Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Re: Lotus Exige S invoeren vanuit UK

Bericht door thiva »

Neen. Indien je een auto importeert die ouder is dan 6 maanden en meer dan 6000 Km op de teller heeft staan, dan betaal je de BTW in het land van oorsprong.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

T_085 schreef:Het stuur zou rechts mogen blijven dus geen ombouw naar LHD.
BIV is 5000€
Maar je hoeft geen 21%BTW te betalen omdat de wagen redelijk jong is (2009) of te lage miles heeft (6000)? Ik heb het nooit goed begrepen met die VAT etc.
ik meen te weten dat de wagen 6 maand oud moet zijn en idd een minimum aantalkm's moet hebben, zal eens opzoeken hoeveel ...

//edit : gevonden :

Indien je een auto importeert die ouder is dan 6 maanden en meer dan 6000Km op de teller heeft staan, dan betaal je de BTW in het land van oorsprong.

Dus hier niks BTW meer te betalen !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door T_085 »

Wel even duidelijk maken dat het om een 2de hands wagen gaat en niet een wagen die nog niet is ingeschreven.
Die 17,5% VAT is toch ook geen klein bedrag.
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Een wagen die nog nooit is ingeschreven hier of in het buitenland wordt beschouwd als nieuw... het is immers de eerste "ingebruikname" die telt..dwz datum van eerste inschrijving... en een okazie auto kopen in een eeg land..waarvan de auto meer dan 6 maand oud is en het vereiste aantal kms heeft zoals hans zegt...is "vrij" van btw als de wagen degelijk partikulier ingeschreven geweest is (in een eeg land) en met alle documenten (uk=v dokument) komt die dit staven...(de btw werd dan reeds betaald door de vorige partikuliere eigenaar in het land van eerste inschrijving).... maar dit is reeds vele vele keren aan bod geweest op dit forum... meschien eens de zoekfunktie proberen ;) .
Bzguy

Bericht door Bzguy »

wat ik niet goed begrijp : de wagen heeft 6000 mijl maar is nooit ingeschreven geweest in UK ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

In belgie lopen er ook zo veel wagens rond...niet ingeschreven...rijden met handelaarsplaat... en zijn 2 a 3 jaar oud maar bij uiteindelijke inschrijving zijn ze plots (nieuwer :lol: ) het is ergens een kleine lacune in de wetgeving...het is de eerste maal in gebruik (inschrijving) die telt in belgie......
anecdote: vele jaren terug toen we allemaal autos invoerden uit duitsland...was er plots een duitse autogroothandelaar die massas en truckladingen vol leasing autos opkocht langshier.... ze speelden een vuile truuk...de grijze kaart in belgie bestaat uit 2 luiken... en nadat de vorige leasing eigenaar de wagens na 1 a 1.5 jaar van eigenaar veranderde werden die wagens verkocht aan bovenstaande, en de koper langs daar schuurde het deel vd grijze kaart met de oudste datum eraf (en kon deze zo inschrijven in duitsland) en plots waren alle autos 1 jaar jonger en veel meer waard...het heeft lange tijd geduurd eer dit bedrog aan het licht kwam...
ceetee1979
Auto: 2006 Lotus Exige S

Bericht door ceetee1979 »

Ik denk dat T_85 zegt dat het niet gaat om een wagen die nog niet is ingeschreven, dus de wagen is wel al aangeschreven geweest:=).

Indien je via een pariculier koopt en de wagen is meer dan 6 maanden oud en heeft meer dan 6000km dan moet je geen BTW betalen, ook niet 17,5% Vat. Ik heb mijn Exige via een particulier gekocht en zoals eerder gezegd je moet even naar de douane gaan en dat kostte mij iets van 1€ :D .

Daarna kan je naar de keuring gaan, dit is wel een 2e-handskeuring die gedaan wordt, kost dus iets van een 45€. En dan natuurlijk BIV, indien de wagen meer 1 jaar oud zal je niet meer de volle 5000€ moeten betalen. Hoe ouder de wagen hoe minder de BIV zal zijn. Maar deze bedragen kan je vinden op autogids.be.

In feite zijn er geen extra kosten in vergelijking met een wagen aankopen in België(als je 2de-hands koopt;)). Enkel de trip om de auto te gaan halen en over te brengen, maar wagen overbrengen met de boot kost ook maar iets van een 40€:).
Bzguy

Bericht door Bzguy »

ceetee1979 schreef: even naar de douane gaan en dat kostte mij iets van 1€ :D .
kost exact 3 cent :)

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Bzguy schreef:
't is 30 cent Hans :) (allez dat is toch wat ik betaald heb)
Bzguy

Bericht door Bzguy »

Frederik schreef:
Bzguy schreef:
't is 30 cent Hans :) (allez dat is toch wat ik betaald heb)
dan hebben ze u "ferm" in t zak gezet : ik heb al 3 keer (voor 3 wagens dus ) 3 cent betaald !

Laatste keer was afgelopen dinsdag nog, en die Nederlander voor mij ook 3 cent ;)

Dat is de vroegere 1 frank (dus het is opgeslagen lol) :mrgreen:

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie