
jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
idem Frederik rij ook meestal met handschoenen, hoe het dan overkomt voor anderen trek ik mij niet aan, het stuur ligt gewoon beter in de hand, tevens maak je met eventuele ringen geen krassen in het stuur of versnellingspook. En al gaat het niet sneller, het idee is al veel. 

- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Gloves heb ik, zelfs met een fout merk op
maar OMG dat kan ik echt niet maken op de openbare weg
.


- bAAx
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
- Auto: 1.6 elise
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
dude, get over itjokke_vlo schreef:Gloves heb ik, zelfs met een fout merk opmaar OMG dat kan ik echt niet maken op de openbare weg
.

je kan ook gewoon over de taalgrens gaan rijden eh


wat ik maar wil zeggen is: als het functioneert (en voor mij doet het dat), then why the f*ck not?

Obviously, youre not a golfer
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Eindelijk terug, morgen in de vooravond een klein ritje doen.
De waterkoeling was nog niet binnen, dat is dus voor binnen 3 weken.
Het afneembaar stuurtje vind ik niet super geslaagd qua looks, maar het ligt wel enorm goed in de hand.
Denk wel dat Verhiest vergeten is de luchthappers af te werken. Er steken vanvoor nu echt twee oranje slangen in zonder afgewerkte aanzuigmond.
Vrees dat hij dat vergeten is.......
De bredere gaspedaal (die ook iets naar voor komt) is volgens mij (morgen test ik) perfect om beter te kunnen tiphielen.
Curieus of de auto nu anders aanvoelt, stuurt, en of ik voel dat er iets meer power inzit door de poelie.
De waterkoeling was nog niet binnen, dat is dus voor binnen 3 weken.
Het afneembaar stuurtje vind ik niet super geslaagd qua looks, maar het ligt wel enorm goed in de hand.
Denk wel dat Verhiest vergeten is de luchthappers af te werken. Er steken vanvoor nu echt twee oranje slangen in zonder afgewerkte aanzuigmond.
Vrees dat hij dat vergeten is.......
De bredere gaspedaal (die ook iets naar voor komt) is volgens mij (morgen test ik) perfect om beter te kunnen tiphielen.
Curieus of de auto nu anders aanvoelt, stuurt, en of ik voel dat er iets meer power inzit door de poelie.
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Heb met Verhiest ook wat zitten praten over die uitslaande kont die ik twee keer had.
Het lijkt hem en ook mij dus, vooral door het harde remmen en tegelijk insturen. Bij Porsche bv leren ze je dat, remmen tot in de apex.
Echter de kont van een exige is hiervoor te licht bij het remmen. Volgens hem moet je remmen voor het insturen en moet je gedoseerd gas geven doorheen de hele bocht, terwijl de kont zich lichtjes mag zetten....
Mensen met ervaring hier? Is voor mij een andere benadering en anders dan wat een andere instructeur me aanleerde.....
Het lijkt hem en ook mij dus, vooral door het harde remmen en tegelijk insturen. Bij Porsche bv leren ze je dat, remmen tot in de apex.
Echter de kont van een exige is hiervoor te licht bij het remmen. Volgens hem moet je remmen voor het insturen en moet je gedoseerd gas geven doorheen de hele bocht, terwijl de kont zich lichtjes mag zetten....
Mensen met ervaring hier? Is voor mij een andere benadering en anders dan wat een andere instructeur me aanleerde.....
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
wat ga je allemaal extra koelen vgl met standaard ?
Ventilatoren op de intercooler ?
Extra luchthappers in de zijpontons ?
Ventilatoren op de intercooler ?
Extra luchthappers in de zijpontons ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Luchthappers zitten waar verstralers in rooster zaten. Maar mij lijkt het niet afgwerkt !
Waterkoeling idd op het hele zootje
Maar ik wil vooral wat info over de eventueel aan te passen rijstijl betreffende het bochtenwerk.
Waterkoeling idd op het hele zootje

Maar ik wil vooral wat info over de eventueel aan te passen rijstijl betreffende het bochtenwerk.

- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Porsche is soieso gekend als heel speciaal om mee te rijden, die vereisen een andere rijtechniek door de speciale plaatsing van de motor. Ik denk dat Thierry genoeg ervaring heeft met Lotus om te weten hoe deze moeten gereden worden.
Ik denk dat voor niet-professionelen bijna altijd gezegd wordt: remmen voor het insturen.
Ik denk dat voor niet-professionelen bijna altijd gezegd wordt: remmen voor het insturen.
M140i & GT3 Touring
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Remfase best altijd rechtdoor om de wagen zo min mogelijk te desequilibreren.
Gas fase is vaak al ver voor de apex, anders kom je zoals een slak uit de bocht.
Dus: rechtdoor remmen, degressief remmen, insturen met alreeds gedoseerdgas richtend naar apex
zo is de wagen altijd hevig aan krachtwerking en controleer je hem beter.
Gas fase is vaak al ver voor de apex, anders kom je zoals een slak uit de bocht.
Dus: rechtdoor remmen, degressief remmen, insturen met alreeds gedoseerdgas richtend naar apex
zo is de wagen altijd hevig aan krachtwerking en controleer je hem beter.
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Thanks, ik denk dat mijn fout is, oa in de overgang van het ene merk naar het andere (plezantere) merk.
Zal is wat gaan oefenen een van dezer.
Zal is wat gaan oefenen een van dezer.