News from Lotus : The dawn of a new era
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Proton Unveils Five-Year Transformation Plan for LotusEXCELSE schreef:"3 door sports car"
Zit er een nieuwe Excel of een Elan+2 in de pipeline????![]()
3 deuren = motor vooraan!!!
http://news.motorstop.asia/malaysia/proton-unveils-five -year-transformation-plan-for-lotus/
Lotus zal een 3 deurs versie maken van de in Geneve getoonde Emas Hybrid , de aandrijving en het 'platform' zal hetzelfde zijn voor zowel de Lotus als de Proton .
De Lotus zal méér premium afgewerkt worden , zowel binnen als buiten en zal als 'Lotus' verkocht worden .
De Proton wordt een 5 deurs die de 'looks' , het platform en de aandrijving krijgt van de in Geneve getoonde Emas Concept .
Beide versies moeten binnen de 18 tot max 24 maanden produktie klaar zijn .
- Bijlagen
-
- Lotus_Engineering_Geneva2010_dsccrop_480_300_85_0_center.jpg (63.18 KiB) 4896 keer bekeken
Lotus makes greencars ..... funcars!!
- EXCELSE
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
- Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Iemand die ik ken heeft een "klapke" gedaan met de Lotus mensen op Goodwood en bij het aankaarten van een V8 GT kwam een veelzegende brede glimlach op hun gezicht met de woorden "I can neither confirm nor deny"...."it will be interesting"...
Een 3 deurs coupe zou niet op het programma staan volgens hen.
Een 3 deurs coupe zou niet op het programma staan volgens hen.
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Nog niemand die de persberichten in de 'Malaysian' pers volledig gelezen geeft 
http://paultan.org/2010/06/22/lotus-unv ... d-porsche/
kan er iemand dit 'belangrijk' bericht volledig overnemen of vertalen A.U.B.

http://paultan.org/2010/06/22/lotus-unv ... d-porsche/
kan er iemand dit 'belangrijk' bericht volledig overnemen of vertalen A.U.B.

