Volkswagen is weer aan het flirten met Proton
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Volkswagen is weer aan het flirten met Proton
De overnamedrift bij VW lijkt nog niet te zijn overgewaaid. Nadat eerder deze week Italdesign Giugiaro voor 90% in handen viel van de Duitsers, zijn ze nu weer (en weer) in gesprek met het Maleisische merk dat onder meer eigenaar is van Lotus.
Volkswagen gaf eerder al openlijk toe dat ze opzoek zijn naar wat extra merken. En de inkt van de Giugiaro-deal is nog niet droog of VW zit alweer in Maleisië om met Proton wat zaken te regelen.
Waarschijnlijk wordt het geen complete overname (Lotus-fanaten kunnen dus opgelucht ademhalen), maar gaan de twee bedrijven verschillende technieken met elkaar uitwisselen. Proton zou wel interesse hebben in VAG-platforms en VW kan wellicht goedkope autootjes met Proton-badge uitbrengen. Dit zei een topman van het merk, nadat bekend werd gemaakt dat Proton het eerste kwartaal van dit jaar winst heeft geboekt. Binnen twee weken komen ze met meer info over de deal naar buiten, dus tegen die tijd doen we even een update. (bron: Forbes)
Volkswagen gaf eerder al openlijk toe dat ze opzoek zijn naar wat extra merken. En de inkt van de Giugiaro-deal is nog niet droog of VW zit alweer in Maleisië om met Proton wat zaken te regelen.
Waarschijnlijk wordt het geen complete overname (Lotus-fanaten kunnen dus opgelucht ademhalen), maar gaan de twee bedrijven verschillende technieken met elkaar uitwisselen. Proton zou wel interesse hebben in VAG-platforms en VW kan wellicht goedkope autootjes met Proton-badge uitbrengen. Dit zei een topman van het merk, nadat bekend werd gemaakt dat Proton het eerste kwartaal van dit jaar winst heeft geboekt. Binnen twee weken komen ze met meer info over de deal naar buiten, dus tegen die tijd doen we even een update. (bron: Forbes)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Volkswagen is weer aan het flirten met Proton
Binnenkort de VAG 1.4 T(SI) in de Elise ? 
Compressor + turbo zie ik wel zitten hoor ... die halen tegenwoordig bijna 200pk en zijn ZEER potent

Compressor + turbo zie ik wel zitten hoor ... die halen tegenwoordig bijna 200pk en zijn ZEER potent

TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
en dan in combi met een DSG 7-bak......voor binnen een paar jaar in een Elise S3, VAG heeft ook de nodige motoren en DSG bakken voor in de Evora en Esprit, V6-8-10-12Frederik schreef:Binnenkort de VAG 1.4 T(SI) in de Elise ?
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Of misschien komt er dan eindelijk eens een VW op de weg met fatsoenlijke wegligging??? 

- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Klinkt goed, niet?wimvanbeeck schreef:en dan in combi met een DSG 7-bak......voor binnen een paar jaar in een Elise S3, VAG heeft ook de nodige motoren en DSG bakken voor in de Evora en Esprit, V6-8-10-12

Al vrees ik dat ze toch moeilijk gaan doen (eisen stellen?) want de Lotus Esprit wordt volgens mij een regelrechte concurent van hun eigenste Audi R8 V8 & V10 en de Lamborghini Gallardo / Murcielago.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Volgens mijn bescheiden mening is't VW voor een groot deel te doen om 'goedkoop' Volkswagens te bouwen voor Maleisie en omstreken
en zo dure invoer-taksen vermijden .
Bij Proton zoeken ze naar een Europese autobouwer om hun eigen wagens te verbeteren en aan de 'wensen' van Europese kopers aan te passen , en in eigen land om één bepaalde hyper moderne 'plant' op volle toeren auto's te laten produceren.

en zo dure invoer-taksen vermijden .
Bij Proton zoeken ze naar een Europese autobouwer om hun eigen wagens te verbeteren en aan de 'wensen' van Europese kopers aan te passen , en in eigen land om één bepaalde hyper moderne 'plant' op volle toeren auto's te laten produceren.

Lotus makes greencars ..... funcars!!
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
In bepaalde continenten doen ze al erg lang wat ze hier in België/Europa ook dringend moeten gaan doen ...
De import flink belasten om zo de locale industrie een zetje te geven en het verhuizen van producties naar lageloonlanden van Europese bedrijven grotendeels tegen te gaan.
De import flink belasten om zo de locale industrie een zetje te geven en het verhuizen van producties naar lageloonlanden van Europese bedrijven grotendeels tegen te gaan.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- co-driver
Finananciele experts in Malaysie verwachten voor het jaar 2011 een groei bij de Proton Holding van 7,5 % en voor 2012 eerder een stabilisatie .
Dit boekjaar werd afgesloten met behoorlijke winst cijfers , wat positieve gevolgen zal hebben op de ontwikkeling van de in Genève getoonde Proton Emas .
In een bericht eerder deze week werd er ook gesproken van een nieuw model dat in Oktober of November 2010 zal worden voorgesteld . Deze nieuwe Proton zou een belangrijke troef moeten worden om het marktaandeel in het 'thuisland' en in de export markt aanzienlijk te doen groeien .
Bron : Bernama.com
Word ongetwijfeld vervolgd ....
Dit boekjaar werd afgesloten met behoorlijke winst cijfers , wat positieve gevolgen zal hebben op de ontwikkeling van de in Genève getoonde Proton Emas .
In een bericht eerder deze week werd er ook gesproken van een nieuw model dat in Oktober of November 2010 zal worden voorgesteld . Deze nieuwe Proton zou een belangrijke troef moeten worden om het marktaandeel in het 'thuisland' en in de export markt aanzienlijk te doen groeien .
Bron : Bernama.com
Word ongetwijfeld vervolgd ....
- co-driver
Zo zou de VW Lite Concept er kunnen uitzien als die bij Proton R3 onderhanden word genomen
- co-driver
De deal tussen Proton en Volkswagen gaat NIET door
Volgens enkele berichten in de Malaysiche media ; Volkswagen heeft momenteel 'andere' prioriteiten . ( o.a. volledige overname van Suzuki Cars , rode cijfers bij SEAT ...)
Voor meer info over de plannen van Proton ;
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=33&t=2389

Volgens enkele berichten in de Malaysiche media ; Volkswagen heeft momenteel 'andere' prioriteiten . ( o.a. volledige overname van Suzuki Cars , rode cijfers bij SEAT ...)
Voor meer info over de plannen van Proton ;
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=33&t=2389