Lotus als dagelijkse auto

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Lotus als dagelijkse auto

Bericht door ddez »

We're doing just fine thank you.

Ik rij nu een maand of 3 dagelijks met de Elise.

Zelf vind ik het een plezier en de auto lijkt het ook nog goed te vinden want hij voelt steeds beter aan (smoother zoals ze in het thuisland zeggen).
De zetels zijn verrassend comfortabel het enige wat ik heb is een kussentje voor de onderrug wat meer steun te geven.

De collega's zijn enigzins jaloers op de grijns die ik iedere ochten bij het binnenkomen heb en nu met het beter weer wordt er wat gegromd als ik met open dak terug glimlachend naar huis ga.

Het enige minpuntje (nu ja...) is dat ik blijkbaar wat gewend ben aan het worden aan de accelleratie etc... Meestal opgelost door even met een andere auto te rijden, of mee te rijden met een collega.

Wat me ook opvalt is de reacties die ik krijg: De ene geeft een dikke thumbs up terwijl anderen je de pas afsnijden en heel veel moeite doen om je het leven zuur te maken (jaloezie?). Het grappige vind ik de "jong gasten" die met hun standaard Corsa's (jaaa met de GSi bodykit) en een uitlaat waar je een klein Albanees gezin in kwijt kan spelen komen "pushen".

Ik moet erbij zeggen dat de reacties over het algemeen in Nederland wat uitgesprokener zijn dan in Belgie...

Zijn er nog die hun Lotus als daily gebruiken? En hoe ervaren jullie dit?

Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Re: Lotus als dagelijkse auto

Bericht door ovi »

Yep, ik rij winter en zomer met de Elan! 8-) Vorig jaar 16.000 km ondanks dat ik nog een wagen heb en een moto dus de Elan doet wel zijn km's. ;)
Sinds enkele maanden echter met de bus naar het werk wegens de vele werken die hier nog minstens een jaar gaan duren en de bijhorende putten en steenjes die je daardoor dagelijks te verwerken krijgt! :evil:
Mijn vrouw rijdt ook veel met de Elan dus veel rust krijgt hij niet. :D
Stijntje
Naam: Stijn
Auto: beemer

Bericht door Stijntje »

ik gebruik mijne ook dagelijks maar woon maar ongeveer 4km af vanwaar ik werk dus ik doe echt geen kilometers ,Ik krijg altijd positieve reacties wel hier en daar zo is nen jonny met een crx of een golf4 die komen duwen maar dat is meetstel vlug opgelost .

als+ - negatieve komentaar krijg ik wel vaak te horen zo ne kerel als gij wa heeft dat te zoeken in zo een schoendoos
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door T_085 »

Ik gebruik de wagen niet dagelijks, maar ik heb in korte tijd toch een aantal lange ritten gemaakt, met als gevolg dat ik toch wat pijn(spierpijn?) heb in mijn onderrug. Iemand anders hiermee al een probleem gehad?

In verband met reacties is het ook uiteenlopend, maar heb me toch al enkele keren zitten ergeren aan:
- voor me komen rijden aan trage snelheid en niet uitvoegen
- ruitenwissers gebruiken om mijn voorruit nat te spuiten (2x BMW X5)
- Johnny's die alle onmogelijke maneuvers beginnen te maken en me in gevaar brengen
- als ik rustig aan het rijden ben, auto's die beginnen te versnellen en die dan bijna uit de bocht gaan (meestal golf/astra)

Het valt me wel op dat het meestal de duitse "premium" merken zijn die jaloerse trekjes hebben. :lol:

Maar ook enkele toffe momenten zoals een ventje van ongeveer 5 jaar op een fietsje dat ineens remt en zijn duim op steekt. Die reactie op zijn gezicht :o
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

ik krijg op mn wagens volgende reactie s:

- Elise : thumbs up, vooral zelfs van dames die derglijk wagentje precies wel leuk vinden ; als mijn vriendin ermee rijdt (klein dametje met zonnebril op) krijgt ze enkel leuke reacties, natuurlijk ook wel eens Opcel Corsa-mannetjes die eens willen zien hoe snel dat beestje optrekt.

Deze week nog n klein olijfboompje vervoerd met de Elise, dus gewoon netjes dak af, boompje in, en Sven Nijs stak zijn duim op :)

Leeftijd : nagenoeg alle leeftijden, maar vooral "jonger" volk.

- Esprit : thumbs up, zeer vaak wagens die naast me hangen en teken doen om die motor eens te laten grommen ; vooral leuke reacties van echte auto-liefhebebrs, dus eerder A-M, Lambo etc dan Porsche. Meeste Porsche rijders krijgen wellicht krampen om hun nek stijf recht te houden en strak voor hen te willen blijven kijken :mrgreen:

Vaak is men verrast over de leeftijd van de wagen :)

Leeftijd : van piepjong (kereltje van pakweg 4 jaar die spontaan zijn ijsje liet vallen) tot stokoud (dametje van +80 aan de autokeuring)

- Excel : enkel leuke reacties (vooral mannen, meeste vrouwen vinden het gewoon een"oud hoekig ding"), wellicht vaak jeugdsentiment. Vooral lbijkbaar mensen die de oudere generatie auto's nog steeds kan apprecieren. Vraag maar aan Gert op de terugweg vanuit UK ;)

Leeftijd : vooral +40
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

De Elan is natuurlijk een perfecte daily driver.
In een handomdraai dakje open / dakje dicht EN waterdicht (echt waar!)
Achterin gaat genoeg bagage voor 10 dagen Italië met z'n 2-en zonder te besparen op luxe / kleding, maar natuurlijk ook alle boodschappen en de nodige kratjes bier.

De Elan is wat meer incognito dan de andere lotusmodellen (op de Excel na wellicht) dus echt veel reacties krijg ik niet vergeleken met pak 'm beet een elise :-)

Voornamelijk 40+ ers die de duimen omhoog doen. Ook Porsche rijders die glimlachend kijken en zwaaien / knikken Heel gemoedelijk allemaal.
De petjesbende wil natuurlijk alleen maar stoplichtsprintjes doen, ik doe daar graag aan mee, althans... ik doe alsof ik mee ga doen. Beetje extra gas, en als het groen wordt... rustig wegrijden en lachen om die idiote gasten. Op de snelweg wil ik wel eens terug naar de 3 en dan planken, dan krijg ik verbaasde blikken van de premiums, maar over het algemeen erg positief allemaal.

1 uitzondering: Ik moet door een straatje met auto-haters als ik van mijn huis weg wil. Ik had net de Elan, en er stond een dame op een fiets midden op de weg die eerst niet aan de kant ging, en toen tergend langzaam opzij ging waarop ik stapvoets doorreed tot ik naast haar stond, stopte, en haar een dikke glimlach schonk. Ze sprak tegen haar vriendin: "Gatver, WAT een patserbak zeg, walgelijk!" (mij negeerde ze). Als er 1 ding is wat de Elan niet is...

Veel reacties ook in de trant van: "Zo eentje heb ik nog nooit gezien. Wat is dat?"

MAAR. Dat is Nederland. In Italië kreeg ik aardig wat middelvingers en "He, lul!" naar mijn hoofd geslingerd. Sja, alles wat niet Italiaans en toch sportief is... is van de vijand :lol:

Je blijft dus lachen, en dat op een daily basis!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Zondag ll. bij het vertrek ad Rally de Jonquilles in Hazebrouck fr..Op de mooie markt aldaar was het vertrekken één per één door een gate portaal met de nodige seconden tussentijd wachten....er was daar een podium en enkele typen die rondliepen met een microfoon... wij mooi in het vetrekportaal wachtend op de startvlag..tik tik.. tegen de zijruit... den typ met micro... bonjour...voila une lotus le toute dernier modele, super neuf...splendide super... enzvt enzvt.. en nog meer van die idiote termen.. steekt hij daar diene creme onder mijne neus en vraagt het type vd auto... en sedert waneer ze dien maken.... bla bla bla... en... dat is toch het aller allerlaatste model hé meneer.... nee nee..den Evora is dat... jamaar.. deze is ons onbekend...en hoeveel zijn er dan gemaakt van dat model ?....ja meneer ze maken ze nog steeds a rato van 7 a 8 stuks per maand... ???????? ...
Na de aankomst hadden we meer bekijks met onze Europa dan gelijk welke andere auto...en ook van de vele lotusrijders... en het model bestaat al 3 jaar. ?????.. in Frankrijk is hij blijkbaar helemaal onbekend.. ergens heeft men dan toch ongewild binnepretjes.. een fotoke van wagen en intervieuwer hieronder geplaatst :D .. dit verhaaltje maar om aan te tonen dat elke lotus toch iets speciaal is en blijft en niet met het gewone alledaagse grijze gedoe kan vergeleken worden..hetgeen toch altijd ergens een goed gevoel heeft...zelf al gebruikt men de wagen elke dag..speciaal blijft hij altijd...
Bijlagen
RALLYE-DES-JONQUILLES-2010-123.jpg
Laatst gewijzigd door Herman op 21 apr 2010, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Voor leuke verhaaltjes / leuke situaties om en rond je Lotus kan je deze beter plaatsen in de oude thread daarvoor bestemd :-)

>> http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 973#p30973
Plaats reactie