Stalen remleidingen (flexibels) en de Belgische autokeuring.

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
David
Auto: Esprit high wing

Stalen remleidingen (flexibels) en de Belgische autokeuring.

Bericht door David »

wie heeft er hier staal flexibele remleidingen op z'n Lotus ?

ik heb ze nu 2jaar op m'n Esprit, vorig jaar chance gehad op de keuring want ze hadden het niet gezien :D

maar voor dit jaar ; heb ik een dilemma : zou ik ze camoufleren of niet ?
ik heb de juiste TUV attesten en ook nog een op naam en chassisnummer gemaakt document van de fabricant van de remleidingen... maar officieel moet ik een document hebben van de belgsiche invoerder... :evil:

kvind da zo'n tristige zaak... in de meeste landen rond ons apenland mag het zonder problemen gemonteerd worden, gaan ze die aan de grens tegen houden :D laat al staan dat ze op de keuring weten dat het standaard of niet is op een esprit ...

maar als ik ze camoufleer : zou ik krimpkous gebruiken of een benzineleiding netjes door snijden en over de leiding steken ?

alle tips zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Frederik op 24 apr 2010, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Benny
Naam: Benny
Auto: Exige S

Re: staal flexibels...

Bericht door Benny »

Krimpkous zou ik zeker niet aanraden, heb dat zelf ooit eens geprobeerd, hiermee word de leiding te hard zodat deze niet mooi bochtjes meer maakt na opkrikken en terug laten zakken van de wagen.

Ik denk dat met benzineleiding ook niet de oplossing is, zoals je zegt moet je die al doorsnijden en ik ben ervan overtuigd dat die niet mooi op z'n plaats gaat blijven. Ook het begin en einde vd leiding zal er niet correct uitzien voor iemand die het kent. Ik kan natuurlijk proberen er afhankelijk van hoe en wie het keurt en met een portie geluk raak je er door...
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

En gewoon zwart spuiten met een spuitbusje?
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Re: Stalen remleidingen (flexibels) en de Belgische autokeuring.

Bericht door HJ2 »

Een setje HEL lines monteren (niet zo duur namelijk, voor de Elan rond de 100 Eurokes voor 6 leidingen) en ook in zwart verkrijgbaar voor een mooie OEM look!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Benny
Naam: Benny
Auto: Exige S

Bericht door Benny »

HJ2 schreef:Een setje HEL lines monteren (niet zo duur namelijk, voor de Elan rond de 100 Eurokes voor 6 leidingen) en ook in zwart verkrijgbaar voor een mooie OEM look!
Dat is inderdaad de oplossing met de meeste kans om de keuring te passeren, maar ook niet 100% gegarandeerd. Het lijkt idd zoals de originele zwarte rubberleidingen, maar ze hebben een veel kleinere diameter en de structuur van het gevlochten metaal tekent af in de overtrokken kunststof.
Heb daar ook al mee geexperimenteerd tijdens restauraties van oldtimers die hun eerste (en tot hiertoe enige) keuring moeten krijgen voor inschrijving. Het blijft een gok...
David

Bericht door David »

Erwin schreef:En gewoon zwart spuiten met een spuitbusje?
hebben ze je zo goed gekeurd ? dat zou idd gemakkelijk zijn !
David

Bericht door David »

en jawel : afgekeurd omdat ik deftige remleidingen op m'n esprit heb... met 5 man onder den otto; khad geen enkel opmerking ; dus ze moesten en zouden iets vinden hè :evil:

een europees attest van de fabricant blijkt niet geldig voor de belgische keuring, tzelfde verhaal met het TUV attest ...

blijkbaar behoren wij niet tot de euro zone ... :roll:

heeft er hier iemand een of ander attest dat ik zou kunnen inscannen en wijzigen via photoshop ? ik ben verboden tot het verkeer en mag vanaf nu niet meer rijden... tenzij van en naar de keuring...
David

Bericht door David »

David schreef:en jawel : afgekeurd omdat ik deftige remleidingen op m'n esprit heb... met 5 man onder den otto; khad geen enkel opmerking ; dus ze moesten en zouden iets vinden hè :evil:

een europees attest van de fabricant blijkt niet geldig voor de belgische keuring, tzelfde verhaal met het TUV attest ...

blijkbaar behoren wij niet tot de euro zone ... :roll:

heeft er hier iemand een of ander attest dat ik zou kunnen inscannen en wijzigen via photoshop ? volgens de stationchef heb ik een attest nodig waarom staat dat lotus het goedkeurd EN een vermelding van mijn chassisnummer, serienummers op de leidingen zijn niet belangrijk, welke invoerder/land heeft geen enkel belang...(kent er hier iemand de chineese invoerder? :D ) ik ben verboden tot het verkeer en mag vanaf nu niet meer rijden... tenzij van en naar de keuring...

dringend hulp gezocht !
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Ik heb ook stalen remleidingen steken op de Elise en op de controle hebben ze er niets over gezegd. Zijn wel zwarte.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
David

Bericht door David »

goed gekeurd ! joepiedepoepie :D

wat een vriendelijk telefoontje naar invoerder Verhiest wel niet kan doen !

super - super - super tof !!!!

mits alle gegevens door gemaild te hebben van de auto En het tuv attest En het attest van de remleidingen fabricant : netjes een fax met daarop zijn goedkeuring; en dat was al wat ze nodig hadden op de keuring :D

nu 'm goed gekeurd is : nog ne koper vinden ... :roll:
Plaats reactie