Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
25th May 2010
Re: End of Production for the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121)
Communication Reference 126/2010
This communication is to inform you that Lotus is ceasing production of the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121).
Please be advised with immediate effect Lotus will no longer be accepting any orders for these two models.
If you have any queries, please contact your Territory Manager.
Yours Faithfully,
Lotus Cars
Met dank aan FKM voor de info.
Re: End of Production for the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121)
Communication Reference 126/2010
This communication is to inform you that Lotus is ceasing production of the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121).
Please be advised with immediate effect Lotus will no longer be accepting any orders for these two models.
If you have any queries, please contact your Territory Manager.
Yours Faithfully,
Lotus Cars
Met dank aan FKM voor de info.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
Hallowkes, maar dit was ergens wel te verwachten.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
De noekel ziet de waarde van zijnen Europa direct de hoogte ingaan zie!
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
't Is niet omdat ze met de productie stoppen, dat ze ineens meer waard worden hé. Een stijging in waarde komt wellicht pas binnen een aanzienlijk aantal jaren, wanneer het klassiekers zijn
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
Productiestop ok, maar wat komt in de plaats of komt er geen nieuw model?
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Tom DC
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:37
- Naam: Tom
- Auto: (nog) geen Lotus
- Locatie: Beveren-Leie
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
misschien gaan ze stilaan de productielijn voor de nieuwe Esprit opstarten?
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
Yep net thuis gekomen en deze mail lag klaar..
25th May 2010
Dear.....
Re: End of Production for the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121) –
Communication Reference 126/2010
This communication is to inform you that Lotus is ceasing production of the Europa (Type
121) and Europa SE (Type 121).
Please be advised with immediate effect Lotus will no longer be accepting any orders for
these two models.
If you have any queries, please contact your Territory Manager.
Yours Faithfully,
Phil Holland
General Manager, Sales Operations
Lotus Cars
---------------------------
Vandaag in Antwerpen:.... "Filicitaties mr. vanaf vandaag rijd u met een classieker"......ik ?????... ik zie ook bij een recente study van seloc dat in de UK de tweedehandsprijzen reeds een 2000 uk pounds zouden gestegen zijn...ben echt benieuwd naar de toekomst toe... 12-15= 27 stuks zouden er in totaal door belgische dealers verkocht zijn, hetgeen procentsgewijs bij een van beste aankooplanden was.... in frankrijk en spanje heb ik er nog nooit ene gezien en buiten die ene hollandse op Yld heb ik er verder ook nog nooit een hollander mee gezien...er zijn er in duitsland enkele naar het schijnt.....
ps. Een 2 jaar terug werd ik toen al getipt door een dealer die me toen al zegde, deze wagen komt een klassieker... want lotus heeft flink naast de beoogde usa markt geschoten ermee (emmission normen) en t'zal in no-time een klassieker worden wacht maar af... dus...blijkt toch waar...
Toch had ik enkele maanden terug nog dokumenten gezien die de produktie lieten voortlopen alleen dan nog op bestelling tot midden 2011... maar na 3.5 produktie jaartjes is het al zo ver...k'vraag mij af hoeveel er werkelijk zouden geproduceerd zijn meschien 6 a 700 ????
25th May 2010
Dear.....
Re: End of Production for the Europa (Type 121) and Europa SE (Type 121) –
Communication Reference 126/2010
This communication is to inform you that Lotus is ceasing production of the Europa (Type
121) and Europa SE (Type 121).
Please be advised with immediate effect Lotus will no longer be accepting any orders for
these two models.
If you have any queries, please contact your Territory Manager.
Yours Faithfully,
Phil Holland
General Manager, Sales Operations
Lotus Cars
---------------------------
Vandaag in Antwerpen:.... "Filicitaties mr. vanaf vandaag rijd u met een classieker"......ik ?????... ik zie ook bij een recente study van seloc dat in de UK de tweedehandsprijzen reeds een 2000 uk pounds zouden gestegen zijn...ben echt benieuwd naar de toekomst toe... 12-15= 27 stuks zouden er in totaal door belgische dealers verkocht zijn, hetgeen procentsgewijs bij een van beste aankooplanden was.... in frankrijk en spanje heb ik er nog nooit ene gezien en buiten die ene hollandse op Yld heb ik er verder ook nog nooit een hollander mee gezien...er zijn er in duitsland enkele naar het schijnt.....
ps. Een 2 jaar terug werd ik toen al getipt door een dealer die me toen al zegde, deze wagen komt een klassieker... want lotus heeft flink naast de beoogde usa markt geschoten ermee (emmission normen) en t'zal in no-time een klassieker worden wacht maar af... dus...blijkt toch waar...
Toch had ik enkele maanden terug nog dokumenten gezien die de produktie lieten voortlopen alleen dan nog op bestelling tot midden 2011... maar na 3.5 produktie jaartjes is het al zo ver...k'vraag mij af hoeveel er werkelijk zouden geproduceerd zijn meschien 6 a 700 ????
Laatst gewijzigd door Herman op 25 mei 2010, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
Eigenlijk jammer dat in de consumptiewereld het nieuwe altijd met veel poeha wordt aangekondigd, terwijl het afzwaaien van een model (meestal) gepaard gaat met de stille trom. Een speciaal reeksje had er toch wel vanaf gekund, nee ?
Er waren toch aanknopingspunten genoeg (start F1 & Indy-seizoenen, 40-jaar Jochen Rindt rememberance, ... ).
Die martketeers toch, een speciaal kleurtje, badge & wat aparte interieurlook. Had gekund.
Toch een champagneflesje open trekken ?
Al is het maar op zijn toekomst als collectors-item.
Er waren toch aanknopingspunten genoeg (start F1 & Indy-seizoenen, 40-jaar Jochen Rindt rememberance, ... ).
Die martketeers toch, een speciaal kleurtje, badge & wat aparte interieurlook. Had gekund.
Toch een champagneflesje open trekken ?
Al is het maar op zijn toekomst als collectors-item.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
Thierry had me een tijd geleden al gemeld dat de productie van de Europa zou stoppen.
Ze hadden nog 4 motoren liggen, en zouden daarmee nog een 'last edition' versie maken.
Waarschijnlijk zijn deze dus aan dealers verkocht, waarna deze mededeling de wereld is in gestuurd.
Wat het wordt, dat benieuwt mij ook.
Een gelimiteerde reeks van 4 stuks... zou spijtig zijn. Hoe groot is de kans dat je er dan zo eentje tegen komt ?
Tenzij Noenkel er eentje koopt natuurlijk
Wat de marktwaarde betreft, zal er nu wel even een push komen vanwege de aankondiging, wat zich terug zal stabiliseren volgens de marktprincipes van vraag en aanbod.
Binnen een 15-tal jaar zie je dan volgens mij ergens het dieptepunt van de marktprijs.
Ik zal deze thread met interesse blijven volgen.
Ze hadden nog 4 motoren liggen, en zouden daarmee nog een 'last edition' versie maken.
Waarschijnlijk zijn deze dus aan dealers verkocht, waarna deze mededeling de wereld is in gestuurd.
Wat het wordt, dat benieuwt mij ook.
Een gelimiteerde reeks van 4 stuks... zou spijtig zijn. Hoe groot is de kans dat je er dan zo eentje tegen komt ?
Tenzij Noenkel er eentje koopt natuurlijk
Wat de marktwaarde betreft, zal er nu wel even een push komen vanwege de aankondiging, wat zich terug zal stabiliseren volgens de marktprincipes van vraag en aanbod.
Binnen een 15-tal jaar zie je dan volgens mij ergens het dieptepunt van de marktprijs.
Ik zal deze thread met interesse blijven volgen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Europa (type 121) & Europa SE (type 121) - The END
Hopelijk voor Herman dat het de richting uitgaat zoals de Opel Speedster, na de productiestop zag het publiek (of de echte liefhebber) wat een potentieel deze auto had. (kijk maar eens naar de huidige prijzen.)