Ik dacht Herman dat de nieuwe norm alleen geld vanaf 2011 voor een volledig nieuw model en niet voor een andere versie van een bestaand model.Herman schreef:Lotus zal géén grote motor veranderingen of upgrades aan de evora motor toepassen "volgens mij" want ze zullen waarschijnlijk al moeilijkheden genoeg hebben om deze (enigzins verouderde) motor door de terug véél strengere 2011 emissie normen te krijgen...
Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Er is maar een facelift geweest in 2010, als Lotus jaarlijks updated dan zullen ze kopers verliezen. Het is nu net leuk om met een Lotus te rijden (naast alle andere voordelen) omdat deze niet al teveel veranderen van model.T_085 schreef:- Exige MY2011 -> Dezelfde aero aanpassingen zoals de Elise met hier en daar een kleine wijziging, misschien een 192 versie zoals pre- 2007 met minder co2.
Misschien dan toch de nieuwe reeds lang aangekondigde Esprit ...
Maar vermoedelijk de Evora Cabrio (concept?)
Misschien een Evora CUP (hadden enkele forumleden die niet gespot bij een onaangekondigd fabrieksbezoek) zijn ook een mogelijkheid.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Dim
- Auto: Exige S 240
De Evora Cup stond een tijdje geleden al bij Verhiest....
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Niet de CUP om te racen, maar een CUP zoals de Exige CUP ... ?Dim schreef:De Evora Cup stond een tijdje geleden al bij Verhiest....
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Hendrik
- Naam: Hendrik
- Auto: Elise MK1
Een camion zal het niet zijn zeker?
Misschien de Toyota Venza (Crossover) die Lotus Engineering heeft onder handen genomen (tenzij deze al eens eerder is getoond?)?

Misschien de Toyota Venza (Crossover) die Lotus Engineering heeft onder handen genomen (tenzij deze al eens eerder is getoond?)?
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
*Lotus iQ met lichte 'body' net als Venza Concept
*Lotus Range Extender in een of ander model van een 'client' autobouwer

Lotus makes greencars ..... funcars!!
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Lotus Cars heeft een stand en niet Lotus Engineering, dat zijn feitelijk twee verschillende bedrijven onder Lotus Group.co-driver schreef:*Lotus iQ met lichte 'body' net als Venza Concept![]()
Dus ik den niet dat er een ander merk/type zal staan op de Lotusstand, tenzij er ook een Lotus Engineering stand is.
Lotus Engineering is zeer karig met informatie, als je voor verschillende merken/bedrijven wil werken dan moet je discretie garanderen. Andere bedrijven willen ook niet altijd zomaar blootgeven dat ze ontwikkeling hebben uitbesteed.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
Wat mogen we dus zeker verwachte op het salon....een motor die de 1.8 Toyota gaat vervangen, ik gok op een nieuwe Toyota 2.0 turbo met zo'n 211 pk ( 2.500 BIV ) om te beginnen, misschien ook een 2.0 instap versie voor de Evora ? ( denk aan de algemene CO2 uitstoot )
En dan toch de Elise en Exige V6, trouwen in mijn New Elise 1.6 is de koffer bak ruim verkleind tov de vorige, met een grote, te grote uitsparing voor de uitlaat, dit kan op een toekomstige V6 of turbo ( meer plaats ) op de uitlaatkollector wijzen.
Dan zal er ook wel een facelift van de Exige komen met de nieuw motoren ( 2.0 turbo en V 6 ) zoals de New Elise nu de nieuwe 1.6 kreeg.
En als we dan toch mogen dromen............een Lotus compressor op de 1.6 ( Elise 1.6 C ) die later ook als kit leverbaar wordt voor 5.000 euro met 163 pk ( lage BIV ) maar ik vrees dat ook bij andere fabrikanten de turbo de compressor gaat verdringen en dit ivm zuiniger in deellast dus minder CO2 tijdens de test.
En dan toch de Elise en Exige V6, trouwen in mijn New Elise 1.6 is de koffer bak ruim verkleind tov de vorige, met een grote, te grote uitsparing voor de uitlaat, dit kan op een toekomstige V6 of turbo ( meer plaats ) op de uitlaatkollector wijzen.
Dan zal er ook wel een facelift van de Exige komen met de nieuw motoren ( 2.0 turbo en V 6 ) zoals de New Elise nu de nieuwe 1.6 kreeg.
En als we dan toch mogen dromen............een Lotus compressor op de 1.6 ( Elise 1.6 C ) die later ook als kit leverbaar wordt voor 5.000 euro met 163 pk ( lage BIV ) maar ik vrees dat ook bij andere fabrikanten de turbo de compressor gaat verdringen en dit ivm zuiniger in deellast dus minder CO2 tijdens de test.
- Yves
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Contacteer:
Wim ,ik hoop alvast op een SC mogelijkheid voor de 1600.
Voor de rest denk ik ook dat ze de 1800 zullen gaan vervangen voor iets anders. Ben er alleen niet van overtuigd of dit een goede stap zal zijn. Want vroeger was er de lichtgewicht wagen met relatief lichte motor en toch super prestaties, maar zie stilaan vanalles opduiken (airbag, server, centrale vergendeling, abs, ...) Natuurlijk kunnen ze anderzijds niet vanonder de concu die het wel allemaal heeft. Maar misschien kopen we juist daarom ook geen concurent.
Nu ja de toekomst zal het wel allemaal uitwijzen.
Voor de rest denk ik ook dat ze de 1800 zullen gaan vervangen voor iets anders. Ben er alleen niet van overtuigd of dit een goede stap zal zijn. Want vroeger was er de lichtgewicht wagen met relatief lichte motor en toch super prestaties, maar zie stilaan vanalles opduiken (airbag, server, centrale vergendeling, abs, ...) Natuurlijk kunnen ze anderzijds niet vanonder de concu die het wel allemaal heeft. Maar misschien kopen we juist daarom ook geen concurent.
Nu ja de toekomst zal het wel allemaal uitwijzen.

- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
niet en toch veelzeggende tip van Lotus : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 43&p=35074
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End