News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Bericht door wimvanbeeck »

Yves,

is dit je nieuwe kleur?

Nog enkele betere foto's
Bijlagen
1806578-2.jpg
1806578-1.jpg
1806578-4t.jpg
1806578-4t.jpg (3.95 KiB) 2826 keer bekeken
Laatst gewijzigd door wimvanbeeck op 07 jul 2010, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Inderdaad Herman dat zou het moeten worden, maar dan wel nog met black pack erbij. Afwachten om het resultaat IRL te zien. (nog een 4-tal weken)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Yves schreef:Inderdaad Herman dat zou het moeten worden, maar dan wel nog met black pack erbij. Afwachten om het resultaat IRL te zien. (nog een 4-tal weken)
Is dat niet hetzelfde kleur van Chris zijn Elise (Chris dat bij FVH Motors werkt)?
DSC_0324 (Large).jpg
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Inderdaad, maar dan de nieuwe uitvoering.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Yves schreef:Inderdaad, maar dan de nieuwe uitvoering.
Is knap, al is de wagen iets lichter dan op de foto. Zou es een kleurcorrectie moeten doen, maar wilde snel posten.

Ik vind Chris zijn Elise trouwens een erg maf dingetje...
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Ik heb gister gereden met de nieuwe Elise R MKIII
En ik moet zeggen hij erg mooi! 8-) Duidelijk mooier en strakker dan haar voorganger de MKII, de waarde zal waarschijnlijk behoorlijk zakken van dat model..

Maar goed, als het goed is rijd hij er niet anders op maar de beleving is er wel uit! Wat een volwassen auto is het geworden (ik had zelf nog nooit met een Elise MKII gereden) Hij stuurt zoals een Lotus dat natuurlijk wel maar ikzelf zoekt wat meer beleving in een auto en dat heb ik niet gevonden in deze R de powerband is ook veels te kort (6500 - 8000 :? ) misschien geeft een SC wat meer plezier of gewoon een 1,6 want (in Nederland) €9000,- meer vind ik deze R het niet waard.

Tja dan kom je op die lange discussie MKI vs MKII dat blijft persoonlijk, maar ik ga op zoek naar een goed regenpak want de 340R ga ik hier niet voor inruilen dan maar geen dak boven mijn hoofd! Maar een plaatje blijft het! Super facelift van Lotus!!
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!

George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:

"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."

Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.

"Te genieten zolang het nog duurt".
Obviously, youre not a golfer
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

bAAx schreef:Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!

George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:

"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."

Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.

De Elise 1.6 is zuiniger op, ........... papier, maar wat in werkelijkheid, ik ben met 2 andere Lotus fanaten 1 week gaan rondtoeren in het Zwarte Woud, zeer mooie ritten gedaan, ik met de Elise 1.6, de 2 andere met een Elise MK I met een korte versnellingsbak ( 1 van 2000 met 50.000 km en 1 van 97 met 110.000 km ), resultaat over meer dan 3.000 km, bij elke tank beurt moest ik ongeveer 1 liter méér tanken op dan ongeveer 400 km afgelegd ( de 2 MK I's verbruikten hetzelfde ), telkens opnieuw, zelfs bij lange ritten op de snelweg zelfde resultaat, niet tegenstaande mijn 6° versnelling, enkel bij de laatste gemeenschappelijk tankbeurt had ik een voor deel van 0.5 liter en dat was toen we 400 km in de gietende regen gereden hebben, dus wat hebben we gewonnen qua Elise op 14 jaar tijd:

trager, niet zuiniger, betere remmen ( ABS )
wel WATERDICHT en ......................mooier ? !!!!
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

wimvanbeeck schreef:
bAAx schreef:Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!

De Elise 1.6 is zuiniger op, ........... papier, maar wat in werkelijkheid, ik ben met 2 andere Lotus fanaten 1 week gaan rondtoeren in het Zwarte Woud, zeer mooie ritten gedaan, ik met de Elise 1.6, de 2 andere met een Elise MK I met een korte versnellingsbak ( 1 van 2000 met 50.000 km en 1 van 97 met 110.000 km ), resultaat over meer dan 3.000 km, bij elke tank beurt moest ik ongeveer 1 liter méér tanken op dan ongeveer 400 km afgelegd ( de 2 MK I's verbruikten hetzelfde ), telkens opnieuw, zelfs bij lange ritten op de snelweg zelfde resultaat, niet tegenstaande mijn 6° versnelling, enkel bij de laatste gemeenschappelijk tankbeurt had ik een voor deel van 0.5 liter en dat was toen we 400 km in de gietende regen gereden hebben, dus wat hebben we gewonnen qua Elise op 14 jaar tijd:

trager, niet zuiniger, betere remmen ( ABS )
wel WATERDICHT en ......................mooier ? !!!!
De airbox maakt ca.1l /100 km
Die eraf halen en opnieuw testen
Obviously, youre not a golfer
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

De nieuwe Elise is 200 kilo zwaarder dat is het verschil!
Plaats reactie