Lotus makes greencars ..... funcars!!
- EXCELSE
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 apr 2010, 22:54
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
- Locatie: Brugge-Kortrijk-Saint Valery sur Somme
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Mijn analyse (voor wat het waard is) van alle persartikelen en rekening houdende dat de helft van wat in deze artikelen ook maar veronderstellingen zijn van de journalist, is het volgende.
Om het simpel en verstaanbaar te houden
-Nieuwe Esprit V8 of V10
-Nieuwe Excel V8
Beiden met DSG, actieve ophanging, actieve spoilers.....
Van binnen veel speelgoed en weide vol dooie koeien.
Dikke owners handbook.
-Nieuwe "hippe" (lees dure) stadswagen zoals Aston Cygnet.
En nu maar wachten op Parijs!
Om het simpel en verstaanbaar te houden
-Nieuwe Esprit V8 of V10
-Nieuwe Excel V8
Beiden met DSG, actieve ophanging, actieve spoilers.....
Van binnen veel speelgoed en weide vol dooie koeien.
Dikke owners handbook.
-Nieuwe "hippe" (lees dure) stadswagen zoals Aston Cygnet.
En nu maar wachten op Parijs!
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Holy sh*t,
ze nemen Bob Lutz aan boord :
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=871491
Donato Coco kon ik nog enigszins begrijpen (al was het maar voor zijn baanbrekend werk om Citroën op de juiste designsporen te zetten, alvorens hij naar Ferrari zoefde). Maar Lutz ?
De oplopende rekening voor dure sigaren tijdens de CEO-meetings kunnen ze al inplannen voor de komende jaren.
Volgens mij investeren ze beter in jonge ingenieurs dan in oude marketeers.
Hoog tijd voor een schietgebedje. Of hopen op één of andere nederlandse spykerprins die Lotus straks zal redden.
ze nemen Bob Lutz aan boord :
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=871491
Donato Coco kon ik nog enigszins begrijpen (al was het maar voor zijn baanbrekend werk om Citroën op de juiste designsporen te zetten, alvorens hij naar Ferrari zoefde). Maar Lutz ?
De oplopende rekening voor dure sigaren tijdens de CEO-meetings kunnen ze al inplannen voor de komende jaren.
Volgens mij investeren ze beter in jonge ingenieurs dan in oude marketeers.
Hoog tijd voor een schietgebedje. Of hopen op één of andere nederlandse spykerprins die Lotus straks zal redden.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Maar wat Lutz betreft ben ik toch heel ongerust.
Even polemisch dus.
Maar ik zal het voorlopig heel even positief bezien: groot voordeel is dat de man niet meer lang zal meegaan. Dat hij dan maar vooral zoveel mogelijk deuren opent, en zo weinig mogelijk deuren dichtknalt.
OK, hij is niet in zijn eentje verantwoordelijk voor alle miserie (of succes, just a matter of view) bij GM. Maar toch. Hij raaskalde vaak maar wat. En velen namen zijn onzin voor waar aan. (Was de nieuwe Opel GT aka. Pontiac Solstice als opvolger van de Speedster ook niet een ingeving van Lutz ? Eureka ! Er zijn in totaal 41 meer GT's verkocht dan Speedsters. Een mooi voorbeeld hoe de bling-marketing het wint van de hardcore-engineering.
Voor mij blijft hij voorlopig niet meer dan een man van de mooie looks en een opperbeste praatjesmaker.
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... elserie=GT
http://nieuws.auto.nl.msn.com/verkoopci ... =Speedster).
Een off-topic linkje om er eens goed mee te lachen, zolang het kan: http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/General_Motors
Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben verre van een GM-hater, maar een amateur met zelfs een boontje voor afgeleide GM-gerelateerde producten als daar zijn de HPC-& JPE-versies van de seven.
Voor wie zich wil verdiepen in de Lutz van de laatste jaren:
-oho, we blijven er mee opgescheept:
http://fastlane.gmblogs.com/archives/20 ... e_yet.html
-Obama zal in Detroit wel een standbeeld voor hem onthullen:
http://www.autojunk.nl/2008/03/interview-met-bob-lutz
-en in 2007 nog argeloos jetting around:
http://fastlane.gmblogs.com/archives/20 ... round.html
Geef mij maar Nicolas G. Hayek aka. Mr. Swatch, dat was een fantastische ziener.
Terwijl Lutz, the car guy, een morbide fantast is. Hij zou zelfs een V12 in een Lotus wringen.
Dawn of a new era or rather dusk of an old one ?
Ik kijk met spanning uit naar het vervolg.
Even polemisch dus.
Maar ik zal het voorlopig heel even positief bezien: groot voordeel is dat de man niet meer lang zal meegaan. Dat hij dan maar vooral zoveel mogelijk deuren opent, en zo weinig mogelijk deuren dichtknalt.
OK, hij is niet in zijn eentje verantwoordelijk voor alle miserie (of succes, just a matter of view) bij GM. Maar toch. Hij raaskalde vaak maar wat. En velen namen zijn onzin voor waar aan. (Was de nieuwe Opel GT aka. Pontiac Solstice als opvolger van de Speedster ook niet een ingeving van Lutz ? Eureka ! Er zijn in totaal 41 meer GT's verkocht dan Speedsters. Een mooi voorbeeld hoe de bling-marketing het wint van de hardcore-engineering.

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... elserie=GT
http://nieuws.auto.nl.msn.com/verkoopci ... =Speedster).
Een off-topic linkje om er eens goed mee te lachen, zolang het kan: http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/General_Motors
Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben verre van een GM-hater, maar een amateur met zelfs een boontje voor afgeleide GM-gerelateerde producten als daar zijn de HPC-& JPE-versies van de seven.

Voor wie zich wil verdiepen in de Lutz van de laatste jaren:
-oho, we blijven er mee opgescheept:
http://fastlane.gmblogs.com/archives/20 ... e_yet.html
-Obama zal in Detroit wel een standbeeld voor hem onthullen:
http://www.autojunk.nl/2008/03/interview-met-bob-lutz
-en in 2007 nog argeloos jetting around:
http://fastlane.gmblogs.com/archives/20 ... round.html
Geef mij maar Nicolas G. Hayek aka. Mr. Swatch, dat was een fantastische ziener.
Terwijl Lutz, the car guy, een morbide fantast is. Hij zou zelfs een V12 in een Lotus wringen.
Dawn of a new era or rather dusk of an old one ?
Ik kijk met spanning uit naar het vervolg.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Autoexpress heeft het Lotus Hotwheels concept gemixt met een Gallardo en tovert zo een nieuwe Esprit te voorschijn:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... blitz.html
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
Die photoshop bestaat al een hele tijd hoor.electroshock schreef:Autoexpress heeft het Lotus Hotwheels concept gemixt met een Gallardo en tovert zo een nieuwe Esprit te voorschijn: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... blitz.html
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: News from Lotus : The dawn of a new era
TJa, bij gebrek aan juisters zullen we het tot Parijs met zo een prentjes moeten doen.Het mocht natuurlijk mooi zijn moest Lotus een tipje van de sluier lichten en haar Stonehenge-campagne wat opfleuren ...
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs