Hulp gevraagd.
- marky_mark_98
- Naam: Marc
- Auto: Elise MK2 S
Hulp gevraagd.
Hallo,
Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een Elise MK2 en heb er een gevonden in Deurne.
Ik mag langsgaan om de wagen te checken maar aangezien ik niet veel van mechaniek ken zou ik er graag naar toe gaan met iemand die op de hoogte is van de mechaniek van een Elise.
Is er iemand die mij zou kunnen vergezellen ?
Stuur mij dan een privé berichtje aub.
Hartelijk dank.
Groeten,
Marc.
Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een Elise MK2 en heb er een gevonden in Deurne.
Ik mag langsgaan om de wagen te checken maar aangezien ik niet veel van mechaniek ken zou ik er graag naar toe gaan met iemand die op de hoogte is van de mechaniek van een Elise.
Is er iemand die mij zou kunnen vergezellen ?
Stuur mij dan een privé berichtje aub.
Hartelijk dank.
Groeten,
Marc.
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Re: Hulp gevraagd.
Marc,
Als in Deurne staat dan ben je vlak aan dealer FKM, waarom spreek je niet af met de verkoper om daar langs te rijden? Zij zouden er toch wel het meest van moeten kennen, denk ik.
Als in Deurne staat dan ben je vlak aan dealer FKM, waarom spreek je niet af met de verkoper om daar langs te rijden? Zij zouden er toch wel het meest van moeten kennen, denk ik.
- marky_mark_98
Denk je dat de verkoper zo maar mee komt ? Ze kennen mij daar (nog) niet ...Exploded schreef:Marc,
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ikzelf ben niet zo op de hoogte van Elise, maar ben er zeker van dat iemand van hier wel een kijkje mee wil gaan nemen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Een verkoper die niets te verbergen heeft, mag daar toch geen probleem uit maken? Het is amper een 10-tal km rijden, je zou anders toch ook een estrit doen? Misschien is de wagen wel onderhouden bij FKM of een andere Lotus dealer en dan kan dat al voldoende vertrouwen schenken.marky_mark_98 schreef: Denk je dat de verkoper zo maar mee komt ? Ze kennen mij daar (nog) niet ...
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Ik moet eerlijk zijn dat moest er hier een koper voor mijn wagen komen en die vroeg om er mee naar een dealer te rijden ik hem dan vriendelijk zou voorstellen om een wagen bij een dealer te kopen!
Ik weet dat het hier moeilijk te geloven is maar er zijn nog mensen die zelf hun wagens onderhouden hé!

Ik weet dat het hier moeilijk te geloven is maar er zijn nog mensen die zelf hun wagens onderhouden hé!

- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Ivo, 't is niet omdat je de wagen zelf onderhoudt, dat dit niet mag gezien en gekeurd worden door een dealer hé.
Stel dat de koper geen doe het zelver is, en niet echt op de hoogte van voorkomende problemen, wat is er dan mis met het laten bekijken door een ervaringsdeskundige ?
Of dat nu een dealer, een ervaren mekanieker of een gepassioneerd kenner is, maakt mijns inziens weinig uit.
Stel dat de koper geen doe het zelver is, en niet echt op de hoogte van voorkomende problemen, wat is er dan mis met het laten bekijken door een ervaringsdeskundige ?
Of dat nu een dealer, een ervaren mekanieker of een gepassioneerd kenner is, maakt mijns inziens weinig uit.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Als ge iets te koop zet is het al erg genoeg dat je vooral dan voor iets als een Lotus een hoop pîpo's over de vloer krijgt die enkel maar eens willen meerijden dus laat staan dat ik er iedere keer mee tot bij een dealer gaat rijden.
Niet vergeten dat een dealer dit ook niet echt prettig gaat vinden als iedereen die zijn wagen particulier gaat verkopen even gaat langskomen om de wagen te inspecteren. Mijn Elan bv. is mechanisch perfect inorde en de krasje die er op zijn kan je duidelijk zien dus niet verborgen. Dus geen probleem om hem te laten keuren. Neem dat ze hem bij FKM keuren en goed bevinden en die kerel koopt hem. Een paar dagen later vertrekt hij er mee en zonder hem op te warmen sleurt hij dat ding vol open en blaast de motor op!
Wat heb je dan aan die keuring, je hebt toch geen garantie!
Ik heb dit meegemaakt met een Opel Astra van mijn vader die ik altijd onderhouden had en in perfecte staat was. Een vriend van mij zijn zoon (38 jaar oud) zocht een goedkoop autoke omdat hij voor de zoveelste keer geen nagel meer had om aan zijn gat te krabben omdat hij de enen stommiteit na de andere deed en bleef doen!!!
Een week later komt die vriend hier den hof op om te zeggen dat hij toch de motor opgeblazen had.
Hij had mij in het verleden al een paar keer verteld dat die altijd vol gas vertrok en dat hij al een paar motoren naar de vaatjes geholpen had waaronder ook zijn eigen auto. Toen ik hem de wagen verkocht had heb ik hem daarom ook nogmaals gevraagd om de wagen altijd goed op te warmen en hem rustig wat los te rijden omdat mijn vader er altijd heel rustig mee gereden had. Zo als altijd had die kerel daar dus blijkbaar deftig zijn voeten aan geveegd. Ik wil hiermee maar zeggen dat het probleem niet altijd bij de particuliere verkoper ligt!
Als je echt schrik hebt om particulieer iets te kopen koop dan gewoon bij een dealer die u garantie zal geven.
Als je particulier iets koopt neem dan een bekwame kerel mee die er echt iets van kent want heb hier al veel rampen over de vloer gehad van mensen die ook met een "kenner" een wagen gaan kopen waren die als ze hier aankwamen ik al direct hoorde dat de motor helemaal niet lekker draaide.
Dus Marc!
Er zijn hier al zeker 2 gasten (Exploded en Bzguy)die wel geen mechanieker zijn maar wel van op 100 meter kunnen zien en horen dat een Elise inorde is en als je die meeneemt heb je al een heel grote kans dat je een goede hebt.
Ik ben een gewone mechanieker dus voor iets speciaals als een Elise kan je beter een echte kenner meenemen!
Dit is gewoon mijn bescheide mening na 28 jaar auto's kopen en verkopen van particuliere otokes hé gasten.

Niet vergeten dat een dealer dit ook niet echt prettig gaat vinden als iedereen die zijn wagen particulier gaat verkopen even gaat langskomen om de wagen te inspecteren. Mijn Elan bv. is mechanisch perfect inorde en de krasje die er op zijn kan je duidelijk zien dus niet verborgen. Dus geen probleem om hem te laten keuren. Neem dat ze hem bij FKM keuren en goed bevinden en die kerel koopt hem. Een paar dagen later vertrekt hij er mee en zonder hem op te warmen sleurt hij dat ding vol open en blaast de motor op!

Ik heb dit meegemaakt met een Opel Astra van mijn vader die ik altijd onderhouden had en in perfecte staat was. Een vriend van mij zijn zoon (38 jaar oud) zocht een goedkoop autoke omdat hij voor de zoveelste keer geen nagel meer had om aan zijn gat te krabben omdat hij de enen stommiteit na de andere deed en bleef doen!!!

Hij had mij in het verleden al een paar keer verteld dat die altijd vol gas vertrok en dat hij al een paar motoren naar de vaatjes geholpen had waaronder ook zijn eigen auto. Toen ik hem de wagen verkocht had heb ik hem daarom ook nogmaals gevraagd om de wagen altijd goed op te warmen en hem rustig wat los te rijden omdat mijn vader er altijd heel rustig mee gereden had. Zo als altijd had die kerel daar dus blijkbaar deftig zijn voeten aan geveegd. Ik wil hiermee maar zeggen dat het probleem niet altijd bij de particuliere verkoper ligt!
Als je echt schrik hebt om particulieer iets te kopen koop dan gewoon bij een dealer die u garantie zal geven.

Dus Marc!
Er zijn hier al zeker 2 gasten (Exploded en Bzguy)die wel geen mechanieker zijn maar wel van op 100 meter kunnen zien en horen dat een Elise inorde is en als je die meeneemt heb je al een heel grote kans dat je een goede hebt.
Ik ben een gewone mechanieker dus voor iets speciaals als een Elise kan je beter een echte kenner meenemen!

Dit is gewoon mijn bescheide mening na 28 jaar auto's kopen en verkopen van particuliere otokes hé gasten.

- marky_mark_98
Hallo iedereen,
Langs deze zou ik graag B-Art (Bart) bedanken omdat hij met mij meegeweest is om een Elise te checken.
Dus Bart, zoals gisteren al gezegd --> Bedankt !
Spijtig genoeg wordt het niets de wagen (een gecamoufleerde total-loss wagen) dus we zullen wel verder zoeken !
Groetjes,
Marc.
Langs deze zou ik graag B-Art (Bart) bedanken omdat hij met mij meegeweest is om een Elise te checken.
Dus Bart, zoals gisteren al gezegd --> Bedankt !
Spijtig genoeg wordt het niets de wagen (een gecamoufleerde total-loss wagen) dus we zullen wel verder zoeken !

Groetjes,
Marc.
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Goed dan dat je iemand hebt meegenomen ... B-Art heeft je dus wel van een kleine ramp gered.
Veel succes nog met de zoektocht.
Veel succes nog met de zoektocht.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna