dat spreek me aan. Bovendien is Lotus in mijn ogen een écht mooi merk. Net als Maserati iets bijzonders en met een rijke racehistorie.
Gisteren zijn we even bij Van Der Kooi in Amsterdam wezen kijken en proef te zitten. Hier een verslagje:
We werden erg enthousiast ontvangen door Jan van der Kooi, die meteen de koe bij de hoorns vatte en hondertuit vertelde over de eigenschappen van de auto's.
Goede verkoper, en gek van zijn product, dat straalde er van af. Prettig wel. Dan heb ik wel eens anders meegemaakt in een showroom.
We hebben rustig de wagen kunnen bekijken, kleppie open, bagageruimte checken. Die viel me eigenlijk alles mee. Op foto's zie je een gat ter grootte van een sporttas waar je het mee moet doen, maar naar de zijkant toe is er ook nog best wat lege ruimte. Dus als je in zachte tassen pakt kan er nog best wat mee.
Vervolgens liet hij zien hoe het dakje er af gaat, daar had ik over de eerste Elise dramatische verhalen over gehoord. Arbeids- en tijd-intensief klusje dat maakt dat wanneer het ineens gaat regenen je beter kunt doorrijden dan het dak er proberen op te doen. Bij de MK2 is dat echter een heel ander verhaal. Staande naast de wagen had Jan het dakje er zo van af, eigenlijk niet veel meer werk dan bij onze huidige Spider.
Vervolgens kregen we een blik in de motor-ruimte. In dit geval een Roverblokje met 160pk. Motoren met vrij veel koppel onderin, en daardoor lekker om me te cruisen. Al met al nog best snel ook.
Door de Honda-bemoeienis behoorlijk betrouwbaar ook. De versie met Toyotamotor is wat hoogtoeriger en nog betrouwbaarder. Hij vertelde dat de meeste van die varianten 1 keer per jaar naar de garage komen voor versie olie en lucht in de banden, that's it. Heel ander verhaal dan een Maserati of alfa dus...
Wat ook een heel ander verhaal zijn de looks. Zo'n MK2 is echt een bruut ding als je er naast staat. Aggressief. Behoorlijk bruut ding als je er zo naast staat. Best een beetje veel zelfs. Ik trek het wel.
Er staat een hele mooie in grijs metallic met rood leer daar, dat is echt een bom om te zien.
Dan komt de instap... Verhaal apart hoor... Je moet echt weten hoe je er in en er uit moet komen anders sta je gewoon voor lul en scheur je nog uit je broek ook.
Toch gelukt en eenmaal zittend viel het interieurtje me niks tegen. Het is lekker racy met kale aluminium delen. Het leer op de stoelen en de deurpanelen geven toch nog iets aan cachet mee.
Ik kan eigenlijk wel goed in zitten. Veel beter dan in de Alfa en de Maserati die we nu hebben. Voor het mooie zou er een stuurnaafverlenger van 3cm tussen mogen en eventueel de pook wat inkorten. Maar zo gaat het ook wel best.
Je zit erg knus met zijn tweeen tegen elkaar aan, dat is wel grappig. En het voelt echt als een sportwagen zo laag als je bij de grond zit. Ik geloof dat er 15 cm tussen de bips en de grond zit.
Al met al een prettige ervaring daar bij Van der Kooi. Er werd ons een proefrit aangeboden, dat gaan we zeker doen. Ik gaf aan er eentje een dag te willen huren, maar ze hebben alleen een MK1 in de verhuur. In Lila.
Die auto is echt anders dan een MK2 dus dat heeftgeen zin om 250 a 300 euro in te gaan steken. We mogen gerust eens een wat uitgebreidere proefrit doen werd ons verteld. Je moest de wagen ook eens voor je eigen deur gezien hebben vond Jan.
Zoals ik al zei, een goed verkoper.
O, niet onbelangrijk. Ka is iets enthousiaster aan het worden over de Elise. Vooral het interieur viel haar erg mee. We gaan binnenkort maar eens een ritje maken daar, dan weten we of we hier de Spider voor weg willen doen.
Als je de verhalen zo hoort zou het geen slechte keus zijn. Wegenbelasting en verzekering zijn een schijntje. Brandstofkosten ook en het onderhoud valt reuze mee. Geen roest en niet leverbare onderdelen. Tja. Ik zie het wel zitten geloof ik...
Als laatste een foto van het huidige monster. Die staat te koop trouwens... Ik ga me eens wat inlezen op die Elise en snel een rit maken. Dat moet de doorslag geven lijkt me.
Laatst gewijzigd door Frederik op 13 jul 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto geüpload naar het forum zelf -> tip : zie howto in 1e subforum
Reden: foto geüpload naar het forum zelf -> tip : zie howto in 1e subforum
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Vince stelt zich voor.
Welkom Vince...
Wees wel op je hoede, want eens hier op het forum, dan ben je niet meer te houden.
Leuk dat je u zo uitgebreid voorstelde ... echt leuk, plezant om lezen!
ps. het is hier de gewoonte om foto's op het forum zelf te uploaden, bijwijze van verwelkoming heb ik het nu even voor U gedaan.
Wees wel op je hoede, want eens hier op het forum, dan ben je niet meer te houden.
Leuk dat je u zo uitgebreid voorstelde ... echt leuk, plezant om lezen!
ps. het is hier de gewoonte om foto's op het forum zelf te uploaden, bijwijze van verwelkoming heb ik het nu even voor U gedaan.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:17
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Re: Vince stelt zich voor.
Tweemaal dank! 

- Hans340R
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
- Auto: Exige Cup 260
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Vince stelt zich voor.
Welkom medelandgenoot en Lotus & Vespaliefhebber! (heb ook een vespa 50 uit 1970)
Als je puur voor het rijden wil gaan kan je niet om Lotus heen!
Als je een keer wil rijden in een hardcore Lotus, geen probleem en hij staat nog te koop ook
Als je puur voor het rijden wil gaan kan je niet om Lotus heen!
Als je een keer wil rijden in een hardcore Lotus, geen probleem en hij staat nog te koop ook

- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Vince stelt zich voor.
Waw die Maserati is mega.
Misschien kunnen we tot een deal komen met mijn zwarte Exige s
In ieder geval welkom en veel fun op het forum
Misschien kunnen we tot een deal komen met mijn zwarte Exige s
In ieder geval welkom en veel fun op het forum
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Vince stelt zich voor.
Kunnen wij het wel toestaan de Pascal aanstalten maakt om vreemd te gaan?vasseur schreef:Waw die Maserati is mega.
Misschien kunnen we tot een deal komen met mijn zwarte Exige s
In ieder geval welkom en veel fun op het forum
Goede vrienden houden vrienden in het oog hé

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Vince stelt zich voor.














Ik ga deze zomer naar de Spaghetti vreters op reis







Wel met de Exige
Een maserati staat bij mij helaas ook op mijn verlang lijstje

-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:17
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Re: Vince stelt zich voor.
Bedankt voor het warme welkom!
Oei. Ik heb net een afspraak gemaakt voor een proefritje in een 111S voor aanstaande maandag.
Dat gaat vast tegen vallen...
...wanneer ik weer in de Maserati zit.
Oei. Ik heb net een afspraak gemaakt voor een proefritje in een 111S voor aanstaande maandag.
Dat gaat vast tegen vallen...
...wanneer ik weer in de Maserati zit.

- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Vince stelt zich voor.
Meer nog dan je denkt!Vince schreef:Bedankt voor het warme welkom!
Oei. Ik heb net een afspraak gemaakt voor een proefritje in een 111S voor aanstaande maandag.
Dat gaat vast tegen vallen...
...wanneer ik weer in de Maserati zit.

Welkom. En een mooie Maserati.
Nu de Lotus nog

- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Vince stelt zich voor.
Als het over vrouwen gaat, kiest ik beslist voor Italië boven de UK.
Maar op het vlak van auto's, ga je eindelijk de goede richting uit.
Welkom,
En ja hoor, ik reed ooit nog met een 1962 Vespa VBB2T 150 cc ...
Maar op het vlak van auto's, ga je eindelijk de goede richting uit.
Welkom,
En ja hoor, ik reed ooit nog met een 1962 Vespa VBB2T 150 cc ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